alto mac 2.2 til harman kardon HK675 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nik59
    noen her som vet om forforsterker med hdmi pre out? til en grei pris?
    jeg fant en Onkyo PR-SC5507 den har pre out og hdmi, men den var dyr..
    Hvorfor må du ha preout og hdmi out? Du snakker om hd lyd?
    Mener du hdmi INN?
    Skulle du ikke bare ha stereo?
    HD lyd får du også ved å bruke en Blu-Ray spillers Front L/R analoge utganger til en linje inngang på forsterker, da er det Blu-Ray spilleren der dekoder signalet. Bra om man bare har stereo og ikke trenger surround.

Med noen receivere MÅ du ha minst 5.1 høyttalere for å kunne bruke romkorreksjon ( HK bl.a.) og du MÅ ha en subwoofer da filmlyd består av et separat bassspor (x.1 sporet), og de fleste Blu-Ray spillere vil ikke sende dette ut i stereo.
    Surround receivere nå om dager krever stort førerkort, det kan være veldig frustrerende å sette opp.

Vær oppmerksom på at mange surround receivere bare sender ut 0,75 volt på preout, mange PA forsterkere trenger 4 volt for full utstyring, det er litt et problem om du ønsker effekt.
    Desuten er Alto vel ikke kjent for å lage solide produkter, men det er så det.

Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det hadde vært bra med en forforsterker med hdmi på, da kan alt gå igjennom den. egentlig hadde jeg ikke trengt surround lyd, men skal jeg først kjøpe så hvorfor ikke, du kjøper dette bare en gang.

men det du sa Niels Nielsen, det er noe jeg aldri har tenkt på.
    men yamaha rx-a810 kan kjøres i stero mode, men om den vil ta i mot høytalere med bass det er umulig og si?

og om den har bare 0,75v på pre out utgangen da blir det ikke mye futt når en forsterker skal kobbles på.
    det er ikke lett og finne ut hvor mye volt som går ut at pre out utgangen på yamaha rx-a810. hvordan finner dere ut slikt? dette er slike ting som ikke står i manualen :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finder ikke specs på Alto-Mac sin inngang heller, men normalt er rca innganger 2 volt og xlr 4 volt for full utstyring.
    Yamaha er som regel 0,75 volt, der er flere tråder om emnet herinne.
    Ikke sikkert du merker så mye til det men jeg bare ser det ikke helt passer sammen.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg kan lese så skal Alto'n ha 1.15v RMS inn på input.
    Alto, Music Passion Design - MAC2.2

Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan høytalerene kobbles til alto macen?
    eller er det forforsterkeren som høytalerene må kobbles til?

elkjøp hadde ikke yamaha rx a810 på lager, men dem kunne skaffe.
    jeg hadde bestilt, om jeg viste at yamaha rx a810 kan overføre bass på høytalerutgangene (front).. elkjøp sa at spillern overfører bass på alle kanaler, men jeg er ikke sikker så lenge det er egene utganger til bass :|

jeg får heller vente litt. jeg har en ford 1929 pickup som trenger nye deler.
    hardman kardon hk675 klarer jo cw v-15f, så jeg får bare spille lavft en stund. høytalerene har bare vert brukt sammen med hk675 i all sin tid så hvorfor ikke.
    en ting er sikkert, jeg har stilt mye rare spørsmål, men jeg har lært MYE nytt innen stero.
    ett bilde av slik det står nå.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan høytalerene kobbles til alto macen?
    eller er det forforsterkeren som høytalerene må kobbles til?
    Høyttalerne kobles til alto macen på de sorte og rød utgangene som er midt på.
    Har du allerede kjøpt den? Hvis ikke så bør du sette opp et budsjett og se hva du kan få for pengene istedenfor for å låse deg til den alto macen for så å kjøpe en surroundreceiver. Hvis du ikke skal ha surround så er det ikke noe vits å kjøpe en surroundreceiver. Som Niels skrev så får du stereo fra blurayspilleren uten å bruke HDMI.

elkjøp hadde ikke yamaha rx a810 på lager, men dem kunne skaffe.
    jeg hadde bestilt, om jeg viste at yamaha rx a810 kan overføre bass på høytalerutgangene (front).. elkjøp sa at spillern overfører bass på alle kanaler, men jeg er ikke sikker så lenge det er egene utganger til bass :|
    Det Niels mente med egen bassutgang gjelder kun om du skal se film med surroundlyd. Filmer har 5 lydspor for surroundlyd og 1 spor for bass. Hvis man da ikke har subwoofer så får man ingen bass. (Det finnes måter å omgå dette på, men det kommer an på utstyret ditt)

Når det er vanlig musikk i stereo så får du bass på høyre og venstre kanal. (Igjen - det finnes måter å omgå dette på, men det kommer an på utstyret ditt)

Man lærer så lenge man lever. Hvis du ønsker stereolyd så bør høyttalerne stå litt lenger fra hverandre enn de gjør på bildet. Det ideelle utgangspunktet er en likesidet trekant hvor hver høyttaler og lytteren utgjør hvert sitt hjørne.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager forvirring.
    I menyen på receiveren stiller du inn hvilket utstyr du har, har du ikke subwoofer huker du av for "NO" under subwoofer og stiller inn fronter som "large", da vil all bass routes til dine høyttalere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •