Forsterker med varm/mørk klang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker med varm/mørk klang

Hei

Jeg har nylig anskaffet meg System Audio Explorer Master. Fantastiske høytalere....jeg har disse koblet opp på Hegel H200....noe som fungerer bra på mangen måter, MEN.....jeg syntes lyden er litt "spiss og lys" til tider. Kan det kanskje hjelpe å bytte forsterker?

Har dere noen tips til en som er varm og mørk i lyden om det er slik jeg skal beskrive det? Som passer til høytalerene.....Det er en stor fordel om den har en slik HomeTheather utgang slik at den også kan brukes som effekt i et surround oppsett.

Er feks Primare det jeg ser etter her?

Pris bør ikke overstige 30.000kr, og kan godt kjøpe brukt. Helst brukt faktisk....da jeg føler jeg får mer for pengene der
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med M-serien til Nad?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du prøve en annen DAC - tipper at f.eks. Abrahamsen V6 eller en EC DAC vil gjøre ganske mye med lyden.

En annen mulighet er å prøve deg frem med mer eller mindre vinkling av høyttalerne - det KAN gjøre stor forskjell.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde hjemlån av Primare I22 en helg. Den spiller veldig varmt og mykt. Svulstig og god bunn og stålkontroll på bassen. Den er visnok også litt kraftigere enn oppgitt. Primare er også en kjempematch til SA. Denne får du også med en god integrert DAC.

Jobbe litt med plassering, evt Dac som det ble tipset om over her kan hjelpe, men om ikke det hjelper ville jeg prøvd forsterkerbytte til noe litt varmere om du sliter med litt kvass topp.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare jeg som ikke klarer Hegel skjønner jeg ...

I den billige enden gir Xindak deg en varm klang. I den andre enden av skalaen finner du Pass Labs med noe av den samme varme/amerikanske klangen men i en helt annen klasse, mye bedre lyd og kontroll, og til en helt annen pris...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....takker for forslag her. Mye å vurdere

Planen foreløbig da er å låne hjem primare dersom det er mulig...og ellers sjekke ut pass labs og en ny dac. Hvem forhandler pass labs?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke pass labs litt utenfor budsjettet?

Pass labs i norge.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sjekke ut to andre gode merker fra heimlandet.
    Både Abrahamsen og Electrocompaniet heller mot den varme lyden. For å holde budsjett bør du kanskje tråle bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Du kan få bytte din H200 i min Nad M3 og se om det hjelper ? :P

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer er ikke særlig Tungdrevne. Så jeg vil annbefale en integrert fra Arcam. Mener det er a22 eller a28 som har prossesorinngang, sikkert noen som arresterer meg om jeg tar feil. Du kommer langt med 100 gode watt på Explorer, og Arcam matcher meget bra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei

Jeg har nylig anskaffet meg System Audio Explorer Master. Fantastiske høytalere....jeg har disse koblet opp på Hegel H200....noe som fungerer bra på mangen måter, MEN.....jeg syntes lyden er litt "spiss og lys" til tider. Kan det kanskje hjelpe å bytte forsterker?

Har dere noen tips til en som er varm og mørk i lyden om det er slik jeg skal beskrive det? Som passer til høytalerene.....Det er en stor fordel om den har en slik HomeTheather utgang slik at den også kan brukes som effekt i et surround oppsett.

Pris bør ikke overstige 30.000kr, og kan godt kjøpe brukt. Helst brukt faktisk....da jeg føler jeg får mer for pengene der
    Nå vet ikke jeg hvordan du har plassert høyttalerne, men om du setter de litt nærmere frontvegg og/eller mindre vinkling innover(om de er vinklet) kan gjøre underverk. Ingen rom er like, så å jobbe med plassering bør forsøkes om det ikke allerede er gjort.

Ellers kan en forsterker med tonekontroll være en fornuftig løsning. NAD M3 som er nevnt roligere enn H200. M3 har en behagelig mellomtone og diskant, men kan ikke matche H200 på kontroll i bassen. Og akkurat snerten i bassen er en av de tingene jeg liker best med SA, men det blir en personlig vurdering også.

En Lyngdorf RP-1 kan være en lur boks å putte inn mellom HD10 og H200. Da får man romkorreksjon, men viktigst mulighet til å tune lyden.

Ellers tror jeg en Perreaux Audiant 80i kan gjøre en god jobb etter erfaring fra større søsken. Godt innenfor prisgrensen, men litt vanskelig å finne brukt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mangen svar

Jeg har forsøkt plassering...ikke blitt fornøyd.

Liker ikke så godt NAD, men det er ikke fordi jeg har testet de, det er fordi jeg er forhåndsprogramert til å tro at det er "rølpelyd" sånn ala CV....men tar kanskje feil?

Electrokompaniet og Abrahamsen kan jeg godt teste litt...Har disse home theater utgang eller alternativt?

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i tråder ovet så har Electrocompaniet såkalt varm klang!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss, ingen som nevner adcom, parasound og emotiva som alle har mørk/varm klang.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b.wilkins
    jøss, ingen som nevner adcom, parasound og emotiva som alle har mørk/varm klang.
    Så vidt jeg vet så har ingen av disse produsentene integrerte forsterkere i sine portefølje - men jeg er ikke allvitende - ennå.

Til trådstarter: Som mange før har nevnt så er plassering viktig og ikke minst gratis!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Så vidt jeg vet så har ingen av disse produsentene integrerte forsterkere i sine portefølje - men jeg er ikke allvitende - ennå.

Til trådstarter: Som mange før har nevnt så er plassering viktig og ikke minst gratis!

ah, selvfølgelig. jeg som var litt for kjapp og ikke fikk med meg det var integrert det var snakk om..

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok tatt en runde med Electrocompaniet, disse er temmelig tilbakelente med en varm karakter og GOD pondus i bassen

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Hadde nok tatt en runde med Electrocompaniet, disse er temmelig tilbakelente med en varm karakter og GOD pondus i bassen
    +1
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hei

-

Dynamic precision a1b. Varm klang, med fyldig herlig bass. Masse power

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er i allefall litt primare å velge mellom, hadde selv ganske lyst på dette..men som vanlig er timingen dårlig i forhold til andre prosjekter:roll:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •