Forsterker med varm/mørk klang - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Her er i allefall litt primare å velge mellom, hadde selv ganske lyst på dette..men som vanlig er timingen dårlig i forhold til andre prosjekter:roll:
    TAkker for alle svar. Har sett på dette Primare settet selv.....det eneste det mangler er muliget for å drive surround i tillegg som effekt. Hegel H200 som jeg nå har fungerer bra teknisk sett i og med at den har HomeTheater inngang slik at den er alene i stereo, men driver fronter i surround.

Electrocompaniet har også denne muligheten, så de skal sjekkes ut. HAr funnet få alternativer til det, utenom å ha en "ekstra boks" i forhold til i dag.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare PRE30 har "surround bypass".

Jeg har testet Hegel H400 og Primare A32 på Explorer(første utgave) i butikk. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine med Hegel koblet til. Det er Primare du skal ha av disse to hvis du ønsker litt snillere lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Primare PRE30 har "surround bypass".

Jeg har testet Hegel H400 og Primare A32 på Explorer(første utgave) i butikk. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine med Hegel koblet til. Det er Primare du skal ha av disse to hvis du ønsker litt snillere lyd.
    Hva menes med surround bypass? Samme som at den driver frontene og at du har en surround receiver koblet til i tillegg som tar seg av resten?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hva menes med surround bypass? Samme som at den driver frontene og at du har en surround receiver koblet til i tillegg som tar seg av resten?
    Det betyr at du kan bruke det beste fra to verdener.
    Du kobler pre-out front fra surroundrecieveren og til HT-inngangene på Primaren. Så kobler du Primaren til høyttalerne.

Så når du ser på film er det surroundrecieveren som er forforsterker og lyden går bare rett gjennom Primaren. Når du hører på musikk trenger du ikke ha på surroundrecieveren, men bruker Primaren som forforsterker.

Så da har du i realiteten surroundreciever til film og Stereo-pre til musikk, uten å måtte kabler, fungerer knall.

Jeg har sett hatt Primare pre-30 og synes det er en god forforsterker, heller absolutt mot det varme.

Edit: du kobler selvsagt primaren til en effektforsterker.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80

Liker ikke så godt NAD, men det er ikke fordi jeg har testet de, det er fordi jeg er forhåndsprogramert til å tro at det er "rølpelyd" sånn ala CV....men tar kanskje feil?
    Du har forsåvidt rett, men M serien er noe annet. Disse låter faktisk ganske så bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Marantz Ki Pearl? Eller en Cambridge 851A?

Litt i den "rimeligere" enden begge to. Marantzen er nok varmest i lyden av de to, men mangler kanskje litt på kreftene.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim er vel også varm og rund i klangen. Supernait ligger vel rundt 30 K ny, finner du brukt kan du spare samt kanskje også få med en av de mulige utvidelsene/oppgradringene (FlatCap XS, HiCap, NAP 200 eller SuperCap) på kjøpet.

Supernait har også digitalinnganger og innegygget DAC. Hovedfunksjonen er integrert forsterker, men den kan også brukes som for- eller effektforsterker. Veldig fleksibel.

edit:
    Manglet en 'slutt-parantes'

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd andre kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound

Parasound Halo P3 (forforsterker) og A21 effektforsterker, vil nok gjøre jobben glimrende.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •