Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 1 av 55 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1096
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Litt rart at det ikke er noen egen tråd for Yamahas AVENTAGE receiver-serie, men nå som RX-Ax020+RX-A820 har blitt lansert synes jeg det er på tide!

Yamahas produktside for AVENTAGE serien:
    AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Lineup 2011:
    RX-A3010 - priser
    RX-A2010 - priser
    RX-A1010 - priser
    RX-A810 - priser

Lineup 2012:
    RX-A3020 - priser
    RX-A2020 - priser
    RX-A1020 - priser
    RX-A820 - priser

Relevant info om serien for forbrukere:
    2 + 1 AVENTAGE garantiforlengelse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Litt rart at det ikke er noen egen tråd for Yamahas AVENTAGE receiver-serie, men nå som RX-Ax020+RX-A820 har blitt lansert synes jeg det er på tide!

Yamahas produktside for AVENTAGE serien:
    AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Lineup 2011:
    RX-A3010 - priser
    RX-A2010 - priser
    RX-A1010 - priser
    RX-A810 - priser

Lineup 2012:
    RX-A3020 - priser
    RX-A2020 - priser
    RX-A1020 - priser
    RX-A820 - priser

Relevant info om serien for forbrukere:
    2 + 1 AVENTAGE garantiforlengelse

Noen som vet når RX-A3020 slippes ut i butikkene! Jeg må ha ny reciever NÅ, og har lyst på denne:-D

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på den nye utgaven kontra den gamle? Airplay og 4K?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert bestille før, men du kommer ikke til å få en i hus før september. Endringene er ikke så mange. AirPlay og 4K er de store nyhetene, vekta og størrelsen er faktisk identisk med fjorårets modell.

Nytt i årets toppmodell er:
    * AirPlay erstatter AirWired
    * 4K pass-through
    * 4K/full HD 1080p video oppskalering fra analog og HDMI input
    * Avansert multi-zone kontroll med Zone 2 HDMI
    * Zone 4 lyd gjennom HDMI
    * Energisparende ECO mode
    * Dialog nivå justering
    * Dialog løft (ingen Presence høyttalere kreves)

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at RX-A1010 begynner å bli rimelig. Koster nå ca 5000, noe som antagelig gjør den konkurransedyktig mot mye annet på markedet. Et spørsmål om modellen: "Phono" inngang, er det det man trenger for tilkobling av platespiller? Da trengs altså ikke ekstern platespillerforsterker som mellomledd?

Noen grunn til ikke å kjøpe denne modellen? Prisforskjellen mellom 1010 og 2010 er nesten 3000kr... Har 5.1 oppsett med små Mission høyttalere. Noen erfaringer med RX-A1010?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest så mye om 1010, men du hører nok at lyden er bedre i 2010 om du har de side om side. Har lest at 1010 sin phono input støtter MM pickuper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på RX-A1010, den har en bra pris på netonnet, men vil den være en bra oppgradering mot min RX-V667 ?

Hvordan er RX-A1010 ift Onkyo TX-NR616 som koster 600 kr mer?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-A1010 er en oppgradering fra rx-v667. Det er god lyd som er vektlagt i Aventage serien, men avhengig av resten av oppsettet ditt er det ikke sikkert du legger merke til noen forskjell. RX-A1010 er tre trappetrinn opp fra rx-v667, og nyere.

TX-NR616 er en helt ny modell og prisen på denne vil synke mye, om et år vil du sikkert se den til så lite som 3000,-, kanskje 2.500,-. Bare se på prishistorikken til 608 og 609. Selv om den kanskje har mindre bling i spesifikasjonene, tror jeg du får bedre lyd, og mye bedre kvalitet med RX-A1010. Onkyo får mye pes for dårlig kvalitet. Venter du på gjerdet i noen måneder finner du kanskje RX-A1010 til 4000,-.

Hvis mitt budsjett var 5.000,- og jeg klødde i fingra etter en ny AVreceiver, ville jeg kjøpt RX-A1010.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha prøvd noen av de, så ser det ut som at rx-a1010 er en oppgradering fra rx-v667. Det er god lyd som er vektlagt i Aventage serien, men avhengig av utstyret er det ikke sikkert du legger merke til noen forskjell. Det er ingen mega oppgradering, kanskje to-tre trappetrinn opp.

TX-NR616 er en helt ny modell og prisen på denne vil synke mye, om et år vil du sikkert se den til så lite som 3000,-, kanskje 2.500,-. Bre se på prishistorikken til 608 og 609. Jeg tror du får bedre lyd og mye bedre kvalitet med RX-A1010 selv om den kanskje har mindre bling i spesifikasjonene.
    Personlig liker jeg Yamaha fremfor Onkyo så jeg synes A1010 ser bra ut Men for en 1000 lapp mer får du også Yamaha RX-V773. Denne ser jo også ut som har bedre specs, eller funksjoner..men jeg trodde A-serien var bedre enn V-serien?

hmm....

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdatert den forrige posten min, men i Aventage serien er det ikke så mye bling, og mer fokus på kvalitet. Lyden er nok bedre i RX-A1010 enn RX-V773 (husk at RX-V773 er nyere, mange av disse spesifikasjonene finnes i RX-A1020). At den har en lengre skryteliste gjør den ikke bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takk for svar :-) Da blir det nok A1010 fra 1. august tenker jeg Ser også at A1010 veier rundt 5 kg mer enn V773. Jeg tenker at det er mer gjennomført kvalitet når vekten er større: P vet ikke om det er riktig men....

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har som regel en sammenheng. Sannsynligvis er transformatoren større, og dette er ofte grunnen til at dyrere modeller veier mer. RX-A serien har også et femte ben under for å dempe vibrasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, vet du når relasedate på RX-A1020 er ? Hørt noe om ca pris eller? Den virker også til å pass meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rx-v767....og er rimelig fornøyd. Bruker Hegel H200 som effekt på frontene, og til musikk i stereo. Men jeg kunne tenkt meg kun 1 "boks" som da må bli en surroundreceiver. Testet i går å koble mine SA Explorer Master rett på Yamaha´en, men det ble ikke så bra. Så spørsmålet er om dere tror at f.eks en A3010, eller evt 3020 når denne kommer vil være mann for den jobben?

Vanskelig å forutse, jeg vet det, men ønsker tanker uansett
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Regner med Aventage-serien har innebygd equalizer, er det mulig å justere på denne SAMTIDIG med at du hører musikk fra receivern? (Irritererer meg grenseløst på Pioneer'en jeg har (LX51) at lyden kobles ut når jeg går inn på equalizer, så jeg må justere litt, så gå ut av menyen for å få lyden frem igjen og sjekke om det ble bra, så inn igjen for å justere litt til, osv, osv...)

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på om Aventage har EQ(hvis den har så gjerne fortell meg) men den har forskjellige lyd programmer(DSP) som du kan svitsje igjennom mens du lytter.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Winnertip
    Forresten, vet du når relasedate på RX-A1020 er ? Hørt noe om ca pris eller? Den virker også til å pass meg.
    Den vil bli tilgjengelig i september, butikkpriser på nett vil dukke opp rundt månedskiftet august til september. Tipper pris blir 8.000kr de første to månedene. Om ikke 4K og AirPlay er viktig for deg, hadde jeg heller spart noen kroner og gått for RX-A1010. Eller om 8.000kr er budsjettet ditt, kjøp en RX-A2010?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Ka slags forskjeller er det egentlig frå 10 serien til 20 serien?
    Eg sammenligna 2010 med 2020 og det eg såg var airplay og 4k oppskalering. Så er det ikkje to fjernkontroller med lenger eller?
    Syns det virker som lite oppgradering:/

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Why change a winning team? Det er i bunn og grunn samme receivere, med noen få flere funksjoner og litt ny teknologi. Ifølge en av gutta på Stereofil er grunnen til at Yamaha henger etter de andre produsentene med mye ny teknologi (les 4K og AirPlay), er at Yamaha produserer alle delene sine selv og vil ikke implementere de i produktet før de føler at det er feilfritt.

Eksempel: Onkyo kjøper deler billig fra masse forskjellige produsenter og fabrikker, og så lager de teknologistappa receivere til en god pris. Dette kan gå på bekostning av kvaliteten, og Onkyo har en ganske høy feilprosent på sine produkter, jeg tror han på Stereofil sa ca. 1-2%? De får med andre ord en del reklamasjoner.
    Yamaha hadde ifølge Stereofil en feilprosent på ca. 0.1% og veldig få reklamasjoner. Søker du litt rundt på nettet vil du se at forbrukere har mer problemer med Onkyo enn Yamaha.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

åå

Why change a winning team? Det er i bunn og grunn samme receivere, med noen få flere funksjoner og litt ny teknologi. Ifølge en av gutta på Stereofil er grunnen til at Yamaha henger etter de andre produsentene med mye ny teknologi (les 4K og AirPlay), er at Yamaha produserer alle delene sine selv og vil ikke implementere de i produktet før de føler at det er feilfritt.

Eksempel: Onkyo kjøper deler billig fra masse forskjellige produsenter og fabrikker, og så lager de teknologistappa receivere til en god pris. Dette kan gå på bekostning av kvaliteten, og Onkyo har en ganske høy feilprosent på sine produkter, jeg tror han på Stereofil sa ca. 1-2%? De får med andre ord en del reklamasjoner.
    Yamaha hadde ifølge Stereofil en feilprosent på ca. 0.1% og veldig få reklamasjoner. Søker du litt rundt på nettet vil du se at forbrukere har mer problemer med Onkyo enn Yamaha.
    Skjønner. Har hatt yamaha receivere i snart 10 år og ja, veldig lite feil der i gården:-D

Side 1 av 55 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •