Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 9 av 57 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1122
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel akkurat det jeg er redd for ja ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan koble til nettverk til rx 2020.. har koblet recciveren til ruter, men får ikke til airplay eller net radio

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi + airplay

Noen som vet om det ermulig å få vist bilde fra en hdmi kilde men lyd fra airplay? Kjempekjekt på fest f.eks om man skal ha musikk men la folk spille playstation..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mollekanin
    Noen som vet om det ermulig å få vist bilde fra en hdmi kilde men lyd fra airplay? Kjempekjekt på fest f.eks om man skal ha musikk men la folk spille playstation..
    Tviler på om det lar seg gjøre !

Ikke uten en ATV - da kan du ta ut lyden optisk fra den,og in på en hdmi inngang med bilde!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortvarige blackouts i lyd/bilde fra 3010

Opplever som regel at både bilde og lyd blir borte noen sekunder midt i filmen. Dette skjer gjerne to ganger med noen sekunders mellomrom, før alt er normalt igjen. Litt som når man skifter input på receiver eller projektor (dvs blidet blinker inn/ut til standby bakgrunnsfarge, og symbolet for inngang vises). Dette skjer både med BD-spiller og dekoder som kilde. Har prøvd å slå av alt av HDMI-kontroll ol. hele veien, og deaktivert standby sync ol. mellom kilde/display. Samme forskjell.

Noen som har lignende erfaringer, evt tips om hvor årsaken til dette kan ligge?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har Yamaha RX-A2020.. og prøvd den uten effektforterker?

har noen litt tungdrevne yamaha ns777 høytalere.
    har nå v767. men vil kvitte meg den.for ønsker meg 9.2 oppsett..
    og mere trøkk i front høytalerene.. for slik det er nå så er det for lite bass og tam lyd.. har prøvd det meste for å få det bedere..

men vil absolutt prøve og ungå og bruke effektforsterker..

så er det noen som har prøvd a2020 uten effektforsterker,?
    eller noen av de andre aventagene?
    med nogen lunde samme fronter som meg?

takker

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    noen som har Yamaha RX-A2020.. og prøvd den uten effektforterker?

har noen litt tungdrevne yamaha ns777 høytalere.
    har nå v767. men vil kvitte meg den.for ønsker meg 9.2 oppsett..
    og mere trøkk i front høytalerene.. for slik det er nå så er det for lite bass og tam lyd.. har prøvd det meste for å få det bedere..

men vil absolutt prøve og ungå og bruke effektforsterker..

så er det noen som har prøvd a2020 uten effektforsterker,?
    eller noen av de andre aventagene?
    med nogen lunde samme fronter som meg?

takker
    Har hatt Yamaha 2010 på Klipsch RF82, lettdreve, og det ble et helt annet trøkk når jeg satte en Rotel RMB 1575 på dem med 2010 som pre. Yamaha er oppskrytt effekt og lydmessig ! Hva med å prøve NAD ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Yamaha er oppskrytt effekt og lydmessig !
    Det er vel øret til den som lytter, rommet og andre forhold som avgjør hvordan dette låter. Det der var en veldig vag påstand. Hvilken referanser legger du til grunn for en slik uttalelse. Merkelig at det er millioner meget fornøyde brukere av Yamaha sine produkter verden over, og de fleste har svært lite å klage over produktene fra dem.
    De leverer stort sett det de lover i det segmentet de opererer i og de fleste brukerne er for det meste fornøyde. Effektmessing så ligger de omtrent som tilsvarende konkurrenter, hvor det er hvordan en måler effekten som forvirrer mange vedr. effekt.

Det er heller ikke sagt her at dette er det beste på markedet, men det er er ett godt produkt som stort sett holder det som en bør forventes av ett produkt i dette pris-segmentet de opererer i. Å si at Yamaha er oppskrytt lydmessig blir for enkelt og platt, og det ser ut som du er ute etter å rake ned på dette merke.

Veldig mange er glad i de varme toneleiene Yamaha leverer, så at du ikke liker dem er jo bare hva som da låter feil eller riktig i dine ører. I andres ører kan dette være det riktige 8). NAD har ett meget godt effekt trinn,men resiveren er vel ikke så mye bedre eller dårligere enn Yamaha. Personlig syntes jeg den ble for tam og platt i lyden.

Så påstanden din om at Yamaha er oppskrytt både effekt og lydmessig som du sier her, blir som å tørke seg i stompen før en driter :-?

"cosworth23"
    Sitter selv med en RX-A3020 og den rocker da veldig bra liv i mine B&W 804s som også er relativ tungdrevne, dette gjør den greit uten noe form for stress. Men en kan aldri få nok krefter, så jeg ser ikke bort fra at det vil komme en bestemor her etter Yamaha'en her også, men det er ene og alene at jeg vil ha ennå mere krefter på lavt volum. Kjører nå frontene biampet og det fungerer i grunn kjempebra,men i utgangspunktet var det ikke nødvendig da 3020 drar de relativt bra nok. Men så var det mye vil ha mer og .......osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Z-11 i flere år før jeg gikk over til RX-A3010. Denne solgte jeg akkurat nå, men ikke pga at jeg var misfornøyd. Jeg har vært veldig fornøyd med begge to og ser ikke bort i fra at det blir Yamaha ved senere anledninger. Å sammenligne 2010 med et rent effekttrinn, som jo også er en god del dyrere, faller vel på sin egen urimelighet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - Vet det ikke er lurt å banne i kirka eller kritisere Yamaha i en Yamaha fanboy tråd 8) .

Dog, var veldig fornøyd med Denon i 4 år, skaffet 2010 og var ikke fornøyd fra dag en men holdt ut i 7-8 mnd. Skiftet til Rotel - superfornøyd. Selvfølgelig handler det og om matching og smak og behag.

Så, ikke gro fast i et merke, prøv litt forskjellig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg ikke som noen Yamaha fanboy selv om jeg har vært fornøyd. Nå har jeg ikke Yamaha i racket pr.d.d. så da har jeg jo gjort akkurat hva Ingeniør'n sier

Uansett så er det jo selvfølgelig som du også sier, snakk om smak og behag her. Det ble bare litt feil når du sammenligner effekten til 2010 med en effektforsterker til rundt 20K

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt RX-V773 i et par mnd til å kjøre et 5.2 oppsett bestående av lettdrevne klipsch-52 høyttalere. Jeg har vært fornøyd hele veien, helt til jeg idag kjøpte meg RX-A3020. Eneste følelsen i min kropp er anger på at jeg ikke gikk for den fra første stund. Enormt mer oppløst, varm og punchy lyd i hele anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

- Har nettopp kjøpt meg en Yamaha RX-A 1020..
    skal sette den opp mot mine Yamaha NS-555 front,333 bak og 400 senter og XTZ w-10 sub. Tenkte å bi-ampe frontene og kjøre det i et 5.1 oppsett...
    Er det slik at jeg skal sett frontene mine i small? og hva skal dele filter på hver høyttaler ideelt stå på? er litt grønn enda...
    Takker for svar!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CharlzNOR
    Hei !

skal sette den opp mot mine Yamaha NS-555 front,333 bak og 400 senter og XTZ w-10 sub. Tenkte å bi-ampe frontene og kjøre det i et 5.1 oppsett...
    Er det slik at jeg skal sett frontene mine i small? og hva skal dele filter på hver høyttaler ideelt stå på? er litt grønn enda...
    Takker for svar!
    80hz er vel mest vanligellers er det bare og prøve seg litt frem med delingen,og
    hva du selv syns låter best
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Takker for svar!

Jeg foretrekker som regel "large" på store fronter, og surroundhøyttalere på "small" og deler på 80hz. Vet ikke hvordan bassen på NS-555 er, men det er mulig at mellomtonen og diskanten blir litt bedre om du kutter bassen og lar de fokusere på det øvre registeret. Skal du bi-ampe vil du uansett få separat effekt mellom bassen og mellomtone/diskant. Da er det like så greit å sette de som "large" kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    80hz er vel mest vanligellers er det bare og prøve seg litt frem med delingen,og
    hva du selv syns låter best
    Ok, får prøve meg fram men når jeg skal kjøre 5.1 oppsett på 7.2 reciveren skal surround høyttalerne kobles i surround bak på forsterkeren eller i surround back koblingene?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, får prøve meg fram men når jeg skal kjøre 5.1 oppsett på 7.2 reciveren skal surround høyttalerne kobles i surround bak på forsterkeren eller i surround back koblingene?

Surround
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg er på jakt etter ny reciever/prosessor i kinoen min.

Jeg har effekt forsterkere på alle kanaler så boksen skal kun brukes til dekoding av lyden og sende bilde gjennom når det sees film.
    I stereo bruker jeg separat forforsterker.

Er det noe forskjell mellom 2020 og 3020 på dekoder og bilde delen?
    Hva er forskjellene mellom 3010 og 3020 på det samme.

:-)

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Jeg hadde Z-11 i flere år før jeg gikk over til RX-A3010. Denne solgte jeg akkurat nå, men ikke pga at jeg var misfornøyd. Jeg har vært veldig fornøyd med begge to og ser ikke bort i fra at det blir Yamaha ved senere anledninger. Å sammenligne 2010 med et rent effekttrinn, som jo også er en god del dyrere, faller vel på sin egen urimelighet
    Hva ville du anbefalt? Brukt Z11 eller ny 3010/3020?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Jeg er på jakt etter ny reciever/prosessor i kinoen min.

Jeg har effekt forsterkere på alle kanaler så boksen skal kun brukes til dekoding av lyden og sende bilde gjennom når det sees film.
    I stereo bruker jeg separat forforsterker.

Er det noe forskjell mellom 2020 og 3020 på dekoder og bilde delen?
    Hva er forskjellene mellom 3010 og 3020 på det samme.

:-)

Tormod
    3010/3020 er vel de eneste som kan utvides til 11.2 så vidt jeg har skjønt.
    Om det er andre forskjeller er jeg ikke sikker på i farten...

3010 og 3020 er vel ganske like - en av forskjellen er vel at 3020 har Airplay blandt annet !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 9 av 57 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •