Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 7 av 54 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1070
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    997
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    RX-A3020 i hus!

Jeg har ikke prøvd noen høyttalere på den enda siden jeg kjører pre out til frontene og ikke har hatt plass til å sette opp surroundhøyttalerene i ny kåk. Men synes at AirPlay, phono stage, og preamp funker bra.

Jeg sliter med å få trigger funksjonen til å fungere, sikker på at feilen ligger på min side. Sliter også med å få den koblet til nettverket, er ikke sikker på hvorfor. Synd at den ikke har wifi, eller bare kunne fått nett med kabel fra BD-S673 som har wifi. Så langt liker jeg også Onkyo sine menyer er litt bedre for manuelt oppsett.
    Har du flere inntrykk av den? Er aktuell kandidat for oppgradering her i huset.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Skjønner ikke hvorfor man må registrere seg for å få utvidet garanti... Reklame kanskje :roll:
    Egentlig bare tull da vi har 5 års reklamasjon i Norge. Men, så lenge det er garanti er det produsenten som tar kostnaden, og da er det som regel enklere å reklamer om noe skulle oppstå - har alle fall regstrert min.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n

Litt OT, men hvilken drivermode på KRPn bruker du til de forskjellige formatene?.

Har samme TVn(som er fantastisk-), men er enda usikker på hvilken drivermode som er best for feks streaming, DVD å BD

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ingeniør'n

Litt OT, men hvilken drivermode på KRPn bruker du til de forskjellige formatene?.

Har samme TVn(som er fantastisk-), men er enda usikker på hvilken drivermode som er best for feks streaming, DVD å BD
    Som jeg går rundt å husker på slikt :? , men jeg har vert å sjekket og den sto på 1 (valg 1-3). Ikke spør meg om hvorfor - har ikke skrudd på disse valgene på flere år....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,da her jeg fått lekt meg litt men den nye 3020'n , og tror jeg nå endelig har fått satt den opp slik jeg ønsker , både når det gjelder inngange,scenevalg osv,og ikke minst mtp kalibrering!

Og dette har tatt sin tid - for det første er Yamaha uvant for meg,og for det andre er det uendelig med muligheter for den som "gidder"

Når det gjelder kalibrering ved hjelp av YPAO,så gjorde den en brukbar jobb,men det er først når man tar seg tid til å gjøre det manuelt i samkjør med REW man virkelig får det bra føler jeg!
    Den satte i likhet med Pio alle mine HT til large,og det er ingen vits!
    Nå har jeg delt fronter + senter på 60hz,og surr-ht på 80 hz - det så ut til å gi den mest fornuftige responsen!
    Frontene kunne nok greit seg bra som large,for dem har en utrolig dypbass,men suben er selvsagt enda råere

Ellers så ser alt ut til å virke smertefritt , bortsett fra at jeg fikk beskjed om å kjøre firmware oppgradering , og når jeg prøvde dette via nettverket,så kom det stoppet det plutselig etter en stund , og kom opp med feilmelding: error 2000
    Måtte derfor google litt , og så at andre hadde opplevd det samme,og måtte derfor oppgradere via usb i stedet - ingen "big deal",men litt mer styr ble det jo!
    Kan nevne at server funksjonen som finner musikken jeg har på NAS'n fugerer mye bedre enn på Pio
    Har ikke fått sett film enda (blir en i kveld) , men har fått brukt den litt på musikk nå (med Hypex som effekt) og det høres bra ut - den tegner opp et veldig stort lydbilde,og ved hjelp av YPAO har jeg fått en rimelig brukbar frekvenskurve,så det hele låter balansert ,men samtidig engasjerende !
    Men på en annen side så spiller den nok mest oppløst og renest i "pure direct" !

Er en stund siden jeg hadde LX 85 nå (hadde heller ikke Hypex'n da),så det er ikke helt lett å uttale seg altfor bastant ang ytelsen i stereo,men det spiller bedre enn noen gang her nå synes jeg

Men jeg synes menyene kunne vert bedre - det blir utrolig mye "trykking" frem og tilbake , og det tar litt tid før man skjønner/finner alt,men det er nok litt vanen også !

Så så langt er alt "såre vel" , og jeg gleder meg til å se film i kveld
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Vel,da her jeg fått lekt meg litt men den nye 3020'n , og tror jeg nå endelig har fått satt den opp slik jeg ønsker , både når det gjelder inngange,scenevalg osv,og ikke minst mtp kalibrering!

Og dette har tatt sin tid - for det første er Yamaha uvant for meg,og for det andre er det uendelig med muligheter for den som "gidder"

Når det gjelder kalibrering ved hjelp av YPAO,så gjorde den en brukbar jobb,men det er først når man tar seg tid til å gjøre det manuelt i samkjør med REW man virkelig får det bra føler jeg!
    Den satte i likhet med Pio alle mine HT til large,og det er ingen vits!
    Nå har jeg delt fronter + senter på 60hz,og surr-ht på 80 hz - det så ut til å gi den mest fornuftige responsen!
    Frontene kunne nok greit seg bra som large,for dem har en utrolig dypbass,men suben er selvsagt enda råere

Ellers så ser alt ut til å virke smertefritt , bortsett fra at jeg fikk beskjed om å kjøre firmware oppgradering , og når jeg prøvde dette via nettverket,så kom det stoppet det plutselig etter en stund , og kom opp med feilmelding: error 2000
    Måtte derfor google litt , og så at andre hadde opplevd det samme,og måtte derfor oppgradere via usb i stedet - ingen "big deal",men litt mer styr ble det jo!
    Kan nevne at server funksjonen som finner musikken jeg har på NAS'n fugerer mye bedre enn på Pio
    Har ikke fått sett film enda (blir en i kveld) , men har fått brukt den litt på musikk nå (med Hypex som effekt) og det høres bra ut - den tegner opp et veldig stort lydbilde,og ved hjelp av YPAO har jeg fått en rimelig brukbar frekvenskurve,så det hele låter balansert ,men samtidig engasjerende !
    Men på en annen side så spiller den nok mest oppløst og renest i "pure direct" !

Er en stund siden jeg hadde LX 85 nå (hadde heller ikke Hypex'n da),så det er ikke helt lett å uttale seg altfor bastant ang ytelsen i stereo,men det spiller bedre enn noen gang her nå synes jeg

Men jeg synes menyene kunne vert bedre - det blir utrolig mye "trykking" frem og tilbake , og det tar litt tid før man skjønner/finner alt,men det er nok litt vanen også !

Så så langt er alt "såre vel" , og jeg gleder meg til å se film i kveld
    Det greieste for FW oppgradering er vel å lagre filene på en minne pinne og kjøre manuell oppgradering. Har gjort det et par ganger på men gamle RX-A2010. Her fungerte heller ikke den som skulle kjøres over nett.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det greieste for FW oppgradering er vel å lagre filene på en minne pinne og kjøre manuell oppgradering. Har gjort det et par ganger på men gamle RX-A2010. Her fungerte heller ikke den som skulle kjøres over nett.
    Ja det var det som ble løsningen for meg også!

Men litt merkelig at det skal vere nødvendig å gjøre det på den måten !

Sliter med det samme på min Pio BDP LX55 Blu-ray spiller også!
    Man har valg om å gjøre det via nett,men det går ikke - må gjøre det via USB !
    Mens min gamle BD 320 fikset biffen over nett uten problemer :-?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Delthral
    Har du flere inntrykk av den? Er aktuell kandidat for oppgradering her i huset.
    Negativt:
    - Spotify til receiveren har blitt utsatt til mars, som egentlig skulle komme i november.
    - Skulle hatt digital DAC-bypass ut/inngang, jeg vil gjerne bruke en ekstern og bedre DAC til musikk. Vet ikke om noen receivere som har dette, men i en toppmodell burde dette være standard.

Positivt:
    + Jeg liker nettradioen, den er enkel å betjene og fungerer bra.
    + Menyene er pene, og man kan justere alt av innstillinger og forsatt spille av lyd.
    + Den klarer å drive mine KEF XQ40 tålelig uten bi-amp, men forskjellen mellom den og effektforsterkeren er tydelige. Med subwoofer blir forskjellen mye mindre.
    + Preamp delen fungerer bra.
    + Phono trinn funker bra, ble god stemning hjemme når jeg satte på Røyksopps "Senior" i går.
    + Fjernkontrollen virker solid og har fornuftig layout.

Denne posten blir oppdatert med flere inntrykk senere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Lurte på hvilken recciver bør eg velge av rx-2020 og rx-3020? Hvordan er det med volum kontroll, er det kun db eller kan en få det "normale volum" litt irriterende med -62db imor 15 i volum
    Har klipsch rf-82 til front og rf 62 bak, og dali senter og ved siden av tven, 7,2 oppset.Nå har eg onkyo tx-nr609... Får rx-3020 til 13500 å 2020 til 8999...

Taker får hjelp=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tatt 2020 + effekt til frontene
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hadde tatt 2020 + effekt til frontene
    2020 er 140w, rf-82 er 150w
    3020 er 150w... effekt forsterker koster jo en del da..
    slik eg forstår det so er forsjellen på 2020 og 3020 at 3020 har lys i kontrollen åso 10watt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tøysewatt. Det er oppgitt så ulikt fra produsent til produsent. 140W er kanskje bare om kun 1 kanal er drevet. Dersom du kobler fronter, center og bak til en 3020, så får ikke alle høytalerene 150W pr stk.

Du får uansett bedre lyd med 2020 + en effekt på brukten til kanskje 4000kr.

Se beskrivelsen fra feks hifiklubben ang watt

Pass på fantasi-watt!
    Hvis du leser et sted at en hjemmkino-receiver har en effekt på f.eks. 7 x 100 watt, betyr det i beste fall ”100 watt i to av de syv kanalene i hele frekvensområdet”. Dette er i det minste nok til å spille stereo på et fornuftig vis, men noen produsenter – for eksempel Onkyo og Pioneer – oppgir primært effekten for en 1 kHz testtone i 6 ohm i én av syv kanaler. Med andre ord: de måler en irriterende hyletone i mono, kun for å få et effekttall som er så høyt som mulig!

Disse ”fantasi-wattene” er oppfunnet for å gi den alminnelige bruker et inntrykk av at produktet er mye bedre – og vesentlig kraftigere – enn det i virkeligheten er. Men hvis ikke effekten på hjemmekino-receiverene du sammenligner er målt på like vilkår, kan du ikke bruke tallet til noe som helst. En sammenligning av en seriøs hi-fi-effekt i to kanaler i forhold til en pipetone i én kanal gir ganske enkelt ikke mening. Det er som å sammenligne friske epler med råtne pærer.

Sitat Opprinnelig postet av Skar3
    2020 er 140w, rf-82 er 150w
    3020 er 150w... effekt forsterker koster jo en del da..
    slik eg forstår det so er forsjellen på 2020 og 3020 at 3020 har lys i kontrollen åso 10watt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsjellen på 2020 og 3020 er lys i kontrollen og 10watt slik eg fekk fortalt..
    Men må eg ha effekt forsterker uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ jo ingenting her.....men du spørte om den ene eller den andre forsterkeren, og jeg mener du bør kjøpe den billigste + effekt istedenfor den dyre....

Men det går nok fint med kun receiver også, klipsch er lett-drevne.

Sitat Opprinnelig postet av Skar3
    Forsjellen på 2020 og 3020 er lys i kontrollen og 10watt slik eg fekk fortalt..
    Men må eg ha effekt forsterker uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Du MÅ jo ingenting her.....men du spørte om den ene eller den andre forsterkeren, og jeg mener du bør kjøpe den billigste + effekt istedenfor den dyre....

Men det går nok fint med kun receiver også, klipsch er lett-drevne.
    Kunne tatt 1020 + effektforsterker? men hvilken effektforsterker bør eg satse på?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ok brukt en med 200W+ og den lydsignaturen du liker. Min erfaring er at effekten har mest å si for lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    En ok brukt en med 200W+ og den lydsignaturen du liker. Min erfaring er at effekten har mest å si for lyden.
    Hei da har eg bestillt yamaha rx-a2020.. dumt spørsmål kansje, va er lydsignatur :P

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignatur er klangen som skiller utstyr fra hverandre. Den blir ofte beskrevet som varm, kald eller nøytral. Folk liker forskjellige ting, Yamaha blir ofte beskrevet som varm.

Nå skal 3020 sin transformator være større enn 2020 sin og selv om den ikke har så mange flere watt, skal lydkvaliteten være bedre etter hva jeg har blitt forklart.

Jeg kunne fint anbefalt deg å kjøpe RX-V771/773 til 3000/4000kr og en brukt effektforsterker du liker, du vil nok få bedre lyd enn med 3020 og til samme pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Lydsignatur er klangen som skiller utstyr fra hverandre. Den blir ofte beskrevet som varm, kald eller nøytral. Folk liker forskjellige ting, Yamaha blir ofte beskrevet som varm.

Nå skal 3020 sin transformator være større enn 2020 sin og selv om den ikke har så mange flere watt, skal lydkvaliteten være bedre etter hva jeg har blitt forklart.

Jeg kunne fint anbefalt deg å kjøpe RX-V771/773 til 3000/4000kr og en brukt effektforsterker du liker, du vil nok få bedre lyd enn med 3020 og til samme pris.
    Blir sikkert et stort hopp fra onkyo tx-nr609 til yamaha rx-A2020... Kan oppdatere med effektforsterker til sommeren da, slik eg har blitt anbfalt effektforsterker selv med 3020? det synst eg va litt rart men men
    Håper eg blir fornøyg da

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte med en Onkyo 607, når jeg kjøpte mine nåværende høyttalere forstod jeg verdien av en god forsterker. Yamaha RX-A3020 er kraftig nok til å drive høyttalerene mine veldig bra uten bi-amp, selv om det naturlig nok ikke er på samme nivå som min mye bedre og kraftigere effektforsterker. Jeg vil påstå at du klarer deg mer enn godt nok uten effekt hvis du liker klangen til Yamaha og har noen høyttalere som ikke er for vanskelige å drive.

Men det kommer ny teknologi i receivere hvert år, og jeg vil påstå at de fleste får mest ut av å kjøpe en rimeligere receiver de kan bytte ut med noen 2-3 års mellomrom (avhengig av utviklingen de neste årene), og en effektforsterker de kan ha i mange år. Det som i størst grad skiller de dyre og rimelige receiverene er tilkoblingsmuligheter, lydkvalitet og oppskaleringkvalitet.

Side 7 av 54 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •