Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 6 av 54 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1072
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av frankd
    Har akkurat kjøpt RX-V773, fordi den har PRE-OUT. Spm er om jeg kan kople fra pre-out og inn på en av inngangene på min for-forsterker som igjen naturligvis er tilkoplet effektforsterkere.
    Bakgrunnen for spm er at jeg gjerne vil beholde min eminente for-forsterker i kjeden, for å få best mulig lyd fra CD-spiller og platespiller.
    Det kan du , men har forforsterkeren din en HT-bypass inngang ?

Hvis ikke,så får du jo to forforsterkere/volumkontroller i kjeden din,og det spørs hvor gunstig det er ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-a2010

Er rx-a2010 til 7500,- en god deal eller?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zemian
    Er rx-a2010 til 7500,- en god deal eller?
    Bør vere en bra handel det ja !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten noen som har hørt noe nærmer ang når 3020'n kommer i handelen ??

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har 22 okt. som forventet på lager dato.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Lsound har 22 okt. som forventet på lager dato.
    Ok - takker :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå yamaha 3010 i heimen. har man noe å tjene på å la denne prosessere bildet fra tvtuner og blueray. er det best med bypass? bildet skal til en panasonic gt50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var Yamaha-tråden, ja. Jeg lagde en egen tråd for spørsmålet, men der var det lite respons så jeg prøver her, hvor jeg skulle ha spurt i første omgang.

Jeg kjører vanligvis 5.1 speak configuration/pattern og alle høyttalere satt til small 80hz. Når jeg vil høre på musikk i stereo, så slår jeg over på 2-ch Stereo (scene), problemet er at høyttalerne står fremdeles i small, jeg vil da ha dem som large, og jeg vil også ha sub avslått.

Hvordan får jeg til dette?

Når jeg prøver å customize/konfigurere en scene, eller lage egen scene, så får jeg ikke slått av og på høyttalere, bare justert levels, når jeg drar level til bunn på f.eks surround høyttalerne så blir disse slått av, men sub står fremdeles på...

Og det virker som speaker configuration/pattern menyen er global og gjelder alle scener. Så når jeg slår av noe der og bytter scene så er det fremdeles samme pattern...

har nå yamaha 3010 i heimen. har man noe å tjene på å la denne prosessere bildet fra tvtuner og blueray. er det best med bypass? bildet skal til en panasonic gt50
    Jeg har eksperimentert men det, men ikke opplevd noe positivt i så måte. Bruker en projektor. Du kan få noe mer kontrast og pop har jeg sett, men det går på kraftig bekostning av detaljer i mørke områder... Noise reduction osv har jeg alltid helt avslått, så... du får prøve deg fram litt.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Antatt tidspunkt for prisfall

Noen av fjorårets modeller som RX-A3010 og RX-A2010 hoppet raskt ned fra veiledende pris, det ser ut til å ta litt lengre tid i år. Er det noen som har begrunnelser for dette og en krystallkule for å spå når de vil synke i pris?

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får beskjed om at subwoofer (bare en koblet til akkurat nå) er ute av fase (phase). Dette får jeg med både normal og reverse på subben. Har ny Yamaha subwoofer og RX-A2010. Noen tips? Må skru ned crossover? Den er nå på maks, som auto-tuning sier man skal sette den på. Har Klipsch RF-82 II som fronter som fint klarer å produsere endel bass på egenhånd, men det er ingen tvil om at subben produserer noen gode og dype bølger.

Kan ikke AV2 kilden spilles av på Zone 2 og/eller 3?

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound kjører pre-order kampanje med "hele" 9% rabatt om man bestiller A3020 før 20 oktober, er usikker på om jeg skal slå til eller ha is i magen og vente litt.
    Noen som har noen anelse om prisen kommer til å holde seg på samme nivå en stund eller om de faller hurtig i pris?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når prisen synker detter den nok på 14 eller 14.5k, regner med at det skjer senest i desember. Men er det verdt å vente på, hvis du har god lydbilde mellomtiden kan du kanskje vente? 9% er vel 1500kr eller noe? Du sparer kanskje 1500kr til om du venter til jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg RX-A1010 for noen uker siden da Onkyoen min sluttet å virke...
    Er det noen måte å få forsterkeren til å spille av lydformat som er på en film?
    Jeg bruker XBMC på pc. På Onkyo så slo den automatisk inn på DTS, DD osv..
    Men det gjør ikke denne...

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg virkelig usikker her. Valget står mellom å kjøpe A3010 nå eller vente på A3020 og betale 5K mer.

Jeg trenger ikke Airplay, så det jeg lurer på er om det er noe annet som kan forsvare prisforskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Nå er jeg virkelig usikker her. Valget står mellom å kjøpe A3010 nå eller vente på A3020 og betale 5K mer.

Jeg trenger ikke Airplay, så det jeg lurer på er om det er noe annet som kan forsvare prisforskjellen?
    Det er vel noen små forskjeller/forbedringer:
    Sammenligningstabell - AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Om det kan forsvare prisforskjellen på 5k er en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Jeg kjøpte meg RX-A1010 for noen uker siden da Onkyoen min sluttet å virke...
    Er det noen måte å få forsterkeren til å spille av lydformat som er på en film?
    Jeg bruker XBMC på pc. På Onkyo så slo den automatisk inn på DTS, DD osv..
    Men det gjør ikke denne...
    Jeg har A2010, og denne viser ikke DD eller DTS i displayet selv om den spiller det. Min forrige Denon gjorde det. Yamaha har tydeligvis ikke skjønt at det kunne vært nyttig, men slik er det nå.

Hvis du trykker på "on screen" på fjernkontrollen og går inn på info, så kommer det opp info om hva slags lydspor som spilles.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde kort prosesss og hentet en A3010 hos AVshop:-D

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forlenget garanti på Aventage-receivere!

Fra produsentens hjemmeside:
    "Yamaha tilbyr sluttkonsumentene en forlenget garantitid på AV-receiverene i AVENTAGE-serien.

Den forlengede garantien gjelder alle receiverene i AVENTAGE-serien.

Vennligst registrer din AVENTAGE AV-receiver her, så forlenges garantien fra 2 til 3 år. Produktet må registreres innen 6 måneder etter innkjøpsdato. Den forlengede garantien er kun gyldig om den opprinnelige innkjøpskvitteringen leveres inn sammen med garantibeviset. Du vil motta garantibeviset via e-post umiddelbart etter at produktet er registrert."
    Hyggelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Fra produsentens hjemmeside:
    "Yamaha tilbyr sluttkonsumentene en forlenget garantitid på AV-receiverene i AVENTAGE-serien.

Den forlengede garantien gjelder alle receiverene i AVENTAGE-serien.

Vennligst registrer din AVENTAGE AV-receiver her, så forlenges garantien fra 2 til 3 år. Produktet må registreres innen 6 måneder etter innkjøpsdato. Den forlengede garantien er kun gyldig om den opprinnelige innkjøpskvitteringen leveres inn sammen med garantibeviset. Du vil motta garantibeviset via e-post umiddelbart etter at produktet er registrert."
    Hyggelig!
    Skjønner ikke hvorfor man må registrere seg for å få utvidet garanti... Reklame kanskje :roll:

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-A3020 i hus!

Jeg har ikke prøvd noen høyttalere på den enda siden jeg kjører pre out til frontene og ikke har hatt plass til å sette opp surroundhøyttalerene i ny kåk. Men synes at AirPlay, phono stage, og preamp funker bra.

Jeg sliter med å få trigger funksjonen til å fungere, sikker på at feilen ligger på min side. Sliter også med å få den koblet til nettverket, er ikke sikker på hvorfor. Synd at den ikke har wifi, eller bare kunne fått nett med kabel fra BD-S673 som har wifi. Så langt liker jeg også Onkyo sine menyer er litt bedre for manuelt oppsett.

Side 6 av 54 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •