Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 5 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1096
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og at du kan få presence foran uten høyttalere, hvordan nå det gjøres.

Fikk koblet opp 810 i helga, men rakk ikke stort mer, kanskje det blir en sjanse i morgen hvis regnværet som er meldt her blir noe av.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående dialog lift og level adjustment; sistnevnte gir muligheten til å justere volumet på tale/vokal? Og førstnevnte flytter på posisjonen?

Hvis det siste er korrekt; trenger man da denne funksjonen når centerkanalen befinner seg i ørehøyde bak et lydtransparent lerret?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har senteren så høyt vil jeg mene det er unødvendig med dialog lift.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke denne før jeg skrev en egen post... men er det noen som vet om rx-a3020 er så mye bedre enn 3010 at det er verdt 6000,- ?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamleerik
    så ikke denne før jeg skrev en egen post... men er det noen som vet om rx-a3020 er så mye bedre enn 3010 at det er verdt 6000,- ?
    Bare om du er sinnsykt glad i AirPlay, slik som jeg har forstått det.

Svaret er altså nei, tror jeg.

Geir Arne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går mye i rykk og napp med prøving av 810, men stusser litt på memoryfunskjon. Hadde en RX-V1800 før, på denne var det fire minneplasser hvor jeg lagret forskjellige oppsett. Når jeg kjørte YPAO fikk jeg inntrykk av at det var ni minneplasser på 810en også men fant ikke helt ut hvordan jeg skullelagre/hente til/fra disse minneposisjonene.
    Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke /VELDig lavt signal på pre out. Hva gjør jeg galt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en RX-A810 på tilbud til latterlig lav pris. Godt fornøyd til stuebruk. Takk for nye modeller til dobbel pris.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiskeren
    Ikke /VELDig lavt signal på pre out. Hva gjør jeg galt?
    Høres merkelig ut. Jeg har ikke gjort noen instillinger el.l. i hele tatt, og mener at nivået på pre-out er det samme som på min gamle 1800.

Ingen som vet noe om memory-funksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Bare om du er sinnsykt glad i AirPlay, slik som jeg har forstått det.

Svaret er altså nei, tror jeg.

Geir Arne
    Så der er ikke nevneverdig forskjell på hvordan denne kalibrerer inn høyttalerne og i forhold til rommet (tenker da spesiellt på Subber)?
    En annen ting,
    Hvordan setter man utgangsinstillingene på Subber før en starter kalibreringsmodus på forsterkeren (Volum, fase)?

Mvh
    Roar
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bblqg99
    Så der er ikke nevneverdig forskjell på hvordan denne kalibrerer inn høyttalerne og i forhold til rommet (tenker da spesiellt på Subber)?
    En annen ting,
    Hvordan setter man utgangsinstillingene på Subber før en starter kalibreringsmodus på forsterkeren (Volum, fase)?

Mvh
    Roar
    Tror ikke det skal vere så stor forskjeller på det nei - men vet ikke sikkert !

Sett x-over på sub til max,eller disable , fase til 0,og volum på ca kl10-11 , og start RK på receiver !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk igang pre out etter en resetting. Sikkert en gal innstilling. Fikk liv i bodyshakeren. Sjokkert seksåring kan man si.:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøpte en RX-A810 på tilbud til latterlig lav pris. Godt fornøyd til stuebruk. Takk for nye modeller til dobbel pris.
    Kjøpte meg en RX-A810 til en latterlig lav pris i dag selv. Har siklet på den lenge, og i dag så jeg den var fjernet fra nettsidene til Elkjøp. Tok da umiddelbart turen til nærmeste Elkjøp-butikk, hvor det viste seg at de kun hadde utstillingsmodellen igjen og at den sannsynligvis var utsolgt i resten av landet også. Fikk den for 2999 kr, så er kjempefornøyd. Arvtageren RX-A820 kostet 7500 kr, 2,5 ganger så mye - og forskjellen er AirPlay og noe annet småtteri?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som har testa å styra RX-Axx10 modellar med app til android telefon? Meget spent på korleis det fungerer...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mulighet for å stille kontrast, lysstyrke osv på disse? I så fall, hvor? Hele bildet mitt blir veldig lyst når jeg kjører bilde gjennom HDMI på recieveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon som har testa å styra RX-Axx10 modellar med app til android telefon? Meget spent på korleis det fungerer...
    Ingen som har peiling? Og går det an å kopla receiveren trådlaust til nettverk? Kreves det eit usb kort eller noko slikt? Er det 12v trigger input og output på denne?

Står mellom 3010 og Onkyo 5009. Om dette fungerer skikkeleg, så heller eg mot Yamaha...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet 4-5 receivere endte jeg opp med RX-A810 for noen mnd siden. Ble imponert av musikkgjengivelsen, brukervennligheten, utseende/byggekvalitet. I tillegg har den en meget god platespillerinngang.

Det jeg derimot ikke blir fortrolig med er surroundlyden, spesielt dialoger som høres lite oppløst ut. Har justert EQ manuelt men kommer ikke i mål.

Mistenker at "problemet" sitter i forforsterkeren. Har koblet effekttrinnet jeg bruker til frontene på centeren, samme lydkarakteristikk.

Hvis jeg kobler opp min gamle Marantz åpner lydbildet seg opp og dialogene får mye mer luft og oppløsning.

Har spillt på både B&W og KEF høyttalere.

Andre med erfaringer rundt dette? Kommer til å selge receiveren og prøve å finne en bedre kombinasjon med mine høyttalere.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake så har jeg bestemt meg, det blir Yamaha AVENTAGE på meg med modellen RX-A3020.
    Men jeg trenger en Blu-Ray spiller også, og den bør helst være fra samme merke, Da det blir en mindre kontrollboks å holde styr på. Noen av dere som har erfaring med disse Blu-Ray spillerne fra Yamaha , er de driftsikre og gode?. Er det også noen her som vet om det kommer en BR jubileums modell i forbindelse med Yamaha's 125 års jubileum nå i Oktober? Uansett om det kommer en eller ikke, hvilken av de mod.som er i dag vil dere anbefale? :wink:
    Mvh
    Arild

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha BD-S673 eller BD-A1020 er nok gode spillere. Mulig at andre merker gir deg mer for pengene, men skal du som meg ha RX-A3020 og vil ha samme merke er ikke noen kroner fra eller til dødelig. Stereofil kaller BD-S673 sin favoritt i klassen.

BD-S473 ville jeg ikke vurdert siden den har dårlig med tilkoblingsmuligheter. Skal jeg spille CD skal signalet til Hegel HD20, så jeg trenger coax eller spdif. Har du behov for SACD støtte eller en skikkelig bra CD-spiller ville jeg kjøpt BD-A1020. Hvis ikke duger nok BD-S673 som jeg selv nettopp har bestilt.

Sitat Opprinnelig postet av Aerik
    Etter mye frem og tilbake så har jeg bestemt meg, det blir Yamaha AVENTAGE på meg med modellen RX-A3020.
    Men jeg trenger en Blu-Ray spiller også, og den bør helst være fra samme merke, Da det blir en mindre kontrollboks å holde styr på. Noen av dere som har erfaring med disse Blu-Ray spillerne fra Yamaha , er de driftsikre og gode?. Er det også noen her som vet om det kommer en BR jubileums modell i forbindelse med Yamaha's 125 års jubileum nå i Oktober? Uansett om det kommer en eller ikke, hvilken av de mod.som er i dag vil dere anbefale? :wink:
    Mvh
    Arild

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Surroundforsterker til for-forsterker?

Har akkurat kjøpt RX-V773, fordi den har PRE-OUT. Spm er om jeg kan kople fra pre-out og inn på en av inngangene på min for-forsterker som igjen naturligvis er tilkoplet effektforsterkere.
    Bakgrunnen for spm er at jeg gjerne vil beholde min eminente for-forsterker i kjeden, for å få best mulig lyd fra CD-spiller og platespiller.

Side 5 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •