Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 49 av 54 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1072
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tilbud på yamaha 2050 i helga til 9995,- Yamaha RX-A2050 - STEREOFIL AS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software tilgjengelig:

RX-V1079/RX-V2079/RX-V3079/RX-A1050/RX-A2050/RX-A3050 Firmware Update Version 1.77

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes
    1. The latest multi dimensional surround sound DTS:X playback
    DTS:X decode
    Neural:X upmixing processing
    DTS Dialogue Control
    2. HDR (High Dynamic Range) pass through and GUI overlay
    3. Connectivity improvement with Rhapsody/Napster service as well as some STBs/TVs via HDMI.
    4. MusicCast functionality improvement
    i. Search function for vTuner
    ii. Sort function for "Favorites"
    iii. “Recents” feature to display recently listened 40 songs
    iv. Audio sync of its external inputs with other MusicCast models in MusicCast Link mode. Some conditions may apply.
    v. Speed Boost in Link Control (suitable for wired connection)
    5. Fixing network initial setup issue when using WiFi WEP security method
    CHECK THE UNIT’S FIRMWARE VERSION PRIOR TO THIS UPDATE
    On the remote control, press the ON SCREEN button.
    Select “Information” > “System”. Your current firmware version is displayed on TV. If your firmware version is 1.77 or higher, the AV receiver is already up-to-date.

If not, conduct firmware update by following the instruction below.

Registreringsdato : 30/3/2016
    Språk : English
    Størrelse : 38.32 MB

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen Vis post
    RX-V1079/RX-V2079/RX-V3079/RX-A1050/RX-A2050/RX-A3050 Firmware Update Version 1.77

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes
    1. The latest multi dimensional surround sound DTS:X playback
    DTS:X decode
    Neural:X upmixing processing
    DTS Dialogue Control
    2. HDR (High Dynamic Range) pass through and GUI overlay
    3. Connectivity improvement with Rhapsody/Napster service as well as some STBs/TVs via HDMI.
    4. MusicCast functionality improvement
    i. Search function for vTuner
    ii. Sort function for "Favorites"
    iii. “Recents” feature to display recently listened 40 songs
    iv. Audio sync of its external inputs with other MusicCast models in MusicCast Link mode. Some conditions may apply.
    v. Speed Boost in Link Control (suitable for wired connection)
    5. Fixing network initial setup issue when using WiFi WEP security method
    CHECK THE UNIT’S FIRMWARE VERSION PRIOR TO THIS UPDATE
    On the remote control, press the ON SCREEN button.
    Select “Information” > “System”. Your current firmware version is displayed on TV. If your firmware version is 1.77 or higher, the AV receiver is already up-to-date.

If not, conduct firmware update by following the instruction below.

Registreringsdato : 30/3/2016
    Språk : English
    Størrelse : 38.32 MB
    Det gikk fint å legge den inn, så var det filmer med dts:x da, det var ikke lett noen tips på norske utgivelser med dts:x?

Arc-cec problemene er ikke fikset

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde håpet på hdcp-forbedringer, men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som kan si noe om hva vi kan vente oss fra Yamaha i 2016. Akkurat nå står det mellom 3050 og 5100, men har ingen hast så jeg kan fint vente på neste gen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det kommer en oppdatering av firmwaren til yamaha 2050 som kan forbedrer arc/cec? av og til virker arc, av og til slår forsterkeren over på hdmi på tv'n mens jeg brukjer en app på tv'n sånn at jeg må bytte tilbake til netflix på tv'n. Så bruker den noen sekunder med svart skjerm når jeg skifter mellom oppløsning på signalet fra med uhd 4k spiller.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det nok ingen som vet. Alt jeg leser om slike ting er bare spekulasjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at jeg i morgen ender opp med å hente meg en Yamaha RX-A3040, og har noen spørsmål angående denne..

Den skal drive komplett sett med B&W 600 S3-serie i form av 403 fronter, LCR 600 center og 401 bakhøyttalere.

Har denne receivern støtte for å bruke fire kanaler fra receivern inn på frontene?
    Er det noe spesielt jeg bør sørge for før jeg tar den i bruk? Og er det noe spesielt jeg bør utforske ved den?

Vet ikke om jeg får med noen bruksanvisning, og en bruksanvisning i pdf er så kjedelig å bla i.. Liker de store biblene å bla i når det kommer til slike ting..
    Så om noen mellom Hamar og Oslo har en bruksanvisning liggende som de vil donere så tar jeg imot jeg(i morgen)!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,843
    Takk & like
    Nevnt
    30 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bro-koble utganger, så det blir i tilfellet bare bi-amping. Det gir såpass liten gevinst at det neppe er noe vits. De ekstra forsterkerne du tar i bruk vil jo måtte trekke strøm fra samme strømforsyning i receiveren.

Bruksanvisningen finner du på nett: RX-A3040 - Yamaha Downloads Norge

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bi-ampe så får han vel noen utgangstransistorer ekstra, eller?

11. Liker sickpuppy har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biamping på receivere kan ha en hensikt. Det er helt riktig at man har bare én strømforsyning å ta av, men som Gurba påpeker, så får man et ekstra par utgangstransistorer per kanal å spille på. Hvis man begynner å klemme forsterkeren hardt, så er det strømforsyningen som vil være begrensende faktor. Men den ekstra bi-amp kanalen som leverer effekt til diskantene, kan fortsette å levere relativt rent signal fordi signalsvinget på høye frekvenser er veldig lavt til tross for en strømforsyning som begynner å knele. Bassignalet vil nå begynne å gi seg i mangel av effekt.

På min gamle RX-A1020, så er det overraskende forskjell på med og uten biamping. Merker ingen forskjell når man spiller på lave og moderate volum. Men uten biamping og når man virkelig klemmer på, merker man at lyden i diskanten begynner å bære preg av at ampen jobber hardt i bass og low-mid-regionen. Hvis jeg kobler det som biamping, så merker man den samme harde jobbingen i bass og low-mid, men diskanten leveres mer uanstrengt. Derfor kan biamping være med å gjøre at receiveren føles at den henger med lengre opp i volum. Den spiller renere lengre.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

13. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Liker Torolan, Gurba, sickpuppy har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, gode tips!! I love it!!
    Jeg gleder meg til å få hendene i denne i ettermiddag, selv om ikke bibelen følger med så får jeg vel bla igjennom pdf-manualen om jeg føler for det.
    Spørs om jeg ikke må eksperimentere med bi-amping i helga da, spanande!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med nye receivere, må de "spilles inn" på noe vis..?
    Han jeg kjøpte RX-A3040'n av har kun brukt pre-out på denne, så effekttrinnene har aldri vært i bruk..
    Jeg bare spør, for jeg kan ikke noe med slikt..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,494
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, bare kjør på
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

17. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kjappe spørsmål, som jeg sikkert får svar på i bruksanvisningen også om jeg leser godt nok.

Hvilken kanal bruker jeg på receiveren for bakhøyttalerne mine når jeg kun skal kjøre 5.1 oppsett? Er det Surround eller Surround back? Jeg _tror_ det blir surround, men greit å ha det helt sikkert før jeg begynner å klusse..

Og når jeg skal bi-ampe til frontene, er det Front-utgangen jeg bruker på den nederste koblingen som vil si basselementene og Extra SP1-utgangen jeg bruker på den øverste koblingen som vil si diskanten på høyttaleren? Eller har ikke dette noe å si?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    943
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy Vis post
    To kjappe spørsmål, som jeg sikkert får svar på i bruksanvisningen også om jeg leser godt nok.

Hvilken kanal bruker jeg på receiveren for bakhøyttalerne mine når jeg kun skal kjøre 5.1 oppsett? Er det Surround eller Surround back? Jeg _tror_ det blir surround, men greit å ha det helt sikkert før jeg begynner å klusse..

Og når jeg skal bi-ampe til frontene, er det Front-utgangen jeg bruker på den nederste koblingen som vil si basselementene og Extra SP1-utgangen jeg bruker på den øverste koblingen som vil si diskanten på høyttaleren? Eller har ikke dette noe å si?
    Surround er bak når du bruker 5.1, det andre er jeg ikke sikker på
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

20. Liker sickpuppy har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround skal brukes ved 5.1 ja - surr back er til 7.1.
    Ang. biamp spørsmålet ditt , så spiller det ingen rolle.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

22. Liker sickpuppy har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så den finner ut av det selv hva som er hva?
    Tusen takk for finfin respons, jeg kommer nok til å plage dere litt fremover

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så den finner ut av det selv hva som er hva?
    Tusen takk for finfin respons, jeg kommer nok til å plage dere litt fremover
    Når du velger bi-amp i 3040'en så sender den ut identisk signal på front og de ekstra kanalene som brukes.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,542
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med hvilke innstillinger min RX-A2020 skal ha for å slippe 4k-bilde igjennom?
    Lånte en Samsung 4k UHD-spiller, men endte opp med å koble den direkte i TV for å få 4k-bilde.
    Gjennom receiver ble det enten sort bilde, eller spilleren oppfattet receiver som et 1080p-device og nedskalerte UHD-filmen

Side 49 av 54 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •