Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  47
Side 45 av 53 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1058
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Er vel heller slik at Yamahas effekttrinn ikke er "gode" - de er nok ganske farget - og det er akkurat denne fargingen jeg har blitt glad i. Fullstendig fritt for lyttetretthet, er erfaringen. Dette forsvinner til en del ved å skifte ut effektdelen - som jeg jo har funnet ut. Jeg har også en 2-kanals pre+effekt kombo fra Vincent til rundt 40k - men foretrekker uten tvil lyden fra min RX-A1030 alene til musikk.

Kunne kanskje funnet ut en bra kombo med effektforsterkere som ville passet mine høytalere - men orker ikke å teste en haug for å kanskje bare oppdage at en RX-A3050 gjør antagelig gjør jobben bedre alene. Vil legge til at jeg sjelden spiller særlig høyt, verken til film eller musikk - typisk mellom 30-40dB. Men det kan jo hende jeg gir faen og handler CX-A5100/MX-A5000 komboen.
    Javel skjønner. Det er du og dine ører som bestemmer og har siste ordet
    Den siste setningen likte jeg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg får gi Rotelen noen ukers innspilling på frontrekka og se etterhvert. En viss innspilling av ørene er ikke ukjent.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,138
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet en Rotel RMB 1565 MKI effektforsterker (5x100/200W 8/4 Ohm) til min Yamaha RX-A1030. Egentlig et ledd i å oppgradere til Atmos etterhvert, i en 7.1.4 løsning. Har ikke bestemt meg for hvilken løsning det blir, RX-A3050 eller CX-A5100 med denne og en effektforsterker til for å dekke resten av kanalene.

MEN - koplet opp effektforsterkeren på RX-A1030, frontene og centeren - og syntes det manglet en del av den litt tilbakelente, varme Yamaha-lyden jeg har blitt så glad i til musikk. Jeg spiller helst musikk med 7 channel-stereo dspen. Nå er lyden adskillig mer frempå, mer fremtredende detaljer - kaldere - sikkert mer "korrekt". Antagelig er dette noe jeg vil sette pris på ved filmtitting - men spiller mest musikk med anlegget.

Får spille noen uker og se hvordan det går - tar litt tid å venne seg. Men jeg tror jeg vil ha Yamaha forsterkere i frontrekka - resten kan jeg jo kjøre eventuellt Rotel. Synd MX-A5000 har en så saftig pris.

Syntes ellers Rotelen var et greit kjøp - kr 4995,- ny fra Neby:

FINN.no - Mulighetenes marked
    Dette er jo litt merkelig vel?
    Rotel'en er en ren effektforsterker og den gjør vel da ingenting med signalet, og ihvertfall ingenting med dekodingen, den kun forsterker det ferdige dekodede signalet ut fra pre-out?

Det er kanskje høyttalerne her som får mere "kontrollert" signal inn som vel spiller deg et lydsignaturmessig puss?
    Sist endret av Supertramp; 10-09-2015 kl 14:17

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Dette er jo litt merkelig vel?
    Rotel'en er en ren effektforsterker og den gjør vel da ingenting med signalet, og ihvertfall ingenting med dekodingen, den kun forsterker det ferdige dekodede signalet ut fra pre-out?

Det er kanskje høyttalerne her som får mere "kontrollert" signal inn som vel spiller deg et lydsignaturmessig puss?
    Da går du ut i fra at alle effektforsterkere er 100% nøytrale og høres fullstendig like ut? Eller kanskje ikke

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,138
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ja, tja - jeg gjør jo egentlig det altså........... Skal de ikke være nøytrale da?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt en test med PA-forsterkere koblet opp til min Yamaha RX-A1020 som pre, og det er ganske stor forskjell på hvordan de låter. Slik at min erfaring er at forsterkere klart og tydelig påvirker lydbildet som kommer ut.

Likeledes, har jeg nå fått en CX-A5100 som pre og bruker fortsatt forsterkerdelen i RX-A1020, og erfaringer er den samme: Forbedret ytelse på lydsiden (noe overraskende egentlig).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg har kjørt en test med PA-forsterkere koblet opp til min Yamaha RX-A1020 som pre, og det er ganske stor forskjell på hvordan de låter. Slik at min erfaring er at forsterkere klart og tydelig påvirker lydbildet som kommer ut.

Likeledes, har jeg nå fått en CX-A5100 som pre og bruker fortsatt forsterkerdelen i RX-A1020, og erfaringer er den samme: Forbedret ytelse på lydsiden (noe overraskende egentlig).
    Hehe, spenstig kombo Har aldri prøvd å bruke en receiver som effekt - hvordan løser du det, med volum osv?

Har kjørt en ny YPAO og litt manuell justering så låter Rotelen ikke så veldig rett i fleisen lenger, kanskje dette kan fungere.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, spenstig kombo Har aldri prøvd å bruke en receiver som effekt - hvordan løser du det, med volum osv?

Har kjørt en ny YPAO og litt manuell justering så låter Rotelen ikke så veldig rett i fleisen lenger, kanskje dette kan fungere.
    Komboen er bare midlertidig. (Dessverre) er ikke lommeboken uendelig dyp så jeg må leve med dette for en periode.

Du kan lese om dette her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post2027889

Jeg kjører Multi-CH inn fra pro inn på receiveren og setter denne i Pure direct. Da forbikobles all digital prosessering og man kjører et ubehandlet signal rett igjennom. Har kalibrert MV på receiveren slik at samme MV volum på prosesoren gir det samme lydtrykket som når det kjøres rett fra receiveren. Receiveren står i MV +2.5dB hos meg.

Yamahas store fordel er de parametriske EQene. Med disse er det mye fintuning og tilpasning som er mulig slik at man kan finne den presise sounden man ønsker. For meg er dette et at de viktigste grunnene til at jeg bruker Yamaha.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Har ett irriterende problem på 2050'en min, og for å gjøre en lang versjon kort: reciveren starter i AV2 (canal digital boks) men etter 2-3 sekunder bytter den til Audio1. Vet at det er et problem relatert til ARC, men ble ikke noe klokere av det jeg fant hos google. Noen tips?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    ARC står sikkert til Audio1 i HDMI innstillingene.

Hos meg slår TV'en min 3040 over på Audio 1 når de slås på. Må vente til de er ferdige med å slå seg på før jeg det er noen vits i velge noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx-a 1040

hei til dere alle
    jeg har en rx 2030. der kan jeg gå inn via Set up- manual set up- configuration-front-small og så velge crossoverfrekvens til høytaleren. en kamerat av meg har rxa1040 og på den kan vi ikke gjøre det på samme måte og vi finner ikke hvordan vi kan endre på crossoverfrekvensen til hver enkelt høytaler. kan noen hjelpe oss? på forhånd takk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funksjonen finnes heller ikke på min RX-A1030 - er vel en av funksjonene man betaler litt ekstra for på en dyrere modell.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, dette er fordi det kun er én DSP på 10*0 og lavere, og dermed har man bare mulighet til å sette en delefrekvens som gjelder for alle kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, takker for svar

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt på A2050 om dagen, men vil det være vert pengene å gå for A3050 med tanke på lydkvalitet/power? Kommer ikke til å ha flere høyttalere en 5.1 oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Black Friday pris på Yamaha RX-A2050 hos stereofil.no:

http://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a2050

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    929
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rleirvik Vis post
    God Black Friday pris på Yamaha RX-A2050 hos stereofil.no:

http://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a2050
    Bestilte meg en der

18. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    929
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått min RX-A2050 som jeg kjøpte på blackfriday tilbudet til stereofil. Har koblet den opp og oppdatert firmware og alt men får ikke arc-cec til å samarbeide med min 2014 samsung 7505 tv, leste på nettet at flere slet med dette. Min 5 år gamle onkyo samarbeidet fint med samme tv, så det er satt opp rett. Noen tips?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Jeg har fått min RX-A2050 som jeg kjøpte på blackfriday tilbudet til stereofil. Har koblet den opp og oppdatert firmware og alt men får ikke arc-cec til å samarbeide med min 2014 samsung 7505 tv, leste på nettet at flere slet med dette. Min 5 år gamle onkyo samarbeidet fint med samme tv, så det er satt opp rett. Noen tips?
    Hva er det som ikke virker da? Har du aktivert HDMI-control i både TV og AVR?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    929
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har slått det av og på flere ganger på begge, på tv'n kan jeg søke etter enheter, men søket stopper etter 1 sekund, når jeg slår på blu-ray spilleren skifter både reciver og tv til den, men får ikke lyd eller kontroll tilbake fra tv'n når jeg bruker appene på tv'n. Den 5 år gamle onkyoen jeg byttet ut hadde aldri problemer med handshaking over hdmi.

Side 45 av 53 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •