Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 44 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1072
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Største bøygen er at jeg bare har 4 kanaler med effekt, men jeg en eldre receiver jeg kan bruke i tillegg til jeg får flere effektkanaler. Det tenkes her nå.
    Da har du en brukandes midlertidig løsning , og en god unnskyldning til å ta steget
    Selv har jeg fått tak i enda en brukt Rotel RB1565 , dem passer meget bra inn i en stue , og gjøre også en hederlig jobb til effekt-kanaler.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

2. Liker Gurba har likt denne posten
    Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har a2050 støtte for auro 3d?

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83 Vis post
    Har a2050 støtte for auro 3d?
    Kun Denon og Marantz har det i disse prisklassene.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,576
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skal vi med Auro 3D, det kommer ikke til å komme noe særlig av det på film uansett.

CX-A5100 har heller ikke støtte for Auro 3D uten at jeg bekymrer meg for det.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at man trenger veldig mange høyttalere for å utnytte auro 3d? Isåfall vil jeg ikke ha bruk for det i den nærmeste fremtid. Bestilte en a2050 hos avshop i helgen, og skal hente den idag. Blir spennende å se hvor bra den er iforhold til min 10 år gamle denon 3806.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Og hva skal vi med Auro 3D, det kommer ikke til å komme noe særlig av det på film uansett.

CX-A5100 har heller ikke støtte for Auro 3D uten at jeg bekymrer meg for det.
    Er litt tidlig å si enda, vel. Jeg håper ikke du får rett, for Auro 3D er helt rått, og dessuten følger det med en knakende god upmixer også der, akkurat som med Atmos og DTS:X.

Sitat Opprinnelig postet av samye83 Vis post
    Er det slik at man trenger veldig mange høyttalere for å utnytte auro 3d? Isåfall vil jeg ikke ha bruk for det i den nærmeste fremtid. Bestilte en a2050 hos avshop i helgen, og skal hente den idag. Blir spennende å se hvor bra den er iforhold til min 10 år gamle denon 3806.
    Det er 4 høydehøyttalere + evt VOG(=5) med Auro. Du kan jo lese litt her:

Auro-3D Upgrade

men nå er vi vel litt offtopic
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,576
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Er litt tidlig å si enda, vel. Jeg håper ikke du får rett, for Auro 3D er helt rått, og dessuten følger det med en knakende god upmixer også der, akkurat som med Atmos og DTS:X.
    Så du mener at Auro er bedre enn Atmos?

Grunnen til at jeg skriver det jeg skriver er at jeg tror Atmos og DTS-X kommer til å overkjøre Auro 3D og at Auro 3D bare blir en liten aktør sammenlignet. Tror Hollywood og de andre kommer til å bruke det de allerede gjør fra før og det er Dolby og DTS i forskjellige format.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Så du mener at Auro er bedre enn Atmos?

Grunnen til at jeg skriver det jeg skriver er at jeg tror Atmos og DTS-X kommer til å overkjøre Auro 3D og at Auro 3D bare blir en liten aktør sammenlignet. Tror Hollywood og de andre kommer til å bruke det de allerede gjør fra før og det er Dolby og DTS i forskjellige format.

Har du hørt Auro 3D ?
    Jeg har begge oppsetta, og det råeste jeg har hørt hittil av immersive sound er Red Tails i native Auro 11.1.

Men ja, enig at det er lite innhold foreløpig, men tipper det endrer seg når UHD kommer for fullt
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,576
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har hørt det så spør jeg deg, jeg har Yamaha CX-A5100 så jeg har ikke mulighet for Auro 3D.

Tror ikke du skal forvente mye Auro 3D på UHD BD, men det er jo lov å håpe.
    Mvh Andreas

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Yamaha 2050 7.1.4 hvis man bruker effektforsterker på de 4 Atmos?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a2050 støtter maks 7.1.2. Må opptil 3050 for å få 7.1.4, og da også med ekstern effektforsterker.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å dra ut input og volum hjulene på a2050 uten å ødelegge noe? Jenteungen på 9 måneder er så glad i å tafse på dem.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,383
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet en Rotel RMB 1565 MKI effektforsterker (5x100/200W 8/4 Ohm) til min Yamaha RX-A1030. Egentlig et ledd i å oppgradere til Atmos etterhvert, i en 7.1.4 løsning. Har ikke bestemt meg for hvilken løsning det blir, RX-A3050 eller CX-A5100 med denne og en effektforsterker til for å dekke resten av kanalene.

MEN - koplet opp effektforsterkeren på RX-A1030, frontene og centeren - og syntes det manglet en del av den litt tilbakelente, varme Yamaha-lyden jeg har blitt så glad i til musikk. Jeg spiller helst musikk med 7 channel-stereo dspen. Nå er lyden adskillig mer frempå, mer fremtredende detaljer - kaldere - sikkert mer "korrekt". Antagelig er dette noe jeg vil sette pris på ved filmtitting - men spiller mest musikk med anlegget.

Får spille noen uker og se hvordan det går - tar litt tid å venne seg. Men jeg tror jeg vil ha Yamaha forsterkere i frontrekka - resten kan jeg jo kjøre eventuellt Rotel. Synd MX-A5000 har en så saftig pris.

Syntes ellers Rotelen var et greit kjøp - kr 4995,- ny fra Neby:

FINN.no - Mulighetenes marked

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne Rotelen selv , og den gir jo utrolig mye for pengene. Har ikke prøvd den på frontrekka , men passer veldig fint til surround og sone 2 HT osv.
    Har du rådighet plass , så sikt deg inn på en prosessor , det blir mer kvalitet over hele fjøla
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål angående 3050 og 7.1.4. Hvis jeg kjører effektforsterker (pre out) på frontene, kan jeg da koble alle andre høyttalere som normalt og oppnå atmos 7.1.4 ? Eller må det noe mer til?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det kan du
    Supert! tusen takk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,383
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne Rotelen selv , og den gir jo utrolig mye for pengene. Har ikke prøvd den på frontrekka , men passer veldig fint til surround og sone 2 HT osv.
    Har du rådighet plass , så sikt deg inn på en prosessor , det blir mer kvalitet over hele fjøla
    Ja - en prossessor hadde vært fint - men med erfaringen ved å bytte ut effekt delen til noe annet en Yamaha - så forsvinner mye av det positive jeg forbinder med Yamaha-lyden.

Jeg tror faktisk jeg vil være mer fornøyd med en RX-A3050 enn med CX-A5100 og ikke-Yamaha effektforsterkere. Som nevnt - hadde MX-A5000 vært billigere....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Ja - en prossessor hadde vært fint - men med erfaringen ved å bytte ut effekt delen til noe annet en Yamaha - så forsvinner mye av det positive jeg forbinder med Yamaha-lyden.

Jeg tror faktisk jeg vil være mer fornøyd med en RX-A3050 enn med CX-A5100 og ikke-Yamaha effektforsterkere. Som nevnt - hadde MX-A5000 vært billigere....
    Det tror ikke jeg
    Men det kommer selvsagt an på hva du kobler opp på frontene dine da. Men alle effekttrinn vokser med en knallgod pre , og det er ikke bare Yamaha som lager gode forsterker trinn

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,383
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror ikke jeg
    Men det kommer selvsagt an på hva du kobler opp på frontene dine da. Men alle effekttrinn vokser med en knallgod pre , og det er ikke bare Yamaha som lager gode forsterker trinn
    Er vel heller slik at Yamahas effekttrinn ikke er "gode" - de er nok ganske farget - og det er akkurat denne fargingen jeg har blitt glad i. Fullstendig fritt for lyttetretthet, er erfaringen. Dette forsvinner til en del ved å skifte ut effektdelen - som jeg jo har funnet ut. Jeg har også en 2-kanals pre+effekt kombo fra Vincent til rundt 40k - men foretrekker uten tvil lyden fra min RX-A1030 alene til musikk.

Kunne kanskje funnet ut en bra kombo med effektforsterkere som ville passet mine høytalere - men orker ikke å teste en haug for å kanskje bare oppdage at en RX-A3050 gjør antagelig gjør jobben bedre alene. Vil legge til at jeg sjelden spiller særlig høyt, verken til film eller musikk - typisk mellom 30-40dB. Men det kan jo hende jeg gir faen og handler CX-A5100/MX-A5000 komboen.

Side 44 av 54 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •