Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 4 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1070
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har kjøpt meg en RX-A1010. Det er min første surround reciver og er dermet fersk her. For dere som har Sort Belte i surround, er det noe jeg bør gjøre med reciveren annet enn å kjøre kalibreringen for at jeg skal få mest mulig glede av den?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saveplanet
    Har kjøpt meg en RX-A1010. Det er min første surround reciver og er dermet fersk her. For dere som har Sort Belte i surround, er det noe jeg bør gjøre med reciveren annet enn å kjøre kalibreringen for at jeg skal få mest mulig glede av den?
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...veren-din.html
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg med Yamaha RX-A3010 kjøre følgende 9.1 konfigurasjon?
    - 2 fronter (pre-out til effektforsterker)
    - 1 senter (intern forterker)
    - 2 presence foran (intern forsterker)
    - 2 surround (intern forsterker)
    - 2 surround back (intern forsterker)
    - 1 sub (pre-out til aktiv sub)

Dette blir altså et 9.1 oppsett med 2 presence foran og 2 surround back. Jeg må benytte tilsammen 7 interne forsterkere i Yamahaen og lurer på om de kan assignes som beskrevet ovenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø

Dette blir altså et 9.1 oppsett med 2 presence foran og 2 surround back. Jeg må benytte tilsammen 7 interne forsterkere i Yamahaen og lurer på om de kan assignes som beskrevet ovenfor?
    Etter litt hard core googling fant jeg ut at dette skal gå. Bestilling er gjort

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø

Selv om du har funnet svaret mener jeg du kan kjøre helt opp til 9.2 uten bruk av effektforsterker. Dermed trenger du ikke å assigne noe da alle utgangene er dedikert. Man kobler bare på effekforsterker på den utgangen man ønsker dette på.

For 11.2 derimot mener jeg at man behøver effektforsterker.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meiner eg har lest det same. 9 forsterkarar, men kan utvidast til 11 kanalar med effekt.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er den billigste av disse AVENTAGE reciverne man kan bruke som forforsterker? Bruker pre-out rett til effektforsterker så jeg har ikke bruk for noen av de innebygde forsterkermodulene. Ser DAC'ene er de samme uansett om man kjøper RX-A3020 eller den billigste RX-A720. Men ser ut som RX-A820 er den første med 7.2 pre out. Duger den i forhold til de dyrere modellene, evt er det noe man går glipp av (annet enn på effektsiden)?

Og hvordan er YAPO-kalibreringen blitt på dette med håndtering av subwoofer(e)? På min aldrende Yamaha RX-V1900 er det helt begredelig dårlig, så jeg ønsker erstatte denne for å få forbedret dette, samt og alt det nye digitale "krimskramset".

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Winnertip
    En liten kraftplugg ja: )
    Hehe, nei den er vel ikke så verst prismessig, 3700 kr, men så kommer frakt, fortolling (er den tollfri forresten?) og moms i tillegg?

Jeg sitter og ser på bilder av den, og på baksiden, hvor skal signalkablene inn? fra preout på receiver til XPA-3en ?
    Ingen toll utover moms nei. Tipper du får den til Norge for rundt 5.500-6.000 med dagens dollarkurs. Signalkablene går fra pre-out på reciver og inn i effektforsterkeren ja. Hadde XPA-3 før paret med Yamaha-reciver og var meget fornøyd, nå har jeg XPA-5 til info. Lydmessig slår den i hvert fall de fleste recivere tør jeg påstå den spiller i hvert fall mye bedre enn min Yamaha RX-V1900.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,465
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Hva er den billigste av disse AVENTAGE reciverne man kan bruke som forforsterker? Bruker pre-out rett til effektforsterker så jeg har ikke bruk for noen av de innebygde forsterkermodulene. Ser DAC'ene er de samme uansett om man kjøper RX-A3020 eller den billigste RX-A720. Men ser ut som RX-A820 er den første med 7.2 pre out. Duger den i forhold til de dyrere modellene, evt er det noe man går glipp av (annet enn på effektsiden)?

Og hvordan er YAPO-kalibreringen blitt på dette med håndtering av subwoofer(e)? På min aldrende Yamaha RX-V1900 er det helt begredelig dårlig, så jeg ønsker erstatte denne for å få forbedret dette, samt og alt det nye digitale "krimskramset".
    Om du tar til takke med X10 modell så er RX-A810 rasende billig for tiden Yamaha RX-A810BL 7.2-hjemmekinoreceiver med 3D og DLNA
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3010 vs 3020

Hei,
    lurer på om det er noen tekniske forskjeller på hvordan disse forsterkerenes romkorreksjons program/mikrofon jobber? Vil det være verd mellomlegg på ca 6000.- å gå for 3020'n (trenger ikke airplay o.l).
    Har en Dsp A1 som fremdeles er ok, kan/bør jeg bruke denne som effektforsterker til f eks frontene, eller er dette bare tull? (Sliter litt med å bare avskrive den da den jo er helt i orden).

Mvh
    Roar
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,584
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en RX-A810 for det samme som kontigenten i LLH - ett slikk og ingen ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

er på nippet til å investere i surround reciever for første gang og..har lest meg endel opp på temaet
    det står i øyeblikket mellom onkyo 3009 og yamaha 3010. prisen er per dags dato relativt lik da. rundt 10k
    er det noen som har prøvd ut begge og kan komme med noen refleksjoner og råd! hvis det er noen som som ikke har testet begge og bare vil synse litt er det helt greit.
    tv`en som skal brukes sammen med forsterkeren er en panasonic st50 50tommer. front høyttalere er xtz 99.36 som jeg har planer til å bygge senter og surround kanaler rundt.
    på grunn av utformingen av stuen blir det vel bare aktuelt med kanaler foran og bak.. da den ene sideveggen er to meter fra sweetspot mens den på motsatt side er syv meter unna. ser for meg at jeg utnytter muligheten for høydekanaler foran. tar gjerne med refleksjoner rundt dette også. hjertelig takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jeg skaffet meg en rx a810, er det noen mulighet for å få med Subwooferen på laget til musikk? Tenker 2.1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På RX-A3010 har man i allefall en fane undes sub i konfigurasjonsmenyen. Der velger man "extra" eller noe sånt. Husker ikke eksakt hva det står.

Geir Arne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,465
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og bladde gjennom menyene på min i forgårs etter at jeg hadde koblet den opp, og mener at det fantes en mulighet der.
    Men om du setter frontene som small så er iallefall suben med.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i høytaler-oppsettet å sett på extra bass til on. Så er det i boks
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar..

Videre lurer jeg på om det vil være ok å drive en 4 ohms senterhøyttaler med denne, i tillegg til 6 ohms bakhøyttalere. (front og precence får egne effekt)
    Forsterkeren må mao bare drive senter og bakht.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fiskeren
    Takker for svar..

Videre lurer jeg på om det vil være ok å drive en 4 ohms senterhøyttaler med denne, i tillegg til 6 ohms bakhøyttalere. (front og precence får egne effekt)
    Forsterkeren må mao bare drive senter og bakht.
    Det vil ikke være noe problem.

Geir Arne

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet hadde et krutegodt tilbud på rxa810 til 3000kr. Angrer jaggu på at jeg ikke slo til. Eneste forskjellen fra 820, som jeg kan se, er airplay og 4k pass-through?

Side 4 av 54 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •