Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1122
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøver å lese meg opp litt på 2040 vs 3040, da spesielt atmos.

Har jeg forstått riktig at på 2040 er kun følgende oppsett tilgjengelig 7.1.2 eller 5.1.4 mens på 3040 kan man også ha 7.1.4 - eller kan man også få 7.1.4 på 2040 ved hjelp av eksterne effekttrinn?

Noen andre forskjeller på disse, hvis man ser bort fra innebygget effekt?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Prøver å lese meg opp litt på 2040 vs 3040, da spesielt atmos.

Har jeg forstått riktig at på 2040 er kun følgende oppsett tilgjengelig 7.1.2 eller 5.1.4 mens på 3040 kan man også ha 7.1.4 - eller kan man også få 7.1.4 på 2040 ved hjelp av eksterne effekttrinn?

Noen andre forskjeller på disse, hvis man ser bort fra innebygget effekt?
    Det er jo en ganske fin sammenlignings funksjon på Yamaha sine sider Sammenligningstabell - AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge
    Tror det er slik du sier. I tillegg så er det noen små forskjeller på RK og Dac'er.
    3040 har også ganske mye større kondensatorbank , og det merkes nok. Ser den er en god del tyngre også.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-) antageligvis ingen grunn til å være gjerrig på de siste kronene, absolutt 3040 som virker mest spennende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Takk for svar :-) antageligvis ingen grunn til å være gjerrig på de siste kronene, absolutt 3040 som virker mest spennende.
    Hadde nok valgt den ja. Da spiller man jo å lure på hva man evt går glipp av også - er verdt en god del kr det også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering for 3040 er sluppet. V 1:66

This firmware includes
    1. Improves connectivity with JUKE music streaming service in Europe
    2. Enables “Bookmark Off” function of vTuner station
    3. Improves Dolby Atmos Playback Stability
    4. Includes other functional improvement

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den nye firmwaren på 1020, så har jeg hatt problemer med at receiveren skifter kanal midt i filmen. Hos meg hopper den over på Sonos som er en coax audio only inngang. Det merkelige er at bildet dvs. HDMI input, forblir igjen på oppoen (AV1), slik at man opplever at lyden forsvinner. Jeg må ta strømmen på receiveren for å få fikset problemet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å finne ut om 4K kompabilitet på xx30 vs xx40, er det noen forskjell? Har sett noe om at 30-serien kun støtter 4K i 30Hz, hva vil dette si? Ser ut til at det blir en 4K-TV inn om ikke lenge, og jeg gidder ikke sitte igjen med en halvgod løsning.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,954
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Prøver å finne ut om 4K kompabilitet på xx30 vs xx40, er det noen forskjell? Har sett noe om at 30-serien kun støtter 4K i 30Hz, hva vil dette si? Ser ut til at det blir en 4K-TV inn om ikke lenge, og jeg gidder ikke sitte igjen med en halvgod løsning.
    xx40 har HDMI 2.0, hvilket betyr at den har HDCP 2.2. Dette har ikke xx30-serien, og dermed er nok xx40-serien den du bør velge om du har tenkt å bruke receiveren til å switche 4K-innhold mot TVen... Samtidig; mange 4K-kilder vil sannsynligvis leveres med egen audioutgang og dermed kan du sende 4K-videosignalet direkte til TVen og allikevel klare å switche lyden via receivere uten HDCP 2.2 / HDMI 2.0-støtte...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har økt volum trim endel når jeg hører på musikk i 2 ch. Synes dette blir bedre. Kan det være slik at kalibreringen YPAO gjør favoriserer nivået til film bruk?
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ypao gjør så mangt , og den kan ikke heller ikke vite hva du foretrekker
    Regner med du ha økt sublevel når du snakker om volumtrim ?

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ypao gjør så mangt , og den kan ikke heller ikke vite hva du foretrekker
    Regner med du ha økt sublevel når du snakker om volumtrim ?
    Nei, jeg mener volum trim "generelt". Og hvis man er "helt gal":-) Så prøv å kneppe opp level også noe på frontene.

Synes "lydfundamentet" blir bedre. Dette er med Spotify Connect dir i Yamaha. Prøv selv, vi har ikke noe å tape :-)
    Til film bruker jeg nivåene YPAO har "balansert" til.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Nei, jeg mener volum trim "generelt". Og hvis man er "helt gal":-) Så prøv å kneppe opp level også noe på frontene.

Synes "lydfundamentet" blir bedre. Dette er med Spotify Connect dir i Yamaha. Prøv selv, vi har ikke noe å tape :-)
    Til film bruker jeg nivåene YPAO har "balansert" til.
    Hvis du kun har justert opp nivået på frontkanalene , så er jo det i praksis det samme som å skru opp volumet et par hakk - det blir høyere volum , men det blir ikke noe bedre lyd.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hvis du kun har justert opp nivået på frontkanalene , så er jo det i praksis det samme som å skru opp volumet et par hakk - det blir høyere volum , men det blir ikke noe bedre lyd.
    Ja skjønner hva du mener, men lyden får iverfall mer "kropp" tidligere på volumskalaen. Jeg synes dette blir bedre for meg.
    Jeg tenker at YPAO kalibrerer seg jo mot et vist lydtrykk som skal tilpasses film, og mulig dette demper vel mye til musikk?

Dette kan også forklare det jeg erfarte med Fidelify

Ja ja ikke vet jeg, men er nå fornøyd med dette selv, og ville dele erfaringen -

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skjønner hva du mener, men lyden får iverfall mer "kropp" tidligere på volumskalaen. Jeg synes dette blir bedre for meg.
    Så du er ute etter høyere volum på lavere MV. For det er det du skriver. Du vil ha mer lyd uten å skru opp MV. Dette virker veldig tungvint på meg. Å endre innstillingene for hver gang du vil spille musikk for å kunne ha MV lavere. Jeg klarer ikke å se poenget, men det spiller ingen roller for meg da. Hvis en veldig tungvint måte å justere volumet på er best for deg så er jo det supert. Hvis du vil gjøre det enda vanskeligere så kan du jo bruke gain-kontrollene bak på Parasounden i tillegg. Skru ned de og kjør YPAO så kan du skru de opp når du spiller musikk og ned når du skal se film. Det må jo være perfekt.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Så du er ute etter høyere volum på lavere MV. For det er det du skriver. Du vil ha mer lyd uten å skru opp MV. Dette virker veldig tungvint på meg. Å endre innstillingene for hver gang du vil spille musikk for å kunne ha MV lavere. Jeg klarer ikke å se poenget, men det spiller ingen roller for meg da. Hvis en veldig tungvint måte å justere volumet på er best for deg så er jo det supert. Hvis du vil gjøre det enda vanskeligere så kan du jo bruke gain-kontrollene bak på Parasounden i tillegg. Skru ned de og kjør YPAO så kan du skru de opp når du spiller musikk og ned når du skal se film. Det må jo være perfekt.
    Ja veldig tungvint når en bruker scene valg... LOL -

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller bruk Yamahaens patterns og sett opp pattern 1 til film og pattern 2 til musikk og knytt disse opp mot scenes. Der kan du sette ulik konfigurasjon og gain på de ulike høyttalerene.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

17. Takk Biring takket for denne posten
    Liker Biring har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Eller bruk Yamahaens patterns og sett opp pattern 1 til film og pattern 2 til musikk og knytt disse opp mot scenes. Der kan du sette ulik konfigurasjon og gain på de ulike høyttalerene.
    Det er akkurat slik jeg har gjort Midas, fungerer snus!

19. Liker Midas har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig tungvint når en bruker scene valg... LOL -
    Da blir det ikke så veldig tungvint allikevel. Men fortsatt like bortkastet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Jeg har en RX-A2010, og etter kalibrering med mic, så opplever jeg mye mer bass fra frontene ved filmtitting ved å sette YPAO mode til STRAIGHT. Jeg har en SUB også, og her opplever jeg ikke så markant forskjell. Jeg bor i leilighet så det er greit å kunne bruke kun frontene til å produsere bass ved visse anledninger. Noen grunn til å ikke kjøre STRAIGHT?
    Bump. Noen innspill?
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Bump. Noen innspill?
    Når du sier "Ypao-mode" straight , så regner jeg med det er trough du mener...?
    Og hvis du liker det best , så er det ingenting i veien for å kjøre det.
    Det betyr at det ikke er gjort noen EQ innstillinger , mens kanalnivå og delefrekvenser er som vanlig.

Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •