Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 36 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1122
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,977
    Takk & like
    Nevnt
    33 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg har også fått 1.60 for RX-A1020.

Jeg vil spekulere i at det er en fundamentalt fiks/alvorlig bug de nå ruller ut, siden det påvirker alle modeller og over mange generasjoner. Det har nå hendt før at noen i etterkant har oppdaget: "Oh, sjitt!".
    Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Samme for min RX-A1030. Oppdatering til FW 1.6 pågår nå, men har ikke funnet ut hva den innebærer.
    Finally we received Dolby Atmos certification and the RX-A2040/3040 even passed QA test for Dolby Atmos.
    Last week the firmware for Dolby Atmos became available for our customers.
    According to Dolby, their production for a new Demo Disc is delayed to January 2015.

In addition to Dolby Atmos, this new firmware give full colour space 4K 50/60Hz Pass-Through for RX-A1040/2040/3040 + other improvements.

RX-A3040/2040:
    Ver.1.60
    This firmware
    Supports Dolby Atmos
    Supports 4K60p 4:4:4 full color pass-thru
    Includes other functional improvement

RX-A1040
    Ver.1.60
    This firmware

Finner ingen info om hva "functional improvement" betyr, men det er sikkert denne som er universal dermed og "tilbakevirkende"?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Finally we received Dolby Atmos certification and the RX-A2040/3040 even passed QA test for Dolby Atmos.
    Last week the firmware for Dolby Atmos became available for our customers.
    According to Dolby, their production for a new Demo Disc is delayed to January 2015.

In addition to Dolby Atmos, this new firmware give full colour space 4K 50/60Hz Pass-Through for RX-A1040/2040/3040 + other improvements.

RX-A3040/2040:
    Ver.1.60
    This firmware
    Supports Dolby Atmos

RX-A1040
    Ver.1.60
    This firmware

Finner ingen info om hva "functional improvement" betyr, men det er sikkert denne som er universal dermed og "tilbakevirkende"?
    Jo , men har du noe konkret info når det gjelder CX-A 5000 og RX-A30 serien ?
    Disse fikk jo også ny firmware ,men da selvsagt ikke Atmos...
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en RX-A3020 med MA Silver 5.1 pakke. (RX8, RX W12, RX FX og RX Center)
    Satt opp i 7.1 Bi amp hvor frontene får 2x150W hver. En til Bass og en til mellomtone/Diskant
    Har brukt YPAO for et grunnoppsett, etterpå tunet jeg innstillingene manuellt til det jeg selv syntes ble meget bra.

Jeg lurer på om det er mulig og aktivere Subwooferen når jeg lytter til 2 kanals musikk. Evt hvordan?
    Mine RX8 har ikke så mye punch, og siden jeg har 1000W (peak) bak en 12" Sub til rådighet kunne det ha vert morsomt å hatt denne muligheten ved lytting til noen typer musikk..

Ved Film/TV Serier kjører jeg Straight. Er det fordeler/ulemper ved dette? Er det annet jeg bør prøve?

Har forøvrig akkurat oppgradert firmware til 1.85 (Build date 04.11.2014)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WarMastodon Vis post
    Satt opp i 7.1 Bi amp hvor frontene får 2x150W hver. En til Bass og en til mellomtone/Diskant
    Har brukt YPAO for et grunnoppsett, etterpå tunet jeg innstillingene manuellt til det jeg selv syntes ble meget bra.

Jeg lurer på om det er mulig og aktivere Subwooferen når jeg lytter til 2 kanals musikk. Evt hvordan?
    Mine RX8 har ikke så mye punch, og siden jeg har 1000W (peak) bak en 12" Sub til rådighet kunne det ha vert morsomt å hatt denne muligheten ved lytting til noen typer musikk..

Ved Film/TV Serier kjører jeg Straight. Er det fordeler/ulemper ved dette? Er det annet jeg bør prøve?

Sett alle HT til small og prøv først med x-over på 80 hz. Da spiller suben også i stereo.
    Eller du kan aktivere ekstra bass , men da spiller både fronter o sub samme bassen , og det kan fort føre til utfasinger .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WarMastodon Vis post

Ved og benytte X-over og sette høytalerne til Smal og sub til on ( beskrevet i manual )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Sett alle HT til small og prøv først med x-over på 80 hz. Da spiller suben også i stereo.
    Eller du kan aktivere ekstra bass , men da spiller både fronter o sub samme bassen , og det kan fort føre til utfasinger .
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Ved og benytte X-over og sette høytalerne til Smal og sub til on ( beskrevet i manual )
    Takk folkens, nå letta Pizzan på bordet

Skal tune dette litt når jeg har alenetid neste gang

God helg!

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sa og 2030

Noen som har prøvd system audio sammen med Yamaha. Har kjøpt meg sa aura 60, og jeg vurderer og kjøpe meg rx-a 2030. Bra kombinasjon?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at et valg til er kommet til under Surround decode knappen "Dolbytegnet" surround.

Etter det jeg kan finne ut virker det som orginal formatet dts / dolby tas imot.
    Presence er med, og for meg virker det som en "renere" lyd.

Men kan ikke se noe dsp som er aktiv.
    Krysser fingrene for at Atmos kan kjøres slik også

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til at et valg til er kommet til under Surround decode knappen "Dolbytegnet" surround.

Etter det jeg kan finne ut virker det som orginal formatet dts / dolby tas imot.
    Presence er med, og for meg virker det som en "renere" lyd.

Men kan ikke se noe dsp som er aktiv.
    Krysser fingrene for at Atmos kan kjøres slik også
    Hvis du velger DD Surround og spiller av et Atmos lydspor så kommer Atmos opp på skjermen så det er slik du dekoder Atmos. Ikke automatisk slik vi er vant til med Straight, men overkommelig.

Et annet nytt valg er på presence-kanalene. Der kan man nå velge mellom Front Height, Overhead og Dolby Enabled SP der sistnevnte er de høyttalerne som fyrer lyden opp mot taket og reflekteres ned igjen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av Gurba; 11-21-2014 kl 09:00

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det nærmer seg jul, er det jo typisk at det begynner å klø i fingrene etter å kjøpe julegaver... til seg selv naturligvis! Har en Pioneer VSX-922 som trekker et par Tannoy Revolution DC6T SE, en Tannoy Revolution DC4 LCR og et par Mirage Omnisat 3. Spørsmålet mitt er om det vil bli en god og merkbar forskjell på å oppgradere til for eksempel Yamaha RX-A840 (evt. 830?). Var veldig interessant at man kan bi-ampe med 840/830 (i og med at jeg bare har 5.0 oppsett). Jeg bor i leilighet og får uansett ikke spilt med det største trykket, så derfor jeg er litt usikker på den reelle forskjellen i min opplevelse av lyden.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli Vis post
    Ettersom det nærmer seg jul, er det jo typisk at det begynner å klø i fingrene etter å kjøpe julegaver... til seg selv naturligvis! Har en Pioneer VSX-922 som trekker et par Tannoy Revolution DC6T SE, en Tannoy Revolution DC4 LCR og et par Mirage Omnisat 3. Spørsmålet mitt er om det vil bli en god og merkbar forskjell på å oppgradere til for eksempel Yamaha RX-A840 (evt. 830?). Var veldig interessant at man kan bi-ampe med 840/830 (i og med at jeg bare har 5.0 oppsett). Jeg bor i leilighet og får uansett ikke spilt med det største trykket, så derfor jeg er litt usikker på den reelle forskjellen i min opplevelse av lyden.
    Biampe kan du vel gjøre med den du har også....
    Men en 830 el 840 er jo et hakk opp fra den du har , men ikke forvent deg en revulosjon .

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, RX-A840 kan settes opp til å kjøre 5.1 med biampede fronter.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biampe kan du vel gjøre med den du har også....
    Men en 830 el 840 er jo et hakk opp fra den du har , men ikke forvent deg en revulosjon .
    Jaggu. Det burde jeg jo ha visst, men takk for svar. Er vel ikke brått sikkert det i seg selv vil utgjøre den helt store forskjellen heller. Tror jeg vil forsøke å finne en relativt rimelig receiver med pre-out så jeg kan supplere med noe eget for frontene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu. Det burde jeg jo ha visst, men takk for svar. Er vel ikke brått sikkert det i seg selv vil utgjøre den helt store forskjellen heller. Tror jeg vil forsøke å finne en relativt rimelig receiver med pre-out så jeg kan supplere med noe eget for frontene.
    Det utgjør ikke da og natt nei , men litt kan det gjøre. Det kommer litt an på høyttalerne dine osv...

Men en receiver med pre-out og mulighet for eget effekt-trinn er jo selvsagt det beste ja.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det utgjør ikke da og natt nei , men litt kan det gjøre. Det kommer litt an på høyttalerne dine osv...

Men en receiver med pre-out og mulighet for eget effekt-trinn er jo selvsagt det beste ja.
    Tannoy selv anbefaler bi-wiring (noe jeg har gjort), og bi-amping er vel å foretrekke fremfor bi-wiring (selv om begge varianter er omdiskuterte virker det som)? Ser at RX-V777 også har fullt 7.2 pre-out opplegg, så den kan i grunn også være en aktuell kandidat selv om det hadde vært mest spennende å få i hus en AVENTAGE. Aldri hatt noe mer enn budsjettreceivere, så er nysgjerrig på forskjellen om man går opp en klasse eller to (og kanskje lydsignaturen i Yamaha er nok til å rettferdiggjøre et bytte?).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biamping har hvertfall mer for seg en biwiring .
    Nå kjenner ikke jeg Tannoy så godt , så om det er verdt å bytte forlydsignaturen sin del vet jeg ikke , men det er jo alltid moro med noe nytt

Yamaha er jo veldig kjent for å levere varen på film da

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trivelig lesning i Watt angående Atmos surround recivere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trivelig lesning i Watt angående Atmos surround recivere
    Ja det passet deg nok bra

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det passet deg nok bra
    Kan ikke nekte for at valget var bevist

22. Liker Torolan har likt denne posten
Side 36 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •