Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 32 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1070
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke fått prøvd RX-A 40 serien fra Yamaha enda. Er det noen som har testet funksjonaliteten hvor den automatisk justerer EQ basert på volum for å kompensere for endringen i vår oppfatning av lyd ved laverere volum? Yamaha kaller dette for YPAO volume.

Jeg er er så lei av å justere på subwoofer trim for å kompensere for lav og høyt lyttevolum...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har så vidt prøvd å slå av og på på lavt volum og det var en merkbar endring med mer bass og topp, men det er ikke noe jeg har brukt så langt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,373
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette finnes ikke på **30 modellene?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Og dette finnes ikke på **30 modellene?
    Nei, det er nytt på xx40-modellene. CX-A5000 kan oppgraderes med firmware. Jeg vil anta at dette kunne ha vært mulig å få på xx30-modellene via firmware, også, men Yamaha har uansett valgt å la være.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,373
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Nei, det er nytt på xx40-modellene. CX-A5000 kan oppgraderes med firmware. Jeg vil anta at dette kunne ha vært mulig å få på xx30-modellene via firmware, også, men Yamaha har uansett valgt å la være.
    Ok, takk for svar. Har uansett satt opp receiveren litt "fett" da jeg som regel spiller på lavt/medium lydnivå.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg har ikke fått prøvd RX-A 40 serien fra Yamaha enda. Er det noen som har testet funksjonaliteten hvor den automatisk justerer EQ basert på volum for å kompensere for endringen i vår oppfatning av lyd ved laverere volum? Yamaha kaller dette for YPAO volume.

Jeg er er så lei av å justere på subwoofer trim for å kompensere for lav og høyt lyttevolum...
    subwoofer trim det samme som å justere level? det jeg synes irriterer er at altfor mange filmer legger altfor mye bass i lydsporet i scener hvor det ikke passer inn, som for eks godzilla.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    subwoofer trim det samme som å justere level? det jeg synes irriterer er at altfor mange filmer legger altfor mye bass i lydsporet i scener hvor det ikke passer inn, som for eks godzilla.
    Godzilla uten et overdrevent lydspor hadde ikke vært verd å se for i hvert fall den siste er så utrolig teit.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gjerne være overdrevent, men på de rette stedene i filmen, trenger ikke buldre fra begynnelse til slutt, det ødelegger opplevelsen.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Du kan se på det som en enkel måte å gå inn på setup og sette opp Subwoofer(s) level.

Jeg bruker denne aktivt, fordi jeg ofte vil ha mer bass når jeg ser og hører på materiale på rolig nivå (f.eks. mens jeg leser e.l.), enn når jeg skal se på film på referansenivå.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gjerne være overdrevent, men på de rette stedene i filmen, trenger ikke buldre fra begynnelse til slutt, det ødelegger opplevelsen.
    Enig! Jeg opplever det samme med filmen Tron Legacy. Det er rett og slett mye mer bass i denne filmen enn i de fleste andre sammenlignbare filmer.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Enig! Jeg opplever det samme med filmen Tron Legacy. Det er rett og slett mye mer bass i denne filmen enn i de fleste andre sammenlignbare filmer.
    Absolutt. Jeg justerer subnivået fra film til film på samme måte som man justerer MV. Ulike fimer har ulik nivå på lyden, og ulike filmer har ulik miks på subben. Tron er ekstremt basstung. Star Trek Into Darkness har svært høy lyd.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,584
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post

Jeg fikk denne funksjonen på CX-A etter firmwareoppgradering.
    Men jeg synes den blir "litt for mye av det gode".
    Det kan jo tenkes at jeg har litt for mye bass i utgangspunktet
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Airplay virker fint fra iPad og iPhone, men ikke fra Macbook. Jeg finner både forsterker, A3040, og apple -tv på pad og tlf, men bare Apple-tv er synlig på Macbook. Er det noen som vet om Airplay skal virke fra Macbook?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jeg fikk denne funksjonen på CX-A etter firmwareoppgradering.
    Men jeg synes den blir "litt for mye av det gode".
    Det kan jo tenkes at jeg har litt for mye bass i utgangspunktet
    Er dette noe man må aktivere i menyen, eventuelt hvor?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Er dette noe man må aktivere i menyen, eventuelt hvor?
    Option på fjernkontrollen og velg YPAO volumet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så man må manuelt stille det opp og ned, det funker ikke auto med mastervolum? Skal se på det i kveld da jeg skal se film.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så man må manuelt stille det opp og ned, det funker ikke auto med mastervolum? Skal se på det i kveld da jeg skal se film.
    Du må slå på funksjonen manuelt, men når den er på så justerer den topp og bunn automatisk med volumet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Thanks, fungerer det bra da??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke prøvd. Du får prøve og avgi rapport. :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,584
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanks, fungerer det bra da??
    Effekten er der jo , men jeg synes som sagt det blir for mye av det gode , og rett og slett litt ullent. Særlig vokaler , f.eks på kommentatorer osv...
    Men dette kan sikkert variere fra oppsett til oppsett , og hvor flatt man har justert det i utgangspunktet.
    Kunne godt tenkt meg en funksjon der man kunne stille hvor kraftig den virker , slik at man kunne justert det etter smak og behag.
    Har ikke Denon noe lignende med "dynamic EQ" tro...?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 32 av 54 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •