Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 28 av 57 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1122
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane Vis post
    Anbefaler å kjøre høyttalerene som SMALL og del de ved f.eks 60hz (prøv deg frem med delefrekvens) så slipper høyttalerene å jobbe med frekvenser de ikka klarer å gjengi uansett, og SUB'en heller tar seg av dette. Blir sjangsen også mindre for at du får utfasningsproblemer.
    Tusen takk Kane, det funket fjell!
    Da kan naboene endelig plages igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel post ;/

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være enig at smal med deling, kan være beste utgangspunkt, særlig til film. Men på musikk, prøv flere av innstillingene, lag evt flere scene valg på forsterker. En kan bli overrasket , ingen fasit på særlige instillinger.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,438
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Mulig det ikke er det samme problemet, men har problemer med min PS3 etter jeg byttet til Yamahen. Men bare når jeg bruker projen, på tven med mye kortere hdmi kabel går det fint. Problemet er blinking i bildet. Å spille av Blu Ray på samsungen som står ved siden av PS3 går derimot fint på projen. Har også Xbox 360 og Wii U - men har ikke testet disse på projen.
    Da har jeg sjekket litt mer. Det har vist seg at Yamaha og min Epson proj ikke snakker så godt sammen. På Panasonic plasmaen er alt greit.

Samsung Blu Ray spiller = alt ok
    Xbox 360 Dash og spill = ok, Netflix blinker
    Wii U, Dash og spill = ok, Netflix blinker
    PS3, alt blinker

Så fant jeg frem min gamle Pioneer LX70 igjen og koblet den mellom Yamahaen og projen - da funker alt.

Det virker åpenbart som om Pioneer har en mer robust hdmi funksjon. Projen blir matet med en 10m Biltema kabel. Kan kanskje være verdt å oppgradere til en bedre kabel?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om mulig, legg bilde linjen utenfor surround forsterker.

Om ikke mulig, sett reciver til True. Så forsterker ikke behandler bildesignalet i noen grad som mulig

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,438
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet med en kort kabel av høy kvalitet - samme problemet. Yamaha receiveren liker ikke min Epson proj. Men jeg gjør det enklest mulig, bare har den gamle Pioneer receiveren som siste ledd før proj. Har plass i benken. Det eneste er at den lekre Pioneer receiveren ved siden av Yamahaen, virkelig viser hvor labert design Yamaha har. Men det kan jeg leve med.

Det er ikke så lett å kjøre 5-6 bildesignaler utenom receiver. Selvsagt går bildet ubehandlet gjennom - men jeg har testet alle mulige konfig. I og med at Panasonic plasmaen er problemfri, så er dette et Epson-Yamaha problem. Mulig det finnes en oppgradering fra Epson - men det blir nok en proj utskifting om ikke så altfor lenge - så jeg lar det være slik.

Siden jeg fikk det til å funke ble det The Postman på Netflix på projen i kveld. Bildet på Netflix begynner virkelig å bli brukbart. Har en haug med Blu Rays som gir klart dårligere bilde enn det jeg så i kveld. Så det er viktig at dette funker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    3040 kommer ca November.

Og da håper jeg at det er noen kronasjer tilgjengelig for bestilling
    Lsound har 3040 på lager. Bare å bestille.

https://www.facebook.com/LsoundEurope?fref=ts

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Lsound har 3040 på lager. Bare å bestille.

https://www.facebook.com/LsoundEurope?fref=ts

Prisen på 3040 gjør at jeg ser litt på andre alternativer først :-/

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var litt stiv ja.
    Den ligger vel noe høyere enn tidligere modeller ved lansering , gjør den ikke ?
    Tenker da på 3020 - 3030 - mener dem lå på 16-17k .
    Det er vel pga Atmos dette sikkert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, håpet 3040 ville ligge ca som 3030.

Lisenser og ny teck. under pansret trekker prisen opp :-/

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    (...) Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar før Yamaha kommer med en receiver som faktisk kan kjøre 11.2.4 (altså med front og rear presence og så fire takhøyttalere til Atmos), da selvsagt med egen effektforsterker for noen av kanalene. Er det noen som har lyst til å spekulere på om det kommer i 3050? Eller er det lite sannsynlig at det noen gang vil gå an å kjøre det med en receiver og en effektforsterker, så jeg må få en ekstra receiver/prosessor/whatever for å legge til takkanalene?
    Haha Dolby Atmos + front og rear presence? Da ville det vel heller vært mye bedre å bruke alle de 15 høyttalerne fritt til å fremstille objektbasert lyd, slik Dolby Atmos (og DTS-UHD) skal muliggjøre?

Objektbasert lyd: Hver kanal kjøres *ikke* i hver høyttaler, men beregnes i et tredimensjonalt kart, avhengig av din plassering av høyttalere. Slik er iallfall kinovarianten, så får vi se hva som kommer på hjemmemarkedet...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver her også. På min RX-V663 så kobles subbene ut og frontene blir satt til Large når jeg aktiverer PURE DIRECT. På RX-V3040'en så spiller subbene med. Hvordan får jeg PURE DIRECT på 3040'en til å oppføre seg slik den gjør på 663'en?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har kjøpt deg en 3040 altså ?
    Det er da litt rart at den ikke kobler ut sub i pure direct ja - så sant du gir den et stereospor da .....
    Både 3020'n jeg hadde , og CX-A 5000 virker da på denne måten .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det fristet med noe nytt. Det er veldig merkelig ja. Jeg spiller samme musikk som med 663'en.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var rart....
    Fornøyd ellers da ? Den bør jo ha litt mer å by på enn 663

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare prøvd å kalibrere i dag. Har et vanskelig rom. Men det ser bra ut det lille jeg har sett. Men jeg savner SVS AS-EQ1 jeg hadde... :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt å sette opp receiveren uten å bruke YPAO og synes det ble bedre. Driver og kikker etter en SVS AS-EQ1 for å rydde opp i bassen. Ellers så er det veldig merkelig at Pure Direct inkluderer subbene. Det gjorde ikke 663'en.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke det finnes en innstilling for å slå av subbene i Pure Direct, så ville jeg satt opp to profiler og satt opp to scener med hver sin profil. En profil for vanlig multikanals bruk, og en for pure direct. Sistnevnte profilen hadde jeg satt opp uten subber og dermed ingen lyd.

Kan på det varmeste anbefale Anti-mode 8033sii, http://www.dspeaker.com/en/products/...ode-8033.shtml, for å kontrollere romnodene (på subbene vel og merke). Yamaha har ikke god nok PEQ til å kunne styre romnodene godt nok i forhold til hva Anti-mode får til.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut min rx-v1800 med en rx-a830 - den er riktignok 6000,- billigere enn jeg betalte for rxv når den var ny. Utifra specs vil det være en nedgradering rent effekt-messig men noen synspunkter eller andre som har gjort dette?

Side 28 av 57 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •