Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  47
Side 27 av 53 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1058
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,138
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Har puslet litt med peq jeg også - med godt resultat, det var litt blikkbokslyd fra senter - ble fikset med å senke litt i mellomtonen. Men jeg har jo endt opp med et veldig merkelig oppsett - har koplet opp 7.1 konfigurasjon. YPAO satte opp alle høyttalere som large - unntatt surround back og en x-over på 100Hz. Det rare er at dette også høres best ut. Nå spiller jeg kun musikk i surround, 7ch Stereo dspen har stått på siden jeg "oppdaget" den. Har testet frem og tilbake med alle mulige varianter på konfigurasjon - men ender bestandig opp dette merkelige oppsettet. Har en Anti-Mode på suben. Pioneeren er fullstendig knust, men så hadde den heller ikke noen 7ch Stereo dsp
    Men SACD-er spiller vel du av i "straight" modus ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Men SACD-er spiller vel du av i "straight" modus ?
    Multikanal, ja. Men velger gjerne 2ch sporet og spiller det av i 7ch stereo - låter mektig

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,357
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream Vis post
    Jeg har hatt min Yamaha RX-A1030 i en uke nå.

Men har et par problemer:
    1. Ved avspilling av BluRay gjennom min PS3 opplever jeg drop-outs av lyd (0,5 sek etc) ganske ofte. Og noen ganger faller også bildet ut en kort stund (mest at det blir blinking). Har også opplevd litt drop-outs av lyd ved bruk av Netflix-appen på PS3. Er det varme som kan skape problemet? Eller er det på tide å bytte hdmi-kabel? Receiveren står i en benk hvor den får ca 3-4cm lufting på sidene, 15cm over og 5cm bak. Det er jo lite i forhold til det som er anbefalt i dokumentasjonen.
    Har ikke hatt varmgangproblemer på tidligere receivere (Pioneer VSX-923 og Harman Kardon AVR-355).

2. Når jeg skrur på anlegget for å se tv gjennom dekoder, eller bruke ps3, så er lyden riktig i starten, men etter ca 5-10 sekunder bytter Yamahaen til "Audio 1" - dvs at den kjører lyden fra audio return channel på tv. Må da velge riktig output en gang til for å få lyd. Litt irriterende. Noen som har en fiks?
    Mulig det ikke er det samme problemet, men har problemer med min PS3 etter jeg byttet til Yamahen. Men bare når jeg bruker projen, på tven med mye kortere hdmi kabel går det fint. Problemet er blinking i bildet. Å spille av Blu Ray på samsungen som står ved siden av PS3 går derimot fint på projen. Har også Xbox 360 og Wii U - men har ikke testet disse på projen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også slitt med en annen PS3 koblet mot Onkyo-receiver i kjelleren. Der hjalp ikke ledningsbytte - men å plugge den rett i tv'en løste problemet. Der var det dog konstant blinking - dvs bilde i 0,2 sek og sort i 2 sek osv.

Men når det gjelder PS3 og Yamaha i stua så ser det ut til at det hjalp å bytte hdmi-kabel (dog ikke fått testet så mye enda).

Men problemet med at den bytter til Audio 1 etter at jeg skrur på anlegget er irriterende.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg må kjøre to recievere samtidig snart... Jeg har 3067, med et 11.2 oppsett, (egentlig 11.4, men det er jo bare stereo på subene) men jeg har lyst til å ha Atmos, med takhøyttalere. Jeg har noen B&W innfellingshøyttalere av god kvalitet liggende, som jeg har planlagt å sette i taket. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar før Yamaha kommer med en receiver som faktisk kan kjøre 11.2.4 (altså med front og rear presence og så fire takhøyttalere til Atmos), da selvsagt med egen effektforsterker for noen av kanalene. Er det noen som har lyst til å spekulere på om det kommer i 3050? Eller er det lite sannsynlig at det noen gang vil gå an å kjøre det med en receiver og en effektforsterker, så jeg må få en ekstra receiver/prosessor/whatever for å legge til takkanalene?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer ny receiver, og en ting som irriterer meg med min gamle Yamaha er at når jeg vil ha menyen opp på skjermen/lerret så kutter lyd og bilde ett sekund eller to. Hvordan er dette hos Aventage-seriene..? (tenker på de tidligere seriene også)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor gammel din receiver er, men min 3067 (som vel var toppmodellen før 1030 kom) har ikke det problemet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en RX-V765. Legger menyen seg oppå bildet hos deg?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den glir ut fra venstre side uten å forstyrre noe annet enn akkurat der den ligger over.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette ja .
    Aldri noe kutt i lyden selv om man roter rundt i menyene , og det er en stor fordel med Yamaha. Dette er det mange som ikke fikser.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Dette gjelder helt tilbake til den første Aventage-serien?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før den, som sagt. 3067 er forløperen til 1010.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg "maser" er at 3067 kom ut året etter min, og er en toppmodel mens min er midt på treet og knapt nok det. Tipper toppmodellene fikk dette før mid/low modellene. Men da skal jeg ikke mase mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Dette er mitt første innlegg på AVforum. Så vær snill om dette har blitt besvart før/postet feil etc.

Pr i dag har jeg en Yamaha RX-A 2030, og er godt fornøyd med den.
    Dog, har jeg et problem med 2.1 setup. Jeg får ikke lyd i fra subwooferen.
    Da jeg kjører YOPA, finner den subben, det kommer lyd i fra den, men når jeg skal høre musikk etterpå, spiller den ikke.
    Har koblet subben slik det står i instruksjonsboken. PREOUT Sub Front. Innstillingene på subben er også satt riktig tror jeg.
    Til tross for dette kommer det ingen lyd. BLIR SÅ IRRITERT!!!
    Har flere ganger prøvd å nullstille forsterkeren, og starte hele prosessen på nytt, samt prøvd andre outputs. Uten hell!

Noen som kan hjelpe?

Høyttalere: B&W CM9, ASW10CM, DS3, CMC.
    Forsterker: Yamaha RX-A2030, Rotel-993.

Takk skal dere ha!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En idé: Kan det være at du setter den på en "Scene" eller har et oppsett på den inngangen som du spilelr musikk fra som gjør at suben ikke er med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Hmm. Jeg har den på 2ch stereo. Eneste outputen jeg har fått subben til å henge med er når jeg kjører på Pre OUT Front. Men, da får jeg ikke kjørt effektforsterkeren :/

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den receiveren er som min, har du to forskjellige YOPA-programmer, sjekk om du er på det riktige på den inngangen. Eller er det samme inngang som når du kjører film og har med suben?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PumpkinHead Vis post
    Hei folkens!

Dette er mitt første innlegg på AVforum. Så vær snill om dette har blitt besvart før/postet feil etc.

Pr i dag har jeg en Yamaha RX-A 2030, og er godt fornøyd med den.
    Dog, har jeg et problem med 2.1 setup. Jeg får ikke lyd i fra subwooferen.
    Da jeg kjører YOPA, finner den subben, det kommer lyd i fra den, men når jeg skal høre musikk etterpå, spiller den ikke.
    Har koblet subben slik det står i instruksjonsboken. PREOUT Sub Front. Innstillingene på subben er også satt riktig tror jeg.
    Til tross for dette kommer det ingen lyd. BLIR SÅ IRRITERT!!!
    Har flere ganger prøvd å nullstille forsterkeren, og starte hele prosessen på nytt, samt prøvd andre outputs. Uten hell!

Noen som kan hjelpe?

Høyttalere: B&W CM9, ASW10CM, DS3, CMC.
    Forsterker: Yamaha RX-A2030, Rotel-993.

Takk skal dere ha!

Sett høyttalerne til Large + LFE/bass, slik vil både hovedhøytalerne og sub spille bass
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å kjøre høyttalerene som SMALL og del de ved f.eks 60hz (prøv deg frem med delefrekvens) så slipper høyttalerene å jobbe med frekvenser de ikka klarer å gjengi uansett, og SUB'en heller tar seg av dette. Blir sjangsen også mindre for at du får utfasningsproblemer.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Kane
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Side 27 av 53 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •