Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 24 av 55 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1096
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som Andreas21 skriver i den andre tråden, det skal ikke være nødvendig med ingeniøreksamen for å bruke receivere. (Nicket ditt får nå nytt perspektiv forresten)

Min første tanke er om HDMI-kabelen din er defekt, men siden du får stabilt bilde, så er det ingenting som tyder på det. Også siden HDMI-signalet passerer igjennom til TV når receiver slås av, så er nok kablingen i orden. At det står PCM i en liten stund, kan tyde på at enheten er defekt. Spesielt når TVen klarer å motta det samme lydsignalet når av.

Har du anledning til å koble receiveren til internett (via det interne nettverket hjemme)? Fordi jeg ville ha forsikret meg om at den har siste programvare installert. Man kan også gjøre dette fra en USB minnepinne, men der er jeg ikke sikker på prosedyren. Jeg vil også foreslå å nullstille til fabrikkinnstillinger bare for å utelukke innstillinger på bærtur.

Får du lyd når du går inn på On screen (fjernkontrollen) -> Setup -> Speaker -> Manual Setup -> Test tone -> On? Da skal det gå en pinknoise mellom høyttaler til høyttaler med et par sekunders mellomrom.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se post 352 og 353 om det kan være samme problem som jeg hadde med lyden
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Se post 352 og 353 om det kan være samme problem som jeg hadde med lyden
    Nei jeg har ikke en pc skjerm tilkoblet utgangen, som jeg har brukt til å se på setup menyen under kalibreringen av lyden

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men har du sjekket hdmi audio output
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Nicket ditt får nå nytt perspektiv forresten

Har du anledning til å koble receiveren til internett (via det interne nettverket hjemme)? Fordi jeg ville ha forsikret meg om at den har siste programvare installert. Man kan også gjøre dette fra en USB minnepinne, men der er jeg ikke sikker på prosedyren. Jeg vil også foreslå å nullstille til fabrikkinnstillinger bare for å utelukke innstillinger på bærtur.

Får du lyd når du går inn på On screen (fjernkontrollen) -> Setup -> Speaker -> Manual Setup -> Test tone -> On? Da skal det gå en pinknoise mellom høyttaler til høyttaler med et par sekunders mellomrom.
    Jeg har kun stasjonær pc iett annet rom , så den må flyttes til stuen.
    Men jeg har trådløst (wifi?) nett i leiligheten. Viken fiber og Altibox.
    Men hvordan får jeg kontakt med reciever og pc når jeg gjør det?

Ja jeg fikk "pinknoise" på alle høyttalere når jeg kjørte som du skrev "On screen (fjernkontrollen) -> Setup -> Speaker -> Manual Setup -> Test tone -> On?"

Ja jeg aner at det nærmer seg tid for reinstallere fra begynnelsen....
    Synes det var en kjedelig affære i og med jeg må løpe i mellom rommene i leiligheten for å les bruksanvisningen på pc' n i ett rom og reciever i ett annet.
    Sist endret av syppegjøken; 06-28-2014 kl 20:13

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok, men har du sjekket hdmi audio output
    Beklager min inkompetanse saar, men hvordan sjekker jeg det?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det letteste er å gå inn i web menyen vis den er koblet til internett. Men du skal vell også finne ut av i manuell setup også

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

-image-jpg
    Web menyen er veldig grei å bruke når du skal foreta justeringer

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha kommer med nye Aventage modeller i august hvor de støtter HDMI 2.0, 4K oppskalering, Dolby Atmos! De har også lagt inn en egen dedikert strømforsyning til DAC-ene for å forbedre støynivået i receiveren. Meget lovende. http://www.digitaltrends.com/home-th...-atmos-enabled
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars lommebok

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atmosen vil vell bare bli simulert i receiveren fram til eventuelt en får dolby atmos på blue ray?
    på samme måte som front og rear precense på yamaha

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ukjent. Gjetter på at det først og fremst handler om at receiveren støtter atmos bitformatet, og dernest at eventuelle høydekanaler kan brukes inn i et slikt system. Receiverene har jo ikke flere kanaler ut enn før (såvidt jeg kan se).

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,140
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En uke med Dolby Atmos.

Advarsel, Seriøst off topic post!!

Atmos har blitt annonsert for blueray format og skal komme på disker allerede til høsten, så dette skal ikke bli en simulert versjon nei, men faktisk Atmos masteren rett fra kino salen.

Sitat Opprinnelig postet av http://www.twice.com/news/blu-raydvd/dolby-atmos-blu-ray-discs-due-year/45750
    Atmos supports 5.1.2, 5.1.4, 7.1.2, 7.1.4, and 9.1.2 speaker configurations, according to Onkyo. - See more at: http://www.twice.com/news/blu-raydvd....gf2WAwfm.dpuf
    Et 7.1 system med 2 høyde kanaler er vel ikke helt uvanlig her lenger, men har til nå måtte være avhengig av simulering av disse kanalene for en gitt effekt, noe Atmos skal love bot og bedring på.

Synes nesten det har verdt merkelig lite annonsert rundt disse her på avforum.no men kan spy ut en liten liste av en relativt interessant uke.

Det er jo masse Atmos produkter som har blitt annonsert denne uken, spesielt receivere og høyttalere serie fra Pioneer med elementer i topp av kabinettet som skal sprette lyden fra taket.
    AVSforum.com har jo gått bananas rundt Atmos i snart to uker nå og Yamaha er vel nesten siste mann ut med annonsert Atmos kapabel receivere.

Onkyo, og Pioneer (pioneer en par timer senere enn Onkyo) var vel først ute med en offisiell lansering, mens Denon hadde noen lekkasjer av neste års modeller på en fransk side (hvor Atmos er på feature listen, men vet ikke om de har annonsert noe fast enda)

Onkyo dropper faktisk audyssey med neste serie til fordel for egenutviklet "AccuEQ" med killer feature på at den IKKE skal korrigere frontene eller subwoofer, og kalibrerer hele systemet fra en enkelt mic målning, skeptisk.
    De skylder på at Atmos krever såpass med prosesserings kraft at de måtte velge mellom Audyssey eller Atmos, men deres egen skal jo bli verdens beste rom korreksjons løsning.

The main benefit of AccuEQ is that it does not apply an Equalized effect to Front channels and Subwoofer. This allows the natural sound of your speakers to be heard while taking into consideration things such as room furnishings, speaker distance and speaker type.http://forums.onkyousa.com/viewtopic...p=21276#p21276
    Jeg har også denne funksjonen i min receiver, den kalles for Pure Direct...

Dette høres forsåvidt veldig kjent ut når man også ser at Pioneer selger 51% av hjemme elektronikks bedriften sin til en gruppe i Asia og resterende skal deles mellom nåværende Pioneer og (trommevirvel) Onkyo.

Sitat Opprinnelig postet av http://online.wsj.com/articles/pioneer-to-sell-most-of-audiovisual-equipment-business-to-onkyo-hong-kong-fund-1403605311
    "The company said Tuesday it has agreed to sell a 51% stake in its unit, Pioneer Home Electronics Corp., to Baring Private Equity Asia and an unspecified stake to Onkyo, which also makes audiovisual equipment. Pioneer will retain a stake in the unit with the remaining 49% divided between Onkyo and Pioneer though the breakdown wasn't disclosed. Onkyo and Pioneer will continue to sell their products under their separate brands." Source: WSJ.com
    Pioneer sin nye Elite serie høyttalere er dog betraktelig mer interessante, men bare rettet for de som ikke vil montere nye høyde kanaler, men er mer komfortabel med og bytte alle høyttalere de allerede har.
    Ideen her er ikke ny, men disse Atmos høyttalerne har et konsentriske(?) element i toppen av kabinettet som skal reflektere lyd fra taket, dette elementet har sin egen høyttaler terminal og vil trenge sin egen kanal fra receiver\effekt og er da egentlig en dedikert høydekanal, i samme innpakning som den vanlige.

http://www.pioneerelectronics.com/PU...Elite+Speakers

-elite_group_shot_with_reflection_web-jpg-sp-efs73_side-jpg-sp-ebs73-lr_large-jpg
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er LYD!
    men, kun hvis jeg skrur opp volumet til +/- 0

hva galt er det?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken Vis post
    Det er LYD!
    men, kun hvis jeg skrur opp volumet til +/- 0

hva galt er det?
    Høres ut til å være defekt

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-A1030 selges på tilbud på Elkjøp for 5555,-! http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-rx-a1030-sort

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da har jeg oppdatert programvaren fra nettet.
    Det hjalp lite.
    Jeg hører ingen lyd før ved ca. -30, og ved full lydstyrke begynner det å nærme seg normal lyttestyrke.
    Ved normal for meg er at jeg ikke liker så høy lyd, så ergo det er ikke mye som kommer ut.

Forhandler tilbød seg å ta tilbake reciever, for en service.
    Mener nå det at det er for jævla at man skal måtte sørve en ny vare!

Så hvis ingen nå har fler tips å komme med, går den i retur.
    Sist endret av syppegjøken; 06-30-2014 kl 13:35

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips om retur: Sørg for (dvs. krev) at den registreres som en DOA (dead on arrival) eller OBF (out of box failure), og ikke aksepter en service/RMA. Hvis enheten aldri har virket på lyden, så er dette beviselig en DOA, og da får du andre rettigheter fra leverandør. F.eks. får du da en ny enhet og ikke service på den eksisterende. Hvis enheten er et mandagsprodukt er du best tjent med å få en ny enhet.

Lykke til.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,403
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Yamaha RX-A1030 selges på tilbud på Elkjøp for 5555,-! http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...-rx-a1030-sort
    Takk for tips - ble bestilt en slik, blir spennende å se hvordan den står seg mot en aldrende Pioneer VSX-LX70, som har begynte å få noen funksjonsfeil.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De innvilger en service/RMA.
    Leverandør Dustin Home avsier DOA pga. tidsfrist er passert, og sier i samme åndedrag at det sannsynligvis blir en ny enhet, men de må sjekke, altså den samme rutine som en DOA reklamasjon.,,
    Hmmmmm...
    Jeg er usikker på om jeg kan stole på Dustin Home i så henseende, for de gir meg tvetydige svar på telefon.
    Jeg kjøpte reciever 9/5-14 men har ikke hatt tid til å installer før forrige uke.

Uansett, reciever går i posten
    Hvis effekten er like dårlig på den nye, går den på loftet og jeg kommer ALDRI kjøpe reciever igjen.

"Splitte pine" som jeg savner min 1994 modell, analoge Rotel THX prosessor og effektforsterker.
    Med den kunne jeg kjøre, med liten effekt, og samtidig vekke naboen.
    Tror jeg setter den opp igjen, selv om den er analog, og hiver 1030 på loftet.

til slutt:
    TUSEN TAKK til alle dere som har bidratt med tips.

Side 24 av 55 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •