Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1122
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,070
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok høres grei ut ja.
    sendte en mail til lsound tidligere idag angående oppgradering av 3020 for å få spotify, og fikk svar nå at det var rett rundt hjørmet.
    for en service på en søndag!!!!
    tror ikke noen slår lsound på dette,får ba håpe det stemmer. Vis ikke blir det sonos.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,171
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra, ut.
    Jeg har sjøl pioneer og de kan ikke glemme gamle produkter raskt nok.

Vel det får være så, det blir enten yamaha eller Denon på meg neste gang.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok høres grei ut ja.
    sendte en mail til lsound tidligere idag angående oppgradering av 3020 for å få spotify, og fikk svar nå at det var rett rundt hjørmet.
    for en service på en søndag!!!!
    tror ikke noen slår lsound på dette,får ba håpe det stemmer. Vis ikke blir det sonos.
    Oj, det var nyheter. Jeg hadde gitt opp at de skulle få spotify på *20-serien. Men nå er nå forsåvidt sonosen på vei i posten...
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei!

Skal ut og kjøpe receiver til heimekinoanlegg med Dali Ikon 6 eller Mentor 6 som frontar. Kva ville de gått for om de hadde ca 10-12 000,- til rådighet til forsterkar? Har tilbud på Emotiva XPA-5 brukt til 6000, ser at BMH har kampanje på RX-A1030 til 8000,- og ser ein RX-A830 til 4000,- på finn. Vurderer følgande alternativ:
    - RX-A 2020/2030 aleine: Ca 10-12000,-
    - RX-A 1030 + Emotiva XPA-5: Ca 14000,-
    - RX-A 830 + Emotiva XPA-5: Ca 10000,-
    Kva meiner de vil gje mest lyd for pengane/beste kompromiss? Er det stor forskjell på alternativ 2 og 3?

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun marginale forskjeller på en RX 1030 og 3030?
    da tenker jeg ikke antall høyttaler utganger og wattstyrke pr. kanal.
    Sist endret av syppegjøken; 05-06-2014 kl 01:27

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,618
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken Vis post
    Er det kun marginale forskjeller på en RX 1030 og 3030?
    da tenker jeg ikke antall høyttaler utganger og wattstyrke pr. kanal.
    Det er blant annet mer avansert RK , med f.eks EQ muligheter for 2 separate suber.
    Det er også flere DSP programmer , uten at det behøver å bety all verden.
    Tror også det er mer avansert bildebrikke i 3030.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    5 kilo mer vekt på 3030en... Mulig de bare har dytta inn en blyklump i bånnpanna, hvis ikke er jo 25% høyere vekt ofte relativt vesentlig om denne brukes nærmest utelukkende for å øke effekten...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man får vel det man betaler for.
    Men jeg trenger kun 5.1 oppsett
    Har du tips om noen gode Yamaha receiver?
    Synes det er borkastet å kjøpe receiver med 7-11 utganger .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,947
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Mitt inntrykk av Yamaha er at de jevnt over fungerer godt, men at de allikevel sikrer en viss differanse på toppen. Jeg kjører selv 3030en hjemme nå, og må jo si jeg er superfornøyd med lyden denne produserer. Den er god både på prosessering og generell "guffe", eneste jeg sliter litt med er ustabil overføring av 3D der jeg må hardboote receiveren fra tid til annen for å få 3D til å gjenkjennes... Dette har ikke vært noe issue på tidligere Yamaha såvidt meg bekjent, og mulig fremtidige firmwareoppdateringer vil hjelpe.

Såfremt du har høyttalere som ikke suger alt for mye effekt tror jeg imidlertid du kommer ganske langt om du går ned til RX-A830. Da er du fremdeles på "toppserien", der en kanskje kan anta at serien "under" generelt har spart på mer og dermed ikke levererer tilsvarende ytelse. Ettersom jeg aldri har hørt på noe under A830 er imidlertid ikke jeg rett person å spørre, men mitt inntrykk av A830 er i det minste veldig positivt opp mot litt mindre høyttalersystemer!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er veldig flinke på gjenbruk i sine receivere. Man finner de samme kretskortene og løsningene som sitter i alt fra de rimelige RX-A830 (muligens enda lavere) og helt opp til flaggskipet CX-A5000, med mer eller mindre variasjoner på hvilke komponenter som er brukt og eller plassert.

Hvis man ser forbi de åpenbare forskjellene mellom 1030 og 2030/3030 som går på forsterkereffekt og størrelse på strømforsyningen (som er årsaken til vekten), så finner man noen ulikheter:

- Forsterkertrinnene og strømforsyningene er forskjellige på samtlige modeller
    - 5000 har balanserte utgangstrinn, mens de andre har forsterkere
    - 2030 og oppover har 2 DSP-er for audio, mens 1030 og nedover har bare én. Det innebærer f.eks. bedre romklangprogrammer på 2020 og oppover, og det gir (som jeg mener har mer betydning) to uavhengige SUB utganger med individuell kontroll på timing/volum og ikke minst at de har en PEQ hver. 1030 har ingen PEQ på subutgangene.
    - 1030 og 2030 har samme DAC, 3030 og 5000 har en bedre DAC
    - 2030 og oppover har en ekstra prosessor for bilde (sannsynligvis scaler), det har ikke 1030 og nedover

Ellers er enhetene så like at jeg må bruke lupe for å finne forskjeller. Når det er sagt, så kan små forskjeller utgjøre store endringer i lydbildet. F.eks. låter CX-A5000 helt suverent i forhold til de andre, trolig i fravær av forsterkertrinn og dermed stillere strømforsyning. -- Til tross for at det er samme design.

Jeg sitter på en 1020 selv, og er temmelig fornøyd med denne. Jeg syns at forsterkerene trøkker bra -- det er ingen som klager på trøkken i hjemmekinoen når jeg drar på. Men jeg har forventninger om forbedringer når jeg går over på dedikert forsterker. Jeg savner mulighet for 2 uavhengige sub-kanaler, og vel, det er vel det eneste tror jeg. Jeg kjører så og si alltid source direct på lyd og straight decode, og dette gir alle receiveren så vidt meg bekjent.

Skal du bruker receiveren som en pre-pro, så er jeg nok enig i at 1030 er et bra alternativ, men det vil være en forbedring å gå opp til 2030 hvis du har behov for 2 uavhengige subutganger. (Eller ønsker en noe bedre DAC.)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost
    Sist endret av syppegjøken; 05-07-2014 kl 12:33

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere liker sikkert å få tilbakemelding på informasjonen dere gir.
    Takk skal dere alle ha.
    -Midas
    -lygren
    -Torolan

Det ble RX-A1030
    Jeg har kun behov for 5.1 oppsett .
    Subwoofer er aktiv med 100W (Rotel)

Sp.mål:
    Har det noe å si for receiveren at sub er aktiv?

http://www.dustinhome.no/product/501...030-7-2-black/
    Sist endret av syppegjøken; 05-07-2014 kl 12:35 Begrunnelse: lagt til takk

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Fikk Yamaha RX-A1030 i dag. Er av tingene jeg hadde sett frem til var å få Audio Return Channel (ARC) fra min Sony 55HX920, men får det ikke til å virke.

Det ser heller ikke ut som HDMI control fungerer heller, når jeg skrur av tv så går ikke forsterker av (eller motsatt), dette har fungert før med Pioneer.

Jeg har koplet HDMI fra Out 1 på Yamaha til HDMI 1 på Sony (som skal ha ARC).

Innstillinger:

Yamaha:
    HDMI Control: On
    ARC: On
    TV Audio Input: Audio 1

Sony 55HX920:
    Lyd:
    Høytaler: Lydanlegg

Av innganger - HDMI innstilling:
    Kontroll for HDMI: På
    Enheter automatisk av: På
    Tv på automatisk: På

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første tanke er: Bruker du en HDMI kabel som støtter ARC? Du skriver at det virket med Pioneer, så da regner jeg med at det er samme kabel du prøver med nå? Og du er koblet inn på HDMI output 1?

Newcomer anders72 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Min første tanke er: Bruker du en HDMI kabel som støtter ARC? Du skriver at det virket med Pioneer, så da regner jeg med at det er samme kabel du prøver med nå? Og du er koblet inn på HDMI output 1?
    Takk for svar!

HDMI kabelen ble byttet til en annen kabel, men samme inngang. Nå fungerer det fint!

Så da er det faktisk forskjell på HDMI kabler!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders72 Vis post
    Takk for svar!

HDMI kabelen ble byttet til en annen kabel, men samme inngang. Nå fungerer det fint!

Så da er det faktisk forskjell på HDMI kabler!
    Stemmer det. Ut fra at nyere kabler, typisk navngitt HDMI 1.4 eller high speed kabler, har en ekstra kobling internt som muliggjør ARC og CEC. Og ikke at din gamle kabel trenger å være feil -- den er bare gammel.

Så bra at det ordnet seg!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Ut fra at nyere kabler, typisk navngitt HDMI 1.4 eller high speed kabler, har en ekstra kobling internt som muliggjør ARC og CEC. Og ikke at din gamle kabel trenger å være feil -- den er bare gammel.

Så bra at det ordnet seg!
    OK, interessant opplysning, men hvilken HDMI type var det da som passet?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!
    Jeg har bilde, men får ikke lyd på min nye RX-A1030
    Noen tips?

Følgende er gjort:
    1-satt opp i 5.1 (aktiv subwoofer 100w. Rotel)
    2-YPAO er Ok. Det "bråkte " i alle høyttalere.
    3-Får bilde, men ingen lyd, men når jeg setter reciever i stand by kommer lyden!, men kun igjennom TV sine høyttalere og TV forsterker
    4-Fulgt oppsett manual til punkt og prikke, men det er lett å tråkke feil mener nå jeg. (Krav teknisk ingenør eksamen?)
    5-Bilde fra TV og andre enheter (dekoder og DVD) er OK
    6-Men ingen lyd som sagt fra noen av dem (dekoder, DVD)
    7-HDMI ikonet med in/out (firkant rundt "out") på displayet i reciever når den er på, er rødt.
    Skal det være rødt?
    8-dekoder er lagt til AV1

Når reciever blir slått på , vier dispalyet kjapt:
    "Main: on"
    "Dekoder off"

Tips om hva det kan skyldes folkens?
    Sist endret av syppegjøken; 06-28-2014 kl 17:58

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se om jeg forstår deg rett: Du har koblet inn dekoder på AV1, du har HDMI 1 OUT på TV. Du har valgt AV1 på fjernkontrollen. Hva ser du på TVen? Ser du et pianobilde eller lignende? Hvis du ikke har bilde, finnes det en HDMI out knapp på fjernkontrollen som lar deg velge hvor bildet skal kjøres ut, hvor du velger mellom AV, HDMI1, HDMI2 eller HDMI1+2

Problemet er at du ikke har lyd, men har bilde. Du har sjekket at du har skrudd opp lyden til -30 eller så? At mute ikke står inne? (Jeg spør for å utelukke det mest banale)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se om jeg forstår deg rett: Du har koblet inn dekoder på AV1, du har HDMI 1 OUT på TV. Du har valgt AV1 på fjernkontrollen. Hva ser du på TVen? Ser du et pianobilde eller lignende? Hvis du ikke har bilde, finnes det en HDMI out knapp på fjernkontrollen som lar deg velge hvor bildet skal kjøres ut, hvor du velger mellom AV, HDMI1, HDMI2 eller HDMI1+2

Problemet er at du ikke har lyd, men har bilde. Du har sjekket at du har skrudd opp lyden til -30 eller så? At mute ikke står inne? (Jeg spør for å utelukke det mest banale)
    Ja, problemet er at jeg ikke har lyd, men har bilde
    dekoder er koplet inn på AV1, og AV1 er valgt på fjernkontrollen, men på reciever frontdisplay står det AV1 pcm (det forsvinner kjapt ).
    Setter jeg på reciever blir det kun bilder, ingen lyd
    Setter jeg reciever i "stand by", får jeg både bilder og lyd fra dekoder.

TV 'n viser "pianobilde" i AV2, hvor dvd er koplet opp, men avslått. Det er ei heller lyd fra dvd. Kun bilde der også.

Ja TV 'n har "out" valg på bl.a. tre forskjellige HDMI'er. og AV1,2, &3, Component og PC
    Lyd skrudd opp til -35
    Mute er ikke på

Og dette er ikke banalt Midas.
    Jeg er svært takknemlig for hjelpen jeg får.
    Jeg har ikke teknisk ingeniør eksamen. Kun kokk, men som også er en form for ingeniør, "Mat ingeniør"
    Sist endret av syppegjøken; 06-28-2014 kl 18:31

Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •