Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1096
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen skam eller fallitterklæring å sette høyttalere som small. Man avlaster receiveren veldig. De aller fleste strømforsyninger i receivere er underdimensjonert i forhold til forsterkerkapasitet, og det å sette ht til "small" er en stor fordel for kvaliteten. Man reduserer også antall høyttalere som spiller på lave frekvenser og det gjør integreringen med rommet enklere og yter ofte veldig mye bedre.

Selv kjører jeg 80Hz small over hele fjøla, som både inkluderer store gulvstående HT, senter og små bokhylle HT bak.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Hvilke Yamaha modeller er det individuell cut-off på?
    virker som det er individuell cut off på billigere serier fra marantz og onkyo enn på yamaha

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert kjøp av ny reciever kontra prosessor i en periode nå, og det er mye nyttig å lese her inne om det.
    Jeg har p.t. kommet frem til at det kostnadsmessig bør blir en reciever og da skal jeg vurdere en Yamaha Rx-A3030.

Det blir påstått her at lydbildet her er presist, selv om man spiller med lavt volum.
    -Stemmer dette?
    -Hva med lydbilde, er det varmt?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Yamaha RX-A1020 og Klipsch?

Tenker litt på RF-62 II i front, RC-62 II senter og RS-62 II bakhøyttaler. Er det nok strøm til å drive dette bra?

82 serien blir vel litt for strøm glade for denne receiveren?

Burde vel bli en stor oppgradering ifra KEF E305 5.1 systemet det der..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_ Vis post
    Hvordan er Yamaha RX-A1020 og Klipsch?

Tenker litt på RF-62 II i front, RC-62 II senter og RS-62 II bakhøyttaler. Er det nok strøm til å drive dette bra?

82 serien blir vel litt for strøm glade for denne receiveren?

Burde vel bli en stor oppgradering ifra KEF E305 5.1 systemet det der..
    Ja dette før absolutt kunne fungere bra det - klart du vil kunne drive RF 82 også med brukbart resultat også , men du vil nok ikke få utnyttet potensialet i dem fult ut.
    Men er du åpen for å spandere et effekt-trinn på frontene etterhvert , så kan det være en tanke å vurdere RF 82. Så sant de passer ift. rommet ditt da.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nyskjerrig som vanlig på hvorfor ting er som de er

Er det noen som vet hvorfor det lyder best med Pure Direct, når man kobler til øretelefoner på Yamaha?
    I feks 2 ch stereo, blir lyden "grøtete", særlig v/ høyere volum.

Pure Direct gir en meget god oppløsning og bass med hodetelefoner, men gir et veldig slankt lydbilde på høyttalerne...
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja dette før absolutt kunne fungere bra det - klart du vil kunne drive RF 82 også med brukbart resultat også , men du vil nok ikke få utnyttet potensialet i dem fult ut.
    Men er du åpen for å spandere et effekt-trinn på frontene etterhvert , så kan det være en tanke å vurdere RF 82. Så sant de passer ift. rommet ditt da.
    Spørs om jeg må vurdere det da. Evnt prøve med frontene å høre hvordan det lyder i rommet osv. Takk for tilbakespill

Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Jeg er nyskjerrig som vanlig på hvorfor ting er som de er

Er det noen som vet hvorfor det lyder best med Pure Direct, når man kobler til øretelefoner på Yamaha?
    I feks 2 ch stereo, blir lyden "grøtete", særlig v/ høyere volum.

Pure Direct gir en meget god oppløsning og bass med hodetelefoner, men gir et veldig slankt lydbilde på høyttalerne...
    Er det ikke slik at en da kobler bort equalizer og justeringer som forsterkeren har gjort som fks rom kalibrering osv blir borte? Og at det er grunnen til at lyden blir bedre med Pure Direct på klokkene dine...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_ Vis post
    Spørs om jeg må vurdere det da. Evnt prøve med frontene å høre hvordan det lyder i rommet osv. Takk for tilbakespill

Er det ikke slik at en da kobler bort equalizer og justeringer som forsterkeren har gjort som fks rom kalibrering osv blir borte? Og at det er grunnen til at lyden blir bedre med Pure Direct på klokkene dine...
    Jo det er jo det Pure Direct gjør, blir vel kanskje litt vell mye equalizer, "boost" for små øretelefoner da og kjøre 2 ch stereo, mindre elementer tåler vell ikke dette
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det greit å kjøre rk med prosjektoren på? Den lager jo litt viftestøy så jeg lurer på om det kan virke negativt.
    man får jo ikke opp menuen i vinduet på receiveren så da er man nesten nødt til å koble til en pc skjerm midlertidig vis det ikke går med prosjektoren på.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert bra - er det for mye støy , så sier den kanskje ifra ? Det gjorde hvertfall Pio receiverene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får jeg ikke noe dts master eller hd på displayet på min rx å 730? Men bare hvilken hdmi inng den står på når jeg bruker ps3 type kjukk, både på pcm å bitstream,mens på br spilleren står det å hdmi pluss cinema dsp over det. Noen som veit hvorfor? Får den ikke riktig signaler?

Pondus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus Vis post
    Hvorfor får jeg ikke noe dts master eller hd på displayet på min rx å 730? Men bare hvilken hdmi inng den står på når jeg bruker ps3 type kjukk, både på pcm å bitstream,mens på br spilleren står det å hdmi pluss cinema dsp over det. Noen som veit hvorfor? Får den ikke riktig signaler?

Pondus
    Regner med du har trykket på "info" knappen på receiver eller fjernkontrollen?
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle 'feite' ps3 kan ikke bitstreame HD lyd så dette er vel ikke helt overraskende.
    Jeg kjøpte selv en rimelig blueray spiller (<1000kr) og så markant bedring i både bilde og lyd.
    Men uten og kjøpe ny spiller får du bare sette ps3 til PCM, du får full nytte av hd lyden, den vil da bare dekodes av ps3 isteret for receiveren.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulighet for at eldre receivere vil kunne få spotify ved en oppgradering? Ser at de aller nyeste yamaha har dette, har 3020 modellen og skulle gjerne hatt spotify connect på den, bruker nå airplay og det er litt for ustabilt og tapper ipaden for strøm temmelig fort
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke verdt umulig, men sterkt tvilsomt. De ønsker vel heller at du oppgraderer til nyere receiver.
    Personlig for spotify og diverse streaming bruk har jeg investert i sonos connect, den er ikke billig men synes den ble absolutt verdt det og veldig enkelt og bruke.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,601
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har hele tiden blitt lovet at Spotify conect skulle bli tilgjengelig på 20 serien også , så det er ikke umulig at det vil skje......
    Men skjønner ikke hvorfor det skal gå så lang tid ....

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det har hele tiden blitt lovet at Spotify conect skulle bli tilgjengelig på 20 serien også , så det er ikke umulig at det vil skje......
    Men skjønner ikke hvorfor det skal gå så lang tid ....
    Da er det fortsatt et lite håp, ikke aktuelt å bytte receiver enda.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Burde ikke verdt umulig, men sterkt tvilsomt. De ønsker vel heller at du oppgraderer til nyere receiver.
    Personlig for spotify og diverse streaming bruk har jeg investert i sonos connect, den er ikke billig men synes den ble absolutt verdt det og veldig enkelt og bruke.
    Sonosen kobles den til nettverket og så med kabel til receiveren??
    vil da ipaden styre sonosen og jeg velger sanger og slik på ipaden når jeg bruker spotify?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,143
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Sonosen kobles den til nettverket og så med kabel til receiveren??
    vil da ipaden styre sonosen og jeg velger sanger og slik på ipaden når jeg bruker spotify?
    Egen kabel på nettverket ja og enten RCA kabler eller optiskt til receivern, jeg bruker da sistnevnte.
    Sonos har egne apper til Ipad, iphone, android og pc'er av div slag (gratis alle sammen), og den er som en fjernkontrol, og du kan bruke de helt om hverandre, f.eks hender det ofte jeg starter noe fra padden i stua, også skifter jeg sanger etc fra mobilen etterhvert.
    Jeg ble selv meget positivt overrasket av hvor brukanes den appen var, mye bedre enn jeg hadde forventet.

Jeg åpner nesten aldri spotify fra pcen lenger, bruker kun sonos og styrings appen og jeg synes nesten det er enklere og finne ting via den enn på pc versjonen av spotify (mindre rot, er for mye facebook i spotify synes jeg :P)
    Denon AVR-4520 CI

Side 22 av 55 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •