Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 21 av 57 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1122
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fsanden Vis post
    Hvis du får w3 level error så vil eg tippe på at du har slått på EQ 1 eller 2 bak på xtz suben, slå dette av og sett volumet til 50 % og freq til max (high) kjør YPAO på nytt
    EQ1 og 2 står av. Volum står ti på tolv og freq er satt til max. phase står på 0. High pass er off.
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Kodi v14.2 Helix m/Shednox v.3.0

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte fra Yamaha RX-V673 til Yamaha RX-A2030, kan meddele at det ikke ble noe stort løft i lyd, for min del.
    YPAO kalibreringen var heller ikke noe "Wow"!
    Akustiske tiltak er vel det som "lønner" seg best hos meg nå, håper dette kan bli noe bedre v/flytting av anlegg til våren..

Tenkte jeg kunne være ærlig på dette, ifhold til andre som får "oppgraderings syke"...
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har du mulighet til og koble på effekt forsterkerer eg kjøpte 4 stk Rotel forsterkerer( 3 stk i mono og 1 i stereo til bak høytallererne) og kobla di til min RX-A2020 og eg fikk en WOW opplevelse

Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Oppgraderte fra Yamaha RX-V673 til Yamaha RX-A2030, kan meddele at det ikke ble noe stort løft i lyd, for min del.
    YPAO kalibreringen var heller ikke noe "Wow"!
    Akustiske tiltak er vel det som "lønner" seg best hos meg nå, håper dette kan bli noe bedre v/flytting av anlegg til våren..

Tenkte jeg kunne være ærlig på dette, ifhold til andre som får "oppgraderings syke"...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fsanden Vis post
    Men nå har du mulighet til og koble på effekt forsterkerer eg kjøpte 4 stk Rotel forsterkerer( 3 stk i mono og 1 i stereo til bak høytallererne) og kobla di til min RX-A2020 og eg fikk en WOW opplevelse
    Lyd trykket virker for så vidt ok, jeg hadde vel håpet å få en ytterligere grom lyd på musikk... Om ekstra effekt vil hjelpe på dette også, er jeg litt skeptisk til, men
    har nå muligheten til å låne og utprøve dette
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet dere om det er mulighet for individuell cutt off på de forskjellige kanalene med rx-a830?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det på rx-a1030, så jeg er nokså sikker på at man ikke kan det på 830 heller.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Det er ikke det på rx-a1030, så jeg er nokså sikker på at man ikke kan det på 830 heller.

pokker. takk for svaret

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Yamaha modeller er det individuell cut-off på?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2020-3020 og 2030-3030 tror jeg.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Det er de to eneste modellene som har nok prosesseringskraft på audio.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify Connect fungerer veldig bra på Yamaha`n Synes det blir en liten lyd forbedring når jeg bytter mellom AIR og Connect,
    er det andre som har noen formening om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål..

Jeg har 2 "oppsett" i stuekinoen, et med og et uten sub. Med sub, er frontene satt til 60Hz, senter og surround til 80Hz (alt satt til small), og det fungerer bra. Ikke brukt så mye tid på sub'en, men det fungerer veldig bra slik det er nå.

På det andre oppsettet, så er sub deaktivert, og jeg la merke til att frontene automatisk blir satt til Large, og att de er grået ut så jeg ikke får forandret de til small.

I utgangspunktet så vil jeg ha frontene til å spille så dypt de klarer uten att de tar skade, da jeg på dette oppsettet ikke kommer til å spille så altfor høyt uansett, men hvorfor får jeg ikke satt frontene til Small?

Og vil frontene ta skade av å stå som Large? de skal ifølge Jamo gå ned til 42Hz. Frontene er Jamo S606 med 1stk tweeter, 2 stk 5" mellomtone og et 8" element i siden.

Vil all bass uansett frekvens bli sendt til frontene når de står på Large? kan jo være være att jeg skrur opp litt, og vil være på den sikre siden.

Synes lyden er veldig bra selv uten sub, og det er god fylde i bassen når frontene står som Large.

RX-A2010
    Sist endret av Simkin; 02-12-2014 kl 09:18
    TV: Panasonic TX-P65VT30 Receiver: Yamaha RX-A2010 Surround: Jamo S608 m/Jamo C60 Senter+C60 Sur Sub: XTZ 99 W12.18 ICE
    HTPC: Silverstone GD05B - AMD A10-7850K - MSI A78M-E45 V2 - 8GB 1866Mhz DDR3 - 120GB SSD + 36TB HDD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått meg en slik 2030.

Må si en enorm enorm forskjell til den crappy 5006 jeg hadde før (og som nå selges billig her). Enorm dynamikk og en virkelig realistisk kinô lyd!

Har nå vært igjennom ypao noen ganger, justert høytalerne enda litt mer. Men får det ikke rikitig helt til ....

når jeg spiller på minus 30 dB straight, blir min center og stemmer alt for lav, hører nesten ikke hva de sier. Men dynamiske elementer, som feks Claymore mina til Rambo, ekspoldere vanvittig, murpussen faller av peisveggen vår.

Nå er jeg vvant til Marantz, som jevnet ut alt, til kraftig frontlyd og en pen buldre litt bass, det er kanskje slik yamaha spiller det egentlig skal være?

Egentlig er det vel mer lyd i min to svs 12" subber jeg mangler. Mine sju pbs har mer enn nok lydtrykk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Et par spørsmål..

Jeg har 2 "oppsett" i stuekinoen, et med og et uten sub. Med sub, er frontene satt til 60Hz, senter og surround til 80Hz (alt satt til small), og det fungerer bra. Ikke brukt så mye tid på sub'en, men det fungerer veldig bra slik det er nå.

På det andre oppsettet, så er sub deaktivert, og jeg la merke til att frontene automatisk blir satt til Large, og att de er grået ut så jeg ikke får forandret de til small.

I utgangspunktet så vil jeg ha frontene til å spille så dypt de klarer uten att de tar skade, da jeg på dette oppsettet ikke kommer til å spille så altfor høyt uansett, men hvorfor får jeg ikke satt frontene til Small?

Og vil frontene ta skade av å stå som Large? de skal ifølge Jamo gå ned til 42Hz. Frontene er Jamo S606 med 1stk tweeter, 2 stk 5" mellomtone og et 8" element i siden.

Vil all bass uansett frekvens bli sendt til frontene når de står på Large? kan jo være være att jeg skrur opp litt, og vil være på den sikre siden.

Synes lyden er veldig bra selv uten sub, og det er god fylde i bassen når frontene står som Large.

RX-A2010
    Siden du ikke har sub , så MÅ frontene stå som "large" ,eller så mister du jo store deler av bassområdet , og det vil du vel ikke ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne Vis post
    Fått meg en slik 2030.

Må si en enorm enorm forskjell til den crappy 5006 jeg hadde før (og som nå selges billig her). Enorm dynamikk og en virkelig realistisk kinô lyd!

Har nå vært igjennom ypao noen ganger, justert høytalerne enda litt mer. Men får det ikke rikitig helt til ....

når jeg spiller på minus 30 dB straight, blir min center og stemmer alt for lav, hører nesten ikke hva de sier. Men dynamiske elementer, som feks Claymore mina til Rambo, ekspoldere vanvittig, murpussen faller av peisveggen vår.

Nå er jeg vvant til Marantz, som jevnet ut alt, til kraftig frontlyd og en pen buldre litt bass, det er kanskje slik yamaha spiller det egentlig skal være?

Egentlig er det vel mer lyd i min to svs 12" subber jeg mangler. Mine sju pbs har mer enn nok lydtrykk.
    Synes det var litt merkelig formulering her , så jeg skjønner ikke helt hva du mener men...
    At talen ikke er like høyt som eksplosjoner er vel ganske naturlig - det er det som gir dynamikk !
    Hvis du ikke vil ha høyre lyd på eksplosjoner osv , men vil ha høyere lyd på dialog , så får du aktivere dynamic range , eller evt skru opp kanalnivået på senterkanalen et hakk eller tre.
    Det samme gjelder jo for subene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Siden du ikke har sub , så MÅ frontene stå som "large" ,eller så mister du jo store deler av bassområdet , og det vil du vel ikke ?
    Nei, det vil jeg jo ikke

Men er det ikke slik att Large betyr att frontene mottar all den dype bassen? eller blir ikke LFE sendt til frontene? Jeg tenker bare på om frontene vil kunne ta skade ved høyere volum og for dyp bass.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin Vis post
    Nei, det vil jeg jo ikke

Men er det ikke slik att Large betyr att frontene mottar all den dype bassen? eller blir ikke LFE sendt til frontene? Jeg tenker bare på om frontene vil kunne ta skade ved høyere volum og for dyp bass.
    Jo det er klart at det går an å knerte høyttalerne ved uvettig høy spilling , men det skal en del til å ødelegge basselementer.
    Og siden du har 2 oppsett , så ser du vel film på det oppsettet som der du har sub i bruk ?
    Og det er jo kun på film du har et eget LFE spor.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du aktivere dynamic range , eller evt skru opp kanalnivået på senterkanalen et hakk eller tre.
    Det samme gjelder jo for subene.
    Jeg vet jeg er diffus, ikke greit å få seg en ny dings i stua....

Det er akkurat dynamic range jeg babler om. Bruker vi dette ??
    Som kjent på Marantz så ødelegger den lyden fullstendig med dyn range. Men jeg antar Marantz gjør en bedre jobb??

Presence. Bruker folk flest presence høytalere med Yamaha forsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er klart at det går an å knerte høyttalerne ved uvettig høy spilling , men det skal en del til å ødelegge basselementer.
    Og siden du har 2 oppsett , så ser du vel film på det oppsettet som der du har sub i bruk ?
    Og det er jo kun på film du har et eget LFE spor.
    Siden jeg bor i rekkehus (riktignok et nybygd et som er godt lydisolert) så hender det jo selfølgelig att jeg må holde volumet, og spesielt bassen litt nede, og jamoene henger overaskende godt med når det kommer til bass. Men med XTZ'en aktivert så blir det noe helt annet selfølgelig.

En annen ting jeg stusset litt på i jamo manualen, er att den sier Center skal stå som Large? jeg har satt den som small i begge oppsettene med og uten sub, men hvorfor anbefaler jamo dette? Dette er jo en forholdsvis liten senter med 2 stk 4" mellomtoner og et tweeter element.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 2x4" ville jeg satt den som small, uansett om du bruker sub eller ikke.
    Bruker forøvrig "alltid" å sette alle høyttalere som small i surroundoppsett, men om receiveren greier ut med det så kan jeg sette forskjellig delefrekvens for de forskjellige høyttalernde.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 21 av 57 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •