Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 2 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1096
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøver igjen siden mitt spørmsmål bare ble hoppet over

Tror/mener/vet noen om yamaha RX-A3010 klarer å driver system audio explorer master? 767'en klarer det ikke bra....er det "gode watt" de har?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! VIsste ikkje at det var så mykje problem med Onkyo. Det taler jo virkelig for Yamaha. Onkyo har vel lenge vert eit hakk over Yamaha når det gjeld kraft og lyd, men no kan det sjå ut som Yamaha suser forbi. Eg vurderer sterkt å oppgradera til 3010 dersom den kjem til ein skilleleg godpris, sjølv om den er ein heil del svakare enn noverander receiver.

Har høyrt at romkorreksjonen på nyare Yamaha modellar skal vera meget god, og kanskje tom overgå det aller meste andre. Nokon som kan bekrefta om det gjeld 2010/3010?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Oi! VIsste ikkje at det var så mykje problem med Onkyo. Det taler jo virkelig for Yamaha. Onkyo har vel lenge vert eit hakk over Yamaha når det gjeld kraft og lyd, men no kan det sjå ut som Yamaha suser forbi. Eg vurderer sterkt å oppgradera til 3010 dersom den kjem til ein skilleleg godpris, sjølv om den er ein heil del svakare enn noverander receiver.

Har høyrt at romkorreksjonen på nyare Yamaha modellar skal vera meget god, og kanskje tom overgå det aller meste andre. Nokon som kan bekrefta om det gjeld 2010/3010?
    Tror folk skal være litt varsomme før man skremmer unna potensielle kjøpere og roper ulv. Hva er disse problemene knyttet til Onkyo annet enn hdmi switching noen opplevde på var det 06 serien for noen år tilbake?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Prøver igjen siden mitt spørmsmål bare ble hoppet over

Tror/mener/vet noen om yamaha RX-A3010 klarer å driver system audio explorer master? 767'en klarer det ikke bra....er det "gode watt" de har?
    Kjenner ikke til dine høyttaler, men tror jeg ville fortsette å bruke Hegel som effekt til frontene uansett om du skaffer deg RX-A3010.
    Jeg har selv 3010 og bruker Bladelius Thor III til frontene. Synes 3010 har nok med å drive resten av anlegget, med senter, bakhøyttalere og precense-høyttalere både front og back. En ting er hva receiveren klarer, en annen ting er belastningen. Synes selv i mitt oppsett at 3010 blir ganske varm av å drive alle høyttalere (utenom frontene), og kunne faktisk tenke meg en egen forsterker til senterhøyttaleren også, både for å heve lydkvaliteten, og for å avlaste receiveren (3010).
    Om du bare kjører hifi, så ville jeg uansett hatt egen effekt til frontene ut fra kvaliteten på lyden, selv om musikkdelen på 3010 er meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Den vil bli tilgjengelig i september, butikkpriser på nett vil dukke opp rundt månedskiftet august til september. Tipper pris blir 8.000kr de første to månedene. Om ikke 4K og AirPlay er viktig for deg, hadde jeg heller spart noen kroner og gått for RX-A1010. Eller om 8.000kr er budsjettet ditt, kjøp en RX-A2010?

Okey, nei 4K og AirPlay er ikke veldig viktig for meg, så da kan jeg like gjerne kjøpe RX-A1010. Nå kjører jeg RX-V667 med NAD C272 effekt. Jeg ser at RX-A1010 skal levere 110w pr kanal, er dette reelt? normal effektforbruk er jo på 490w. Tenker på om jeg trenger NADen eller ikke, NADen skal vel levere 150w pr kanal...har Concept 8 front.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker også effekt på mine front høyttalere på tross av Yamaha 3067 og kunne også tenke meg mer effekt til senter og evt høydekanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Jeg bruker også effekt på mine front høyttalere på tross av Yamaha 3067 og kunne også tenke meg mer effekt til senter og evt høydekanaler.

Ja da fortsetter jeg å bruke NADen Ja, jeg har lyst på 3 kanals effekt så jeg også får effekt på senter. Men det er så ***** dyrt :P

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Winnertip
    Ja da fortsetter jeg å bruke NADen Ja, jeg har lyst på 3 kanals effekt så jeg også får effekt på senter. Men det er så ***** dyrt :P
    Kunne tenkt meg en slik en Sherbourn PA 2-160 mulig det går å bro-koble til mono trinn?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg en slik en Sherbourn PA 2-160 mulig det går å bro-koble til mono trinn?
    Jeg har 2stk sherbourn-pa-2-160 og tror ikke det går å bro-koble den.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg har 2stk sherbourn-pa-2-160 og tror ikke det går å bro-koble den.
    Hvordan bruker du dem da?

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er vel ikke så dyr
    XPA-3 | 200W x 3 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kraftplugg ja: )
    Hehe, nei den er vel ikke så verst prismessig, 3700 kr, men så kommer frakt, fortolling (er den tollfri forresten?) og moms i tillegg?

Jeg sitter og ser på bilder av den, og på baksiden, hvor skal signalkablene inn? fra preout på receiver til XPA-3en ?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bruker du dem da?
    Den ene bruker jeg til fronthøyttalerne og den andre har jeg Bi-Ampet til centeren
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei den er vel ikke så verst prismessig, 3700 kr, men så kommer frakt, fortolling (er den tollfri forresten?) og moms i tillegg?

Jeg sitter og ser på bilder av den, og på baksiden, hvor skal signalkablene inn? fra preout på receiver til XPA-3en ?
    Ikke allverdens lydmessig sies det, men det gjenspeiler vel prisen. For å lage mer bråk i kino'n, er den nok grei. http://avforum.no/forum/eldre-produk...1-xpa-2-a.html
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Over høyttalerutgangene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Den ene bruker jeg til fronthøyttalerne og den andre har jeg Bi-Ampet til centeren
    ops: Bi-amp tenkte jeg på ja.

Newcomer nik59 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte meg yamaha rx-a810 i går, jeg er veldig fornøyd.
    men jeg fikk ikke inn bananpluggen. det var litt kjedelig, men det skal gå ann og borre litt så bananpluggen går inn. dette gjør jeg ikke enda, for da mister jeg garantien?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Tror folk skal være litt varsomme før man skremmer unna potensielle kjøpere og roper ulv. Hva er disse problemene knyttet til Onkyo annet enn hdmi switching noen opplevde på var det 06 serien for noen år tilbake?
    875, som eg har er det problem med HDMI switching i alle fall. Ekstremt irriterande, men forsterkaren er såpass god ellers, at eg foreløpig lever med det. Bortsett frå det, har ikkje eg høyrt om mykje problem med dei... Kjøper ein o Norge har ein jo alltid 5 års reklamasjon og, så vil tru det er relativt trygt.

Men er det nokon som har testa 3010 opp mot nokon av dei større (større enn 80x serien) Onkyoane? Yamahaane veger jo ein heil del mindre, så det kan i alle fall tyda på at dei har litt mindre kraft... Men med effekt i tilleg er jo ikkje nødvendigvis det noko akilleshel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nik59
    jeg kjøpte meg yamaha rx-a810 i går, jeg er veldig fornøyd.
    men jeg fikk ikke inn bananpluggen. det var litt kjedelig, men det skal gå ann og borre litt så bananpluggen går inn. dette gjør jeg ikke enda, for da mister jeg garantien?
    Det går fint med bananplugg. Stikk den ene tannen på en gaffal inn i det lille hullet og dra ut pluggen. Gjorde det samme med min 767, og ser på bilder at det er samme opplegget

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fugo
    Kjenner ikke til dine høyttaler, men tror jeg ville fortsette å bruke Hegel som effekt til frontene uansett om du skaffer deg RX-A3010.
    Jeg har selv 3010 og bruker Bladelius Thor III til frontene. Synes 3010 har nok med å drive resten av anlegget, med senter, bakhøyttalere og precense-høyttalere både front og back. En ting er hva receiveren klarer, en annen ting er belastningen. Synes selv i mitt oppsett at 3010 blir ganske varm av å drive alle høyttalere (utenom frontene), og kunne faktisk tenke meg en egen forsterker til senterhøyttaleren også, både for å heve lydkvaliteten, og for å avlaste receiveren (3010).
    Om du bare kjører hifi, så ville jeg uansett hatt egen effekt til frontene ut fra kvaliteten på lyden, selv om musikkdelen på 3010 er meget bra.

Ok, takk for svar.
    Men da tenker jeg at det ikke er vits å invistere i denne. Siden keg nå har hegel og 767...for hvor mye bedre er 3010 enn 767 dersom det ikke er effekten det går på!? Litt merr dilldall kanskje...men har det jeg trenger. Så hvorfor kjøpe 3010? ( vil ha, men vil kunne forsvare det overfor lommeboka

Side 2 av 55 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •