Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  47
Side 19 av 53 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1058
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann!

Jeg lurte på om dere kunne fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på deres reciever? Tenker da på lydoppsett og andre lydrelaterte funksjoner. Har selv hatt en rx-a1020 en stund, men har likevel ikke satt meg inn i alt ved recieveren. Funksjoner jeg er litt usikker på er Enhancer (føler det passer seg best ved digitale kilder), Adaptive DRC, Subwoofer Trim og Cinema DSP. Ser også noe som heter dynamisk oppløsning, der dynamic maximum er høyest. Er dette noe som inngår i Adaptive DRC? Har dere noen tips til hvilke innstillinger jeg burde bruke på lyd og video?

Kjører nå to lydoppsett, preset 1 (stereo) preset 2 (surround). Har kalibrert med YAPO og kjører manuel konfigurasjon. Føler at ved "Natural" eller "Flat", så mister musikken mye dynamikk. Jeg kopierte bare YAPO-resultatet over til "Manuel", men har ikke gjort noen videre justeringer (litt usikker på hvordan man gjør det). For å være helt ærlig så hører jeg lite forskjell mellom "Manuel" og "YAPO Front". Ellers så kjører jeg bare "Straight" ved både film (surround) og musikk (stereo). Synest det hørest bra ut igrunn, men har som sagt ikke prøvd alle funksjoner.

Bilde: kunne dere hjulpet meg med noen innstillinger her også? Bruker som regel bare ps3 (blu-ray) og satelitt-tv med en 46" LED.

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Eg har en rx-a2020 koblet til xtz høyttalerer og 3x Rotel 981 koblet til front og center, helt siden dag 1 har eg vært skuffa over lyden i stereo høres hol og dødt ut, eg trodde det skulle bli bedre etter eg fikk meg 3x rotel effektforsterkerer men det har den ikke, så klart bassen blei strammer etter eg fikk di men fortsatt høres det dødt ut.
    Men når eg spiller 5.1 stereo er lyden klar og fin.
    Front høyttalerene er XTZ 99 WM2MT (kanskje det er disse som er problemet)
    er det andre her om ikke er fornøyd med RX-A-xxxx i stereo ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke noe om de høyttalerne dine noen plass, har du en link til spec? Evt. si noe om hva slags høyttalere det er?
    Jeg har brukt Pure Direct på RX-A810 gjennom effektforsterkere og til Klipsch RF-82 og har vært tålelig godt fornøyd. Ble et lite løft i lyden når jeg kjørte Cambridge 752BD rett i effektforsterkerne, men det skulle kanskje bare mangle.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten skrive feil, det var xtz w2mt
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=16236

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fsanden Vis post
    Men når eg spiller 5.1 stereo er lyden klar og fin.
    Hva må man gjøre for å få valg om 5.1? Jeg har kun valg om 2 channel stereo og 7 channel stereo på min 1030.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karpeoie Vis post
    Heisann!

Jeg lurte på om dere kunne fortelle meg hvilke innstillinger dere bruker på deres reciever? Tenker da på lydoppsett og andre lydrelaterte funksjoner. Har selv hatt en rx-a1020 en stund, men har likevel ikke satt meg inn i alt ved recieveren. Funksjoner jeg er litt usikker på er Enhancer (føler det passer seg best ved digitale kilder), Adaptive DRC, Subwoofer Trim og Cinema DSP. Ser også noe som heter dynamisk oppløsning, der dynamic maximum er høyest. Er dette noe som inngår i Adaptive DRC? Har dere noen tips til hvilke innstillinger jeg burde bruke på lyd og video?

Kjører nå to lydoppsett, preset 1 (stereo) preset 2 (surround). Har kalibrert med YAPO og kjører manuel konfigurasjon. Føler at ved "Natural" eller "Flat", så mister musikken mye dynamikk. Jeg kopierte bare YAPO-resultatet over til "Manuel", men har ikke gjort noen videre justeringer (litt usikker på hvordan man gjør det). For å være helt ærlig så hører jeg lite forskjell mellom "Manuel" og "YAPO Front". Ellers så kjører jeg bare "Straight" ved både film (surround) og musikk (stereo). Synest det hørest bra ut igrunn, men har som sagt ikke prøvd alle funksjoner.

Bilde: kunne dere hjulpet meg med noen innstillinger her også? Bruker som regel bare ps3 (blu-ray) og satelitt-tv med en 46" LED.
    Hei, er hva jeg kom frem til etter mye justeringer.

Kjøre YAPO, kopiere over til manuell. Så stiller jeg inne en "house curve" som jeg liker på PEQ. se bilde. Jeg har trekt den ganske mye ned på treble, da Daliene ellers ble litt for pågående(synes jeg) Jeg har leget ca samme kurve på alle Center,precens og bak. Fordelen med å øke PEQ blir at lavt lyttervolum blir engasjerende.
    Har alltid Enhancer ON
    Adaptive DRC av ved musikk lytting på ved tv kikking.
    Skrudde opp til +2,5 på bass etter kalibrering. Avstand til sub tar jeg sjansen på at YAPO klarer å bedømme best. Denne blir som regel noe lengre enn fysiske må, dette er
    helt normalt.

Har kommet frem til fronter Large + LFE bass deling 60. Rommet mitt er ganske så bra dempet,vanlige ting som gardiner teppe på gulv etc. Så jeg synes bassen sitter akkurat passe her.

Kom frem til at dette ble beste innstillinger etter mine ører og rom.

-p1000598-jpg

Når det gjelder video så synes jeg dette er best med "direkte" til tv. Har du en O.K tv med HD oppløsning, så er det ikke vits å gå igjennom flere ledd. Å svitsje mellom kanaler blir også treigere når Yamaha`n skal gjøre jobben.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Hei, er hva jeg kom frem til etter mye justeringer.

Kjøre YAPO, kopiere over til manuell. Så stiller jeg inne en "house curve" som jeg liker på PEQ. se bilde. Jeg har trekt den ganske mye ned på treble, da Daliene ellers ble litt for pågående(synes jeg) Jeg har leget ca samme kurve på alle Center,precens og bak. Fordelen med å øke PEQ blir at lavt lyttervolum blir engasjerende.
    Har alltid Enhancer ON
    Adaptive DRC av ved musikk lytting på ved tv kikking.
    Skrudde opp til +2,5 på bass etter kalibrering. Avstand til sub tar jeg sjansen på at YAPO klarer å bedømme best. Denne blir som regel noe lengre enn fysiske må, dette er
    helt normalt.

Har kommet frem til fronter Large + LFE bass deling 60. Rommet mitt er ganske så bra dempet,vanlige ting som gardiner teppe på gulv etc. Så jeg synes bassen sitter akkurat passe her.

Kom frem til at dette ble beste innstillinger etter mine ører og rom.

-p1000598-jpg

Når det gjelder video så synes jeg dette er best med "direkte" til tv. Har du en O.K tv med HD oppløsning, så er det ikke vits å gå igjennom flere ledd. Å svitsje mellom kanaler blir også treigere når Yamaha`n skal gjøre jobben.
    Har du på enhancer og drc når du spiller blue ray?
    Jeg trodde slike ting ikke var nødvendig når kvaliteten fra blue ray er såpass bra(hd lyd)
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker enhancer hele tiden, Hører 80% av tiden på musikk på stue anlegget.
    Bruker DRC av ved Spotify musikk Air play.

Tror du har rett anng. blue ray, skal testes ut
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Biring TAKK

Eg slo av DCR og justerte eq litt sånn som du hadde den, det skjedde ikke stort med en gang , men så skrudde eg lyden opp til ca -20 og da begynte det og skje ting, virka som at rotel forsterkene som eg har akuratt har fått plutslig blei aktivert, nå er lyden j***** bra sjukt mye mere bass, og lyder er endelig klar og fin eg slo av suben (XTZ 99 W12.18 ICE) nå trenger eg ikke og ha den på når eg spiller på 2CH
    nå sitter eg bare og smiler når eg hører på musikk
    Så tusen takk for hjelpa

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fsanden Vis post
    Til Biring TAKK

Eg slo av DCR og justerte eq litt sånn som du hadde den, det skjedde ikke stort med en gang , men så skrudde eg lyden opp til ca -20 og da begynte det og skje ting, virka som at rotel forsterkene som eg har akuratt har fått plutslig blei aktivert, nå er lyden j***** bra sjukt mye mere bass, og lyder er endelig klar og fin eg slo av suben (XTZ 99 W12.18 ICE) nå trenger eg ikke og ha den på når eg spiller på 2CH
    nå sitter eg bare og smiler når eg hører på musikk
    Så tusen takk for hjelpa
    Så bra! Bare hyggelig

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hmm - dette var merkelig.
    Men det finns nyere software - jeg har 1.60 på min 3020 , det er ikke sikkert det vil løse problemet , men kan jo være verdt et forsøk.
    Har prøvd å oppdatere til vesjon 1.60 både via nettverk og usb penn, men den vil ikke dette. Noen som vet hva jeg gjør feil?
    Må jeg gjøre noe med filen etter at den er lastet inn på usb pennen før jeg setter den i receiveren?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Har prøvd å oppdatere til vesjon 1.60 både via nettverk og usb penn, men den vil ikke dette. Noen som vet hva jeg gjør feil?
    Må jeg gjøre noe med filen etter at den er lastet inn på usb pennen før jeg setter den i receiveren?
    Har du husket å formatere "pennen" først? Det må ikke ligge noe annet på den...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Har du husket å formatere "pennen" først? Det må ikke ligge noe annet på den...
    Slettet det som var på den, har ikke prøvd med en anner penn.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet det som var på den, har ikke prøvd med en anner penn.
    Slettet javel , men har du formatert den med Fat32 før du legger inn filen ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har aldri hørt om fat32! Data er ikke mitt fagfelt. Men vis jeg prøver med en ubrukt minne penn så må det bli bra vell?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har aldri hørt om fat32! Data er ikke mitt fagfelt. Men vis jeg prøver med en ubrukt minne penn så må det bli bra vell?
    Når du har satt inn minnepennen , så høyreklikker du på den og velger formater og da kommer det opp noen alternativer , og da velger du fat32.
    Så legger du inn den utpakkede filen på USB pinnen - da bør det fungere.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Når du har satt inn minnepennen , så høyreklikker du på den og velger formater og da kommer det opp noen alternativer , og da velger du fat32.
    Så legger du inn den utpakkede filen på USB pinnen - da bør det fungere.
    Ja se det, da skjer det ting her.,
    Takker for hjelpen
    Receiveren har hatt en tendens til å låse seg inne i setup menyen, forhåpentligvis forsvinner dette etter oppdateringen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja se det, da skjer det ting her.,
    Takker for hjelpen
    Receiveren har hatt en tendens til å låse seg inne i setup menyen, forhåpentligvis forsvinner dette etter oppdateringen.
    Bra det løste seg
    Litt rart at den låser i setup menyen - har aldri opplevd dette på min uansett hvilken software versjon jeg har hatt , men det er jo lov og håpe på at det blir bedre ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Vil bare dele litt min erfaring med 3030'en.
    Synes den var utrolig bra da jeg fikk den, men følte jeg manglet litt "Trøkk" i subbene. Fant derfor her på forumet noen som kunne kalibrere den inn på mitt oppsett (og rom). Valget falt da på "midas". Siden han ikke bor langt fra meg stilte han uken etter og brukte en hel kveld på justering av Receiveren min. Etter at dette var gjort så må jeg si at det virkelig ha kommet frem en helt ny side av denne Receiveren, den låter nå både klarere samt at jeg har fått det trøkket jeg hadde håpet på, og forventet, av en slik forsterker.
    Så til de av Dere som ikke er eksperter på justering vil jeg anbefale en runde med en ekspert, da det henter ut mer av Receiveren enn Autokalibreringa klarer (autokalibreringa funker, men det er faktisk endel mer å hente :-)).
    Så takk til Midas for en flott utført sesjon hos meg.

Roar
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,535
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er som regel litt mer å hente på litt manuell justering enn det automatikken klarer å varte opp med - hvertfall når man får litt erfaring , og har måleutstyr tilgjengelig

Side 19 av 53 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •