Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  5
Like Like:  47
Side 15 av 53 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1058
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjørte en liten oppgradering på receiverfronten her om dagen og byttet ut en rx-v 767 med en rx-a1020. Det gjenstår å finne ut hvor stor oppgradering dette egentlig var.
    Jeg opplever at det kommer et markant smell/klikk i høyttalerne hver gang jeg bytter kilde (dette hadde jeg ikke på det forrige receiveren). Det er ikke bare ved bytte av kilde smellen kommer, men også ved bytte av modus. Mitt oppsett er med effekttrinn på frontene, men jeg tror ikke det er der problemet ligger da lyden også kommer fra øvrige kanaler om de er koblet inn.
    For å beskrive problemet litt nærmere kan jeg si at det virker som lyden er en slags utladning, det vil si at den forsvinner om jeg bytter raskt mellom kanaler, venter jeg noen sekunder kommer lyden igjen ved bytte.
    Er dette et kjent fenomen? Er det noen enkle grep som vil fjerne problemet, eller er det bare å kontakte forhandler?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt RX-A1020 også. Jeg har ikke merket dette, men jeg har ikke effektforsterkere. Jeg kan koble inn den gamle ampen min som effekt og se om jeg klarer å høre noe.

Lyden du beskriver er kanskje akkurat det du beskriver: en utladning. Jeg tenker meg at det er en DC-spenning som står over en kondensator et sted og når du skifter blir den utladet og lades opp igjen sakte. Du er sikker på at det ikke er forsterkeren din som har DC på utgangen eller lignende?

Hvilke kanaler har forstereke på? Kun frontene, ikke sant? Er det da bare frontene som knepper? Forsvinner det dersom du kobler ut signalet fra Yamaha til forsterker?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere andre har jeg fått meg en RX-A1020 fra Elkjøp

Men når jeg kjører 5.1 skal sorround HT stå på sorround eller sorround back ??

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har 5.1, altså kun to bakhøyttalere, skal de stå på surround

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips til Yamaha-guruer som er like teknokrater og pertentlige som meg:

Yamaha har en teknisk webside som man kan få oversikt over ALLE innstillingene på enheten og kan justere innstillinger on-the fly. Sørg for at Aventagen er koblet på nettverket og finn dens IP-adresse. Gå på en web-leser og skriv inn F.eks.
    På den måten kan man gjøre innstillinger på levels, EQ, volum, etc. fra en laptop eller nettbrett fra sofaen! Perfekt om man har gjester og behøver å justere en detalj e.l. uten at man må fikle med en fjernkontroll eller avbryte visningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Eg er også Elkjop offer....

Oppgraderte til A1020 fra Onkyo 607. Må innrømme eg er ikkje helt solgt.
    Kjører XTZ99.36, kun stero for no.

Husker ikkje helt hva det het...........setting-Speakers-ED??husser ikkje
    Manuel, Front, through og noen flere. var stor forskjell i lyd på disse innstillingene.
    Håper noen vet hva eg mener...hvilken settting bruker dere?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg bruker Manuell. Har tunet PEQ noe etter smak. Disse høytalerne er vel også kjent for å være noe tungdrevne, mulig Onkyo`n var vel så strømsterk. Har også en slik en selv,
    synes den er vell så "frempå", men det er sammenlignet med Yamaha RX-V673..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=bjaksel;1963932]Eg er også Elkjop offer....

Oppgraderte til A1020 fra Onkyo 607. Må innrømme eg er ikkje helt solgt.
    Kjører XTZ99.36, kun stereo for no.

Setup - Speaker - Manual Setup - Parametric EQ
    Første gang eg kjørte YPAO stod den på"YPAO FLAT", noe som ikkje hørtes særligt pent ut. Bruker no Front, høres mer slik eg er vant med 607'en.
    ...hvilken settting bruker dere?

Savner noe av bassen eg fikk med 607'en enda.
    Kjører XTZ'ene i BI-AMP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er også Elkjop offer....Oppgraderte til A1020 fra Onkyo 607. Må innrømme eg er ikkje helt solgt.Kjører XTZ99.36, kun stereo for no.Setup - Speaker - Manual Setup - Parametric EQFørste gang eg kjørte YPAO stod den på"YPAO FLAT", noe som ikkje hørtes særligt pent ut. Bruker no Front, høres mer slik eg er vant med 607'en....hvilken settting bruker dere? Savner noe av bassen eg fikk med 607'en enda. Kjører XTZ'ene i BI-AMP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor er edit post knappen?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er kommet ny software til 3020 hvertfall - har innstalert den , men ser ingen umiddelbar forskjell.
    Hadde kanskje håpet at Spotify ble integrert slik som annonsert , men ser ikke slik ut.
    Virker som det bare gjelder årets modeller - hvertfall enn så lenge.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt og testet RX-A1020 og har tenkt å skrive et lite review (vinklet inn mot mitt behov). ...men jeg venter med dette til forumet fungerer!

Men kort oppsummert, jeg er mye mer fornøyd med Yamaha enn jeg er med Onkyo og Denon! YPAO er kanskje ikke på høyden med Audyssey, men til gjengjeld lar Yamaha seg fin-tune. Det gjør IKKE de andre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - den automatiske RK til Yamaha er jeg ikke så imponert over , men den manuelle biten fungerer meget bra :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt meg RX-A 1020. Mitt første møte med yamaha lover godt, ganske så fornøyd til nå Har ikke testet så veldig mye enda, men prøvd litt i stereo med og uten sub. I et rent stereooppsett med to høyttalere virker det som full band, straight og trough fungerer best.

Ellers er det mye jeg ikke har prøvd før, blant annet dynamic, enhancer osv. Må man sette høyttalerene på manuel i config, før dette blir aktivert? Hvilke innstillinger bruker dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med dekoding av lyd??

Har også kjøpt med RX-A1020 fra Elkjøp, men lurer på om det er noe galt med den jeg har. Den er koblet opp mot Altibox-tuner. Når jeg skrur på blir ofte lyd/bilde borte etter en liten stund. Bildet blir bort og kommer igjen og lyden faller ut og kommer tilbake. Ser på A1020 at sybolene for 2.1 kommer og går. Skrur jeg av Altibox-tuner og lar den være av en liten stund for så å skru på igjen bruker det å være bra. Noen andre som har opplevd dette? Hadde ikke dette problemet med min gamle Onkyo TX-NR805.

Takk fro tips.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobles lyden? Via HDMI eller via digitalkabel?

Jeg har hatt det eksakt motsatt problemet. Hadde Onkyo og hadde masse problemer med å få HDMI til å låse på bildet og fikk mengder at utfall. Når man mister bilder, mister man også lyden. Når jeg fikk Yamaha (RX-A1020) ble alt fint.

Hvis det er HDMI du har koblet til altiboksen, har du prøvd en annen kabel? Det er ofte HDMI-kabelen som er årsaken i slike tilfeller.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,448
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har innimellom hatt et lignende problem med min RX-V676 på stua, og der har det vært HDMI mellom receiver og TV som har forårsaket disse utfallene på et par sekunder innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytte til musikk og se tv samtidig RX 3020

Heisann..
    Noen som vet om det er mulig å lytte musikk fra fks PC fra en HDMI og se på TV fra dekoder på en annen HDMI samtidig ?
    Har leitet lenge etter dette på innstillinger......

Vidar

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,534
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vilunde Vis post
    Heisann..
    Noen som vet om det er mulig å lytte musikk fra fks PC fra en HDMI og se på TV fra dekoder på en annen HDMI samtidig ?
    Har leitet lenge etter dette på innstillinger......

Vidar
    Dette går nok ikke dessverre - hadde lydkilden kommet fra noe annet enn hdmi , hadde det gått fint .

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,597
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord: Bruk en DAC til avspilling av musikk.

Side 15 av 53 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •