Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  50
Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1122
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Har lest flere steder nå at den kun har 1v ut max....Hvordan måler man dette?
    Du må nok ha profft utstyr for å måle dette!
    Men har du lest det jeg linket til ?? Der har dem jo målt dette for deg,og den yter nok langt mer enn 1 volt på max-output - ellers hadde den nok hatt store problem med å drive et eneste effekt-trinn , og det du er jo ikke den eneste som bruker effekt-trinn på en Yamaha receiver !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør ut en 50Hz tone på Yamahaen og mål på pre-out med et multimeter (mål AC spenning). Burde gi deg en ballpark figure på spenningen.

Bedre multimeter klarer også høyere frekvenser, f.eks. 1kHz
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest det Torolan, men dette forklarer problemet jeg opplever og, at Lyngdorfen er for svak for mine HT, noe den absolutt ikke brude være...
    Mitt anlegg vil ikke spille veldig høyt, kan faktisk spille helt opp mot 0 uten at det er plagsomt høyt, og jeg skulle da virkelig mene at med specsa som Lyngdorfen har at den burde spille plagsomt høyt på det nivået der....
    Så som sagt, det MÅ være det som er problemet, flere nettsider skriver nettopp det at Yamaha har for lav output volt ifh til maaaaange effekttrinn...

Skal prøve å ta en måling, men velger vel å stole på det mange har skrevet både her inne og på diverse andre forum om dette, så da er spørsmålet... Bytte reciver eller kjøpe nytt effekttrinn....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas

Bedre multimeter klarer også høyere frekvenser, f.eks. 1kHz
    Trenger ikke være så voldsomme greier, rimelige multimeter fra Biltema måler nokså riktig opp til 2-3kHz.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest det Torolan, men dette forklarer problemet jeg opplever og, at Lyngdorfen er for svak for mine HT, noe den absolutt ikke brude være...
    Mitt anlegg vil ikke spille veldig høyt, kan faktisk spille helt opp mot 0 uten at det er plagsomt høyt, og jeg skulle da virkelig mene at med specsa som Lyngdorfen har at den burde spille plagsomt høyt på det nivået der....
    Så som sagt, det MÅ være det som er problemet, flere nettsider skriver nettopp det at Yamaha har for lav output volt ifh til maaaaange effekttrinn...

Skal prøve å ta en måling, men velger vel å stole på det mange har skrevet både her inne og på diverse andre forum om dette, så da er spørsmålet... Bytte reciver eller kjøpe nytt effekttrinn....
    Jeg ser på min 3020 også,at nivået på front må settes en del høyere enn de andre kanalene , siden frontene drives av et Hypex effekt-trinn. Dette trinnet har nok ganske lav gain , men siden frontene står med ch level +3db og resten med -3-5 db , så blir det mer enn høyt nok ved MV 0db.

Hvordan ser dette ut hos deg? Og du kan jo skru forbi 0 db , så lenge det ikke låter forvrengt!

Ser jo at du kan måle dette ganske lett etter hva folk skriver her,så da får du bare prøve det og se !

Men at den bare klarer 1 volt har jeg ikke mye tro på !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se, jeg skal bla teste med en ren forforsterker for å se om det blir noe forskjell på trykk, dynamikk og ikke minst volum....
    Har også registrert at den setter opp frontene den del, men dette gjør den med bakht også siden dem er såpass langt unna lytteposisjon...
    Vi får måle og teste litt og se hva man kommer frem til:-)

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her erfaring hvordan disse recieverne spiller i stereo-modus?
    Vurderer en RX-A820 til mine Monitor Audio Silver RX2, da ingen stereo-forsterkere tilbyr de inngangene jeg har behov for, får tak i en slik til 5600,- helt ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Har noen her erfaring hvordan disse recieverne spiller i stereo-modus?
    Vurderer en RX-A820 til mine Monitor Audio Silver RX2, da ingen stereo-forsterkere tilbyr de inngangene jeg har behov for, får tak i en slik til 5600,- helt ny.
    Jeg ble ikke imponert, solgte nettop min 2010 og gikk for en preamp med prosessorinngang.... Myyyyyyyye bedre lyd8)

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det, er det ikke noe problemer å sette inn dedikerte amper. Men hvilke alternativer har man dersom man skal ha en preamp løsning i grunn?

Mine kriterier er:
    • HDMI med støtte for 3D
    • Støtter moderne lydformater fra Dolby, DTS etc.
    • God romkorreksjonsbehandling

Hvordan er "småbrødrene" i Yamaha serien? F.eks. er RX-V771 brukbar som preamp? Har Yamaha bedre romkorrigering på dyrere modeller?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RX-V773 som pre-amp på Emotiva XPA-2 kokblet til RF-82II.

Har ikke så mye å sammenligne med men er stor fornøyd med den komboen.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 47", LG Blu-Ray, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-A 2010, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One, LG 65", LG Blu-Ray, Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Slik jeg ser det, er det ikke noe problemer å sette inn dedikerte amper. Men hvilke alternativer har man dersom man skal ha en preamp løsning i grunn?

Mine kriterier er:
    • HDMI med støtte for 3D
    • Støtter moderne lydformater fra Dolby, DTS etc.
    • God romkorreksjonsbehandling

Hvordan er "småbrødrene" i Yamaha serien? F.eks. er RX-V771 brukbar som preamp? Har Yamaha bedre romkorrigering på dyrere modeller?
    Det du trenger er en pre amp med prosessorinngang. Denne kjøpte jeg: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200DQ
    Og det er natt og dag forskjell... jeg hadde en "grom" yamaha surrerunt radio, men den når ikke audiolab'en till ankelen engang..... så mitt tips, kjøp en noen år gammel surrerunt, og gå for en grom pre hvis musikk er viktig for deg.... jeg angrer ikke!
    Har kjøpt med en pioneer sc lx71 brukt for å få surround. Kobler denne til audiolab'en, programerer den til å sende rett igjennom når jeg ser film og vips, surround lyd og grom stereo....

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger er en pre amp med prosessorinngang. Denne kjøpte jeg: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200DQ
    Og det er natt og dag forskjell... jeg hadde en "grom" yamaha surrerunt radio, men den når ikke audiolab'en till ankelen engang..... så mitt tips, kjøp en noen år gammel surrerunt, og gå for en grom pre hvis musikk er viktig for deg.... jeg angrer ikke!
    Har kjøpt med en pioneer sc lx71 brukt for å få surround. Kobler denne til audiolab'en, programerer den til å sende rett igjennom når jeg ser film og vips, surround lyd og grom stereo....
    Såvidt jeg kan se så er dette for 2 kanaler, ikke sant? Det blir jo for få kanaler for et hjemmekinoopplegg. Den kan ikke denne brukes som multikanals dekoder, ei heller til å hente ut lydstrømmen fra HDMI.

Vet ikke om jeg sa det klart nok, men jeg leter etter en preamp/receiver løsning for hjemmekino, ikke stereo. Denne må ta i mot og dekode digital audio fra HDMI og kunne legge på romkorrigering på _alle_ kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte hva du mente, sier bare at skal du ha det beste av begge verdener er slik jeg skrev veien å gå.
    Da bruker du preamp og effektforsterker når du hører på musikk, når du skal se film brukes da surround receiveren. Da sender pre ampen bare signalet rett igjennom og til effektforsterkeren. Da får du begge deler....
    Du skal kjøpe deg en ganske ganske dyr reciver før den er halvparten så god på stereo musikk som en middels pre amp....

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bd konserter, bruker dere standar her og eller har dere funnet noen av det andre valgene som egner seg bedre? Har testet litt, men så mange valg her at jeg ikke helt kan si om det blir bedre akkurat. Synest for øvrig adele bd funket ok på opera instillingen

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    På bd konserter, bruker dere standar her og eller har dere funnet noen av det andre valgene som egner seg bedre? Har testet litt, men så mange valg her at jeg ikke helt kan si om det blir bedre akkurat. Synest for øvrig adele bd funket ok på opera instillingen
    Nå har jeg ikke AVENTAGE receiver, men forutgående 3067...
    Bruker kun straigt eller standard for minst mulig "farging" av lyden som jeg personlig bare syns er en uting. Til nød kan brukes når man ser på TV, men helst ikke da heller. Det føles/høres unaturlig ut.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgraderings spøkeles på besøk.

Har pr.idag en "rx-v1900" og kjører i dag 1080p i 5.1 og spiller litt musikk. og har ikke bruk for noen andre fancy funksjoner. er de da noe å hente på å oppgradere til en "RX-A3020". bedre lydbilde, romkorreksjon OSV? reelle merkbare foskjeller?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Har pr.idag en "rx-v1900" og kjører i dag 1080p i 5.1 og spiller litt musikk. og har ikke bruk for noen andre fancy funksjoner. er de da noe å hente på å oppgradere til en "RX-A3020". bedre lydbilde, romkorreksjon OSV? reelle merkbare foskjeller?
    Vil nok si det er ganske stor forskjell ja!
    Det er mye flere og bedre muligheter mtp. rk og eq innstillinger på en 3020!

De eldre Yamaha receiverne var ikke særlig gode på rk etter mitt syn,og skulle den brukes til musikk så var det "pure direct" som var tingen!

Det bruker jeg aldri på min 3020 , kjører alltid med rk aktivert , men jeg har gjort noen manuelle etterjusteringer i forhold til utgangspunktet , men det kan du vel heller ikke med din 1900 ?

I tillegg så får du jo eq for suben , og det kan jo vere kjekt å ha :-)

Og den låter nok bedre totalt sett også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vuderer og bytte forsterker
    har nå yamaha 767

vil ha 2020 eller 3020

vil ha mulighet for 9.1 og litt mere kraft..
    hva er egentlig hovedforskjeldene på disse to?

og vil jeg merke betydelig forskjell på en av de to, mot min 767?

takker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har en 3020 som jeg plages med. Har koplet projektor på hdmi1 og en liten tv på hdmi2 ut. Problemet er at når jeg slår av tven så forsvinner bildet på projektoren. Tven må stå på for å få bilde av prosjektoren. Sikkert en enkel fiks men jeg finner den ikke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,608
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Hei,
    Har en 3020 som jeg plages med. Har koplet projektor på hdmi1 og en liten tv på hdmi2 ut. Problemet er at når jeg slår av tven så forsvinner bildet på projektoren. Tven må stå på for å få bilde av prosjektoren. Sikkert en enkel fiks men jeg finner den ikke.
    Prøv å sette hdmi controll til off - kan hende det ligger noe der !

Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •