Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 11 av 54 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1070
    Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det beste er å sette den opp manuekt sammen med REW !
    Hva er REW?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Hva er REW?
    Room EQ Wizard - et (gratis) måleprogram for frekvensrespons osv!

Du får bruke søkefunksjonen litt,så finner du mer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som opplever at receiveren slår seg av ved høyt volum? Har en RX-A810 hvor volumet går til +16,5. Bruker ikke forsterkerdelen i receiveren, har en Emotiva XPR-5 effektforsterker til det. Receiveren har slått seg av et par ganger nå når jeg har hatt volumet på +5.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Flere enn meg som opplever at receiveren slår seg av ved høyt volum? Har en RX-A810 hvor volumet går til +16,5. Bruker ikke forsterkerdelen i receiveren, har en Emotiva XPR-5 effektforsterker til det. Receiveren har slått seg av et par ganger nå når jeg har hatt volumet på +5.
    Hvem søren spiller med +5 på receiveren? Jeg tror jeg hadde en sommer receiveren min til å spille rundt 0 og det var så høyt at jeg ble litt redd. Mentor6 høyttalerne vrengte ut bassene kraftig. Jeg bestemte meg for å gi meg i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har titt og ofte receiveren min på +10 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ikke Klipsch RF-7 for å spille lavt akkurat.. Men jeg lurer bare på om det er flere som opplever dette ved høyt volum på receiver, for hvis ikke så drar jeg inn til Elkjøp med den. Jeg mener da den bør holde ut helt til max på +16,5dB. Hadde skjønt det om jeg brukte forsterkeren i receiveren og den ble varm, men her er ikke det noe tema.

Komlo: Du har Onkyo som det står i signaturen, eller har du en Yamaha AV?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Jeg kjøpte ikke Klipsch RF-7 for å spille lavt akkurat.. Men jeg lurer bare på om det er flere som opplever dette ved høyt volum på receiver, for hvis ikke så drar jeg inn til Elkjøp med den. Jeg mener da den bør holde ut helt til max på +16,5dB. Hadde skjønt det om jeg brukte forsterkeren i receiveren og den ble varm, men her er ikke det noe tema.

Komlo: Du har Onkyo som det står i signaturen, eller har du en Yamaha AV?
    Har hørt at andre med Yamaha har opplevd dette,men husker ikke med hvilke model - selv med effekt-trinn !

Men å fovente at du skal kunne dra på helt til +16 er nok å sikte litt høyt uansett om du har effekt-trinn eller ikke !
    Har aldri opplevd at min 3020 kutter,men så har jeg aldri vert over 0 heller . Og da hører jeg at det nærmer seg grensen også , selv om jeg på noen innspillinger kunne dratt den noe lenger !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har ikke behov for å dra den helt opp til +16dB, +5dB er nok helt på grensa. Men det clippet ikke - med mindre det er derfor den slo seg av, ved første tegn til clipping? Er det en mulighet?

Ellers er jeg veldig fornøyd med min RX-A810. Er det noe forskjell på romkorreksjon og lydchip/DAC på denne og sine storebrødre?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ble veldig varm er det mulig det var beskyttelse mot overoppheting? Du burde heller kjøpe en større receiver om 0db på 810 ikke er nok for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei, du misforstår eller så har du ikke lest hva jeg har skrevet. Den blir ikke varm, og jeg bruker ikke forsterkerdelen (bruker effektforsterker). Ergo er det sånn sett ikke noe i veien for at jeg skal kunne guffe opp volumet.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med meg at du brukte effektforsterker, da er det jo en helt annen sak. Men du må ha noen utrolig kravstore høyttalere eller en veldig underdimensjonert effektforsterker om du må dra den opp såpass mye uansett. Hos meg er -20 høyt nok i lange baner, og frontene mine trives ikke uten skikkelige krefter (effektforsterkeren gir 300W/kanal 8ohm).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Yamaha RX-A3020 bli for kraftig for små og lettdrevne høyttalere?

Jeg har bl.a. Klipsch RF-42II som fronthøyttalere og RC-42II som center i min bittelille hjemmekino på 8 kvm. Vil jeg ha noen gevinst av å gå for RX-A3020 fremfor f.eks. RX-A1020? Eller vil det være 'overkill'?

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si meg hvor jeg går inn på 3020en for å velge sub på 2 ch stereo , skal kalibrere subber å fronter så finner ingen plass jeg får lagt inn sub på 2ch stereo. Enklere å spør her enn å lese

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Noen som kan si meg hvor jeg går inn på 3020en for å velge sub på 2 ch stereo , skal kalibrere subber å fronter så finner ingen plass jeg får lagt inn sub på 2ch stereo. Enklere å spør her enn å lese
    Velg konfigurasjon i manuel speaker-setup , og sett alle høyttalere til small , og x-over 60-80hz!

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjenner til hvordan disse recieverne spiller i stereo?
    Spesifikt RX-A820 modellen.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg konfigurasjon i manuel speaker-setup , og sett alle høyttalere til small , og x-over 60-80hz!
    Har satt fronter til large og justert opp til 80 db ved -20, justert sub1 til det samme, så for å få sub å fronter til å spille ilag må jeg få sub opp på 2ch stereo mode, er det inn på manuell speker setup jeg gjør det ? setter tilbake til small etter kalibrering av begge subber

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    Har satt fronter til large og justert opp til 80 db ved -20, justert sub1 til det samme, så for å få sub å fronter til å spille ilag må jeg få sub opp på 2ch stereo mode, er det inn på manuell speker setup jeg gjør det ? setter tilbake til small etter kalibrering av begge subber
    Ja du setter frontene til small etter at du har kjørt YAPO!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan bekrefte at RX A2010 kun har 1V preout output?
    Min Lyngdorf trenger 2v for å yte maks..... Så hvis det er tilfellet at den kun har 1v ut så begynner jeg å skjønne hvorfor jeg sliter med Lyngdorfen.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,582
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Noen her som kan bekrefte at RX A2010 kun har 1V preout output?
    Min Lyngdorf trenger 2v for å yte maks..... Så hvis det er tilfellet at den kun har 1v ut så begynner jeg å skjønne hvorfor jeg sliter med Lyngdorfen.....
    Tror nok den skal yte mer enn som så !
    Hvis du ser på denne lab testen av RX-A 3000 (usa model), så skal den yte over 3 V , og regner ikke med forskjellen er særlig stor fra denne modellen og til din 2010 !
    Yamaha RX-A3000 Aventage Measurement and Analysis

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok den skal yte mer enn som så !
    Hvis du ser på denne lab testen av RX-A 3000 (usa model), så skal den yte over 3 V , og regner ikke med forskjellen er særlig stor fra denne modellen og til din 2010 !
    Yamaha RX-A3000 Aventage Measurement and Analysis
    Har lest flere steder nå at den kun har 1v ut max....Hvordan måler man dette?

Side 11 av 54 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •