Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  47
Side 10 av 54 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1070
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    3010/3020 er vel de eneste som kan utvides til 11.2 så vidt jeg har skjønt.
    Om det er andre forskjeller er jeg ikke sikker på i farten...

3010 og 3020 er vel ganske like - en av forskjellen er vel at 3020 har Airplay blandt annet !

Så selve dekoderen/prosessoren er den samme i alle modellene?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Så selve dekoderen/prosessoren er den samme i alle modellene?
    Jeg er ikke helt sikker men det ser jo ganske likt ut ja , bortsett fra 11.2 funksjonen til 3010/3020!

Det er en sammenligningstabell her,men det kan jo vere ting som ikke fremkommer her kanskje....? Sammenligningstabell - AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei,
    Jeg er på jakt etter ny reciever/prosessor i kinoen min.

Jeg har effekt forsterkere på alle kanaler så boksen skal kun brukes til dekoding av lyden og sende bilde gjennom når det sees film.
    I stereo bruker jeg separat forforsterker.

Er det noe forskjell mellom 2020 og 3020 på dekoder og bilde delen?
    Hva er forskjellene mellom 3010 og 3020 på det samme.

:-)

Tormod
    Tror at dekoder for lyd og bilde er lik i 2020 og 3020. Er vel ikke noe nytt fra 3010 til 3020 på den delen. Men etter ditt behov er jo surroundprosessor et langt mer naturlig valg?

Surround-forforsterkere - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Hva ville du anbefalt? Brukt Z11 eller ny 3010/3020?
    Det kommer litt an på bruken. Z11 er en klart bedre forsterker enn 3010, der spesielt de innebygde effektforsterkerne er mye kraftigere. Z11 veier vel ca. 35 kg mot 3010 sine 20 kg, men så har den jo også innebygde forsterkere til både front- og bakre presencehøyttalere. Tatt på "husken" tror jeg forforsterker delen var ganske lik. Yamaha hadde vel puttet inn en del fra Z11 i 3010 hvis jeg husker riktig. Z11 mangler støtte for 3D på HDMI og radio hvis det er et must. 3020 har jo støtte for 4K og Airplay som de to andre ikke har.

Jeg tror jeg hadde gått for Z11 hvis det viktigste er effekten på de innebygde trinnene. Den er bygd som en tanks, men mangler som sagt de tingene nevnt ovenfor. 3D switching kan jo enkelt ordnes med en ekstern boks hvis man ønsker. Skal den brukes til ren prosessor/forforsterker hadde jeg nok sett på en av de andre pga. de ekstra mulighetene man har.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det kommer litt an på bruken. Z11 er en klart bedre forsterker enn 3010, der spesielt de innebygde effektforsterkerne er mye kraftigere. Z11 veier vel ca. 35 kg mot 3010 sine 20 kg, men så har den jo også innebygde forsterkere til både front- og bakre presencehøyttalere. Tatt på "husken" tror jeg forforsterker delen var ganske lik. Yamaha hadde vel puttet inn en del fra Z11 i 3010 hvis jeg husker riktig. Z11 mangler støtte for 3D på HDMI og radio hvis det er et must. 3020 har jo støtte for 4K og Airplay som de to andre ikke har.

Jeg tror jeg hadde gått for Z11 hvis det viktigste er effekten på de innebygde trinnene. Den er bygd som en tanks, men mangler som sagt de tingene nevnt ovenfor. 3D switching kan jo enkelt ordnes med en ekstern boks hvis man ønsker. Skal den brukes til ren prosessor/forforsterker hadde jeg nok sett på en av de andre pga. de ekstra mulighetene man har.
    Takker. Har to utganger fra blurayspilleren, så 3D er ikke viktig. Lurer likevel på hva en Z11 kunne hentet ut av JMlab Electra 926. For så vidt er RXV 1900 veldig god, men mye vil ha mer...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Tror at dekoder for lyd og bilde er lik i 2020 og 3020. Er vel ikke noe nytt fra 3010 til 3020 på den delen. Men etter ditt behov er jo surroundprosessor et langt mer naturlig valg?

Surround-forforsterkere - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler
    Har vurdert prosessor men de fleste av de har vært på markedet lenge, så tanken var at en ny Yamaha muligens er bedre enn en 2-4 år gammel prosessor.
    Har f.eks Sherbourn er bedre prosessor enn Yamaha 3020?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Takker. Har to utganger fra blurayspilleren, så 3D er ikke viktig. Lurer likevel på hva en Z11 kunne hentet ut av JMlab Electra 926. For så vidt er RXV 1900 veldig god, men mye vil ha mer...
    Du har altså RX-V1900 fra før? Tviler på at du vil merke noen forskjell på effekten mellom 1900/3010/3020. Forforsterker-delen er nok bedre i de to sistnevnte, men hvor mye er ikke godt å si.

Tror jeg hadde gått for Z11 eller ekstern effektforsterker, hvis jeg har forstått deg riktig. Z11 er vel blant de kraftigste recievere/integrerte surround-forsterkere som er bygget, men om det er nok til JMlab'ene dine kan ikke jeg svare på.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Du har altså RX-V1900 fra før? Tviler på at du vil merke noen forskjell på effekten mellom 1900/3010/3020. Forforsterker-delen er nok bedre i de to sistnevnte, men hvor mye er ikke godt å si.

Tror jeg hadde gått for Z11 eller ekstern effektforsterker, hvis jeg har forstått deg riktig. Z11 er vel blant de kraftigste recievere/integrerte surround-forsterkere som er bygget, men om det er nok til JMlab'ene dine kan ikke jeg svare på.
    Electra er ganske lettdrevne, og kjører biamp på dem i tillegg. 1900 har null problem med å drive dem til syke høyder. Electra er lettere å drive enn den billigere Cobalt 816, så jeg har faktisk lagt med ti db lavere på volumet for å spille omtrent så høyt som jeg pleier. Savner ingenting annet enn at det er litt spedt i pure direct på musikk. På film er det dog mer enn nok til mitt bruk. Men pure direct er vel en av tingene jeg har skjønt at Z11 utmerker seg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller aldri i pure direct så det kan jeg ikke uttale meg om. Får ikke med subbene da ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en RX-A810 som jeg ikke forstår meg helt på. Om jeg skal få brukt subbene så MÅ jeg ha satt "extra bass" til on, setter jeg den off så kommer det ikke en eneste lyd fra subbene uansett volum. Har prøvd begge sub-inngangene. Ganske irriterende, for jeg vil ikke ha så mye bass som jeg får ved å ha ekstra bass på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    Har en RX-A810 som jeg ikke forstår meg helt på. Om jeg skal få brukt subbene så MÅ jeg ha satt "extra bass" til on, setter jeg den off så kommer det ikke en eneste lyd fra subbene uansett volum. Har prøvd begge sub-inngangene. Ganske irriterende, for jeg vil ikke ha så mye bass som jeg får ved å ha ekstra bass på.
    Sett alle de andre ht til small , og start med x-over 80hz - det er ofte brukt,men du kan jo prøve deg frem med andre varianter også !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig hva er forskjellen på large og small front? Jeg har fire høyttalere med 15" bass i front, så small klinger liksom dårlig i mine øyne. Går det utover bassen eller lyden i fronthøyttalerene på noen måte?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,465
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte romkorreksjon i dag og oppdaget noe rart. Alle høyttalerne var koblet med feil polaritet i følge min Yamaha RX-A810 sin romkorreksjon.
    Frontrekka er Klipsch RF-82 og RC-82 (ombygd RF-82) med RS-41 bak. Frontene drives av hver sin DIY L25D og senteren er bi-ampet med to L25d, mens aurroundhøyttalerne er drevet av L15D.

Har noen andre oppdaget noe slikt, eller er det jeg som har et sært rom? Når jeg brukte Rotel RB-985 var ikke dette noe problem.

Snur receiveren fasen på signalet slik at det kommer ut riktig?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Negativt:
    + Menyene er pene, og man kan justere alt av innstillinger og forsatt spille av lyd.
    Et lite spørsmål i den forbindelse;
    Vil det si at du kan justere på equalizer (hvis den har det) samtidig som du hører musikk/film?
    Irriterer meg grenseløst på Pioneer'en min at det blir lydløst så snart jeg går inn på EQ for å justere. Blir for mye frem og tilbake.

Edit: Må vel ta med at dette gjelder 3020, men også 2020 som vurderes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Et lite spørsmål i den forbindelse;
    Vil det si at du kan justere på equalizer (hvis den har det) samtidig som du hører musikk/film?
    Irriterer meg grenseløst på Pioneer'en min at det blir lydløst så snart jeg går inn på EQ for å justere. Blir for mye frem og tilbake.

Edit: Må vel ta med at dette gjelder 3020, men også 2020 som vurderes.
    Det kan du ja,og det som kanskje er minst like viktig er at det samme gjelder for justering av avstand til høyttalere!
    Dette er veldig viktig mtp fase !

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer'en min har en kjekk funksjon der jeg kan velge at hver gang den starter opp, så er lydnivået lavt (i mitt tilfelle -60db), uansett hva den stod på når jeg slo den av sist. (Kjekt på morgenen etter festlig lag :wink: ) Har Aventage-serien lignende mulighet?

Og et annet spørsmål, er det noen som har prøvd å sette opp Aventage 2020/3020 selv, og fått det til bra?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer'en min har en kjekk funksjon der jeg kan velge at hver gang den starter opp, så er lydnivået lavt (i mitt tilfelle -60db), uansett hva den stod på når jeg slo den av sist. (Kjekt på morgenen etter festlig lag :wink: ) Har Aventage-serien lignende mulighet?

Og et annet spørsmål, er det noen som har prøvd å sette opp Aventage 2020/3020 selv, og fått det til bra?
    Ja og ja :grin:

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja og ja :grin:
    Fantastisk, enkle svar er de beste. Takk!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,583
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk, enkle svar er de beste. Takk!
    Det beste er å sette den opp manuekt sammen med REW !

Den automatiske EQ'en er jeg ikke like fornøyd med !

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ligger en 3020 i posten å venter på meg, satse på jeg får tid å kople den opp å teste i helgen

Side 10 av 54 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •