problemer med nad 3155 og 7155

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med nad 3155 og 7155

har fått problemer med at ingen av line in og rec ut kontaktene funker på forserkerene mine. begge to funker på main in og pre out. hva kan dette komme av? det er så rart at det er samme problemet på begge to. er det noe jeg kan gjøre for å få det igang igjen?

Derek

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett manualen? Om du skal bruke de som integrerte forsterkere må du sette tilbake bøylene, eller rca kabler imellom pre out og main inn på hver forsterker. Er der ingen bøyler imellom pre ou og main inn på baksiden av forsterkeren vil den virke som enten en forforsterker, eller en effektforsterker, ikke som en integrert forsterker siden sammenkoblingen jo mangler.
    Google Bilder-resultat for http://picture.lovehifi.com/forum/dvbbs/2007-5/20075510225417996.jpg
    Når du bruker en integrert forsterker som effektforsterker vil KUN av/på bryteren, og høyttalervelger A og B virke på den, alt annet slutter å fungere.
    På en forsterker brukt som forforsterker vil effektdelen IKKE virke.
    Kilder kobler du til den forsterker du bruker som forforsterker og på denne regulerer du volum og velger kilder.
    Altså kilder koblet til f.eks. til 3155, pre out fra denne til main inn på 7155 og høyttalerne kobler du selvfølgelig til 7155. Skal du koble kassettspiller til rec out gjør du dette på 3155 jo.
    Men hvorfor bruker du to forsterkere, de er jo identiske bortsett fra at 7155 har radio?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, det virker jo logisk. ingen av bøylene bak er der, så da får jeg bare lage rca kabler med hanner i begge ender. jeg bruker ikke to forsterkere, jeg fikk bare lempet inn døra her, og har egentlig ikke tenkt å bruke de i første omgang siden oppsettet mitt uansett er for stort. men takk for svar, deilig å vite at man finne sånne ting ut ved noen tastetrykk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •