Hjemmekinoreceiver VS prosessor / effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoreceiver VS prosessor / effektforsterker

Hei,

Jeg er veldig glad i å se på gode filmer - gjerne med lydeffekter som gir bakoversveis.

I den forbindelse så blir det nå innkjøp av nytt hjemmekinoanlegg, og da dukker det følgelig opp noen spørsmål som noen her inne helt sikkert klarer å svare kort og greit på:

Budsjettet er 30 - 40 000,- og målet er et 2.1 eller 5.1 Surround-sett, som videre kan oppgraderes til 7.1 eller høyere.

Jeg klarer ikke å finne ut av hva som vil være best for min bruk: En hjemmekinoreceiver eller en Prosessor / forsterker. Mine kriterier er at jeg er en amatør som ønsker å ha et utstyr som gir meg muligheten til å oppgradere i takt med læringskurven og samtidig ha litt å fikle med når jeg kjøper første del av settet.
    I tillegg så er det filmlyd som er min store lidenskap, så stereofronten bryr meg ikke noe. Musikken vil nok høres bra nok ut i mine ører uansett.

Slik jeg har forstått det så vil receiveren være bra fram til man ønsker å bygge ut til f.eks 7.1, da må den muligens byttes ut?
    Mener også at hvis receiveren har Preout så kan jeg koble til en effektforsterker og på den måten få bedre drahjelp til høytalere?

Hvis jeg for eksempel starter med en receiver til ca. 15 000,- og et høytalersett til ca. 20 000,-:

Dali Fazon F5 Høyttalere ligger til i underkant av 22 000,- hos Hifi-klubben og en Nad T777 Hjemmekinoreceiver til 15 998,-.