Reciever til gutterommet - Hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til gutterommet - Hjelp?

Skal for første gang gå til innkjøp av et lite hjemmekino til gutterommet. Jeg er 16 år og middels interessert i lyd og bilde.

Jeg har valgt meg ut en surroundpakke fra surround.no som består av

1 par Dynavoice F-6 EX
    1 par Dynavoice S-4 EX
    1 stk. Dynavoice C-4 EX
    1 stk. XTZ99 W10.16

5790,-

http://www.surround.no/stores/Surrou...303-913049.jpg

Klarte ikke å kopiere linken som går direkte til surround.no, aner ikke hvorfor.

Det jeg lurer på er hvilken reciever jeg skal gå for? Har sett litt på Yamaha RX-V473 til 3990, er dette et bra kjøp? Vil ikke legge ut noe særlig mer enn 4000+/-, og den skal helst ha Airplay-funksjonen.

Takk for hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Artig at du skal kjøpe ditt første anlegg. Dette var noe annet enn det jeg hadde. Mne så var jeg jo bare 7-8 år da jeg begynte også, da. Har hatt Dynavoice Magic F6 en gang, og var fantastisk til prisen og litt til. Yamaha er ikke et dårlig valg. Det jeg vil anbefale deg er å se litt på brukten. Er ikke sikker på om at Harman/Kardon har Airplay, men H/K er bra på Dynavoice synes jeg. Hadde selv H/K på de jeg hadde. ^^ Denon har vel Airplay, der har du jo 1912 som er veldig bra. Mener de står til rundt 3.000,- på HFK idag. Det er en bra forsterker. Hvis ikke så har du jo Yamaha, da. Har Yamaha selv jeg, og synes det fungerer ganske bra, litt problemer med min, men. Yamaha er en bra kombo sammen med Dynavoice, og du må ikke nøle med en test sammen med Dynavoice.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen å denne ukens tilbud så er Yamaha RX-A810 kongen på haugen!!

Yamaha 7.1 receiver RX-A810 (sort) - Elkjøp

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    I denne prisklassen å denne ukens tilbud så er Yamaha RX-A810 kongen på haugen!!

Yamaha 7.1 receiver RX-A810 (sort) - Elkjøp
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar! :-D

Glemte å skrive det i førsteposten, men jeg skal for det meste spille og se på film i blant.

Kikket litt på Denon 1912 og så at den var en 7.1 kanals reciever? Har det noe å si mtp at surroundpakken er en 5.1 pakke?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EAga

Glemte å skrive det i førsteposten, men jeg skal for det meste spille og se på film i blant.

Kikket litt på Denon 1912 og så at den var en 7.1 kanals reciever? Har det noe å si mtp at surroundpakken er en 5.1 pakke?

Du kan kjøre med hva som helst opp til 7 høyttalere på en 7-kanaler, og det er ikke noe problem. Jeg har et veldig godt forhold til Denon så jeg hadde så absolutt skjekket den ut.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon sin 1912 er overhode ingen bedre reciver enn Yamaha 810! Men ville da også sett på JAMO pakkene Elkjøp har, dem låter veldig bra til prisen. Største pakken der å denne reciveren lander på 11.000.- å da får du noe som er meget bra!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EAga

Har ingenting og si,betyr bare at du kan koble et par ekstra høyttalere på
    receiveren

ups8) var litt treg der
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Denon sin 1912 er overhode ingen bedre reciver enn Yamaha 810! Men ville da også sett på JAMO pakkene Elkjøp har, dem låter veldig bra til prisen. Største pakken der å denne reciveren lander på 11.000.- å da får du noe som er meget bra!

Sa jeg noe om at den er bedre enn Yamaha-en, da? Regner med at dette var siktet til meg, så derfor svarer jeg. Jeg hadde nok heller gått tilbake til Denon før Yamaha igjen med tanke på hvor mye slit jeg har hatt med min, men så lenge min fungerer så må jeg bare beholde den. Så klart, Yamaha har en saftig og konge med strømforsyning.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil gå for Pioneer så er jo denne høyst aktuell. Støtter Airplay og 4K. Klar for fremtiden vil jeg si og innenfor ditt budsjett.

Ellers er modellen VSX-922 kanskje enda et hakk bedre til samme pris.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Sa jeg noe om at den er bedre enn Yamaha-en, da? Regner med at dette var siktet til meg, så derfor svarer jeg. Jeg hadde nok heller gått tilbake til Denon før Yamaha igjen med tanke på hvor mye slit jeg har hatt med min, men så lenge min fungerer så må jeg bare beholde den. Så klart, Yamaha har en saftig og konge med strømforsyning.
    Yamaha sine receivere er vel kjent for og være rimelig drivt sikre de,har hatt
    en del Yamaha forsterkere og har så og si ikke hatt noen problemer men dem:grin: Har også hatt endel Onkyo receivere og har hatt mer tull med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Yamaha sine receivere er vel kjent for og være rimelig drivt sikre de,har hatt
    en del Yamaha forsterkere og har så og si ikke hatt noen problemer men dem:grin: Har også hatt endel Onkyo receivere og har hatt mer tull med dem.

Yamaha er et konge bra merke. Har ikke hatt min på verksted, og håper på å slippe det. Men har plagdes en del med HDMI-oppsettet på min. Sånn som igår, da funket det helt fint, men idag da jeg skulle fortsette på filmen Goodfellas, så skjedde det ingenting. Du sier du har hatt mye Yamaha, og bra er det, men vet du hva som kan være problemet på min? Har RX-V661

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien var den ikke rettet mot deg, mer til info. Trådskaper spør om hva han bør velge, ser da ingenting på 1912 som kan måle seg med 810. Denonen har ikke preout om jeg ikke husker feil kun utgang for 1stk sub å en dårligere kalibreringssystem. Å noe du var ikke på med strømmen. Jeg liker Denon når vi kommer litt opp i prisklasse, men i denne prisklassen så har dem ikke så mye å stille opp med.

Men preout kan være meget greit å ha om han vil ha mer effekt etterhvert.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er et konge bra merke. Har ikke hatt min på verksted, og håper på å slippe det. Men har plagdes en del med HDMI-oppsettet på min. Sånn som igår, da funket det helt fint, men idag da jeg skulle fortsette på filmen Goodfellas, så skjedde det ingenting. Du sier du har hatt mye Yamaha, og bra er det, men vet du hva som kan være problemet på min? Har RX-V661
    Det kan være HDMI kortet som er dårlig i den:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det kan være HDMI kortet som er dårlig i den:???:
    Hmm... Er det verdt å få det repparert? Eller er det bedre å bare kjøpe en ny? Finnes det ikke noe midlertidige løsninger for dette? :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? Pioneer VSX-527 Pioneer | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Hvilke tall er det egentlig jeg må se på for å finne ut hva som er best?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Yamaha eller Harman/Kardon. ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne er vel så og si det beste jeg får til prisen(med Airplay)?

Yamaha RX-V473 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er yamaha RX-473 en ypperlig forsterker til denne surrond pakken, & den har vel så og si alt. Minuset er pre-out`s og mindre tilkoplingsmuligheter, Vurder Yamaha RX-A810 som de andre sier, også fordi den har flere hdmi innganger, & du kommer nokk til å få bruk for de ! . Den har også pre-out`s & dermed har du sjansje for og koble flere forsterkere på i senere tid & den er kraftigere. Selv om den har 7.1 kan man velge 5.1 som lydprogram. Og du må huske på at du kan oppgradere forsterkeren til nyeste programvare og da er det vell ikke mye om å si at disse to er så fullt ulike !

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp a810. Til 4 lapper er den et udiskutabelt røverkjøp.

Øyvind

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •