Peachtree Grand Integrated til Canton Ref. 3.2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Peachtree Grand Integrated til Canton Ref. 3.2?

Heisann.

Jeg lurer veldig på å gå til innkjøp av Canton Reference 3.2 når lommeboken strekker til og lurte på forsterkeri til disse høyttalerene.
    Jeg har bare vært i tenkeboksen i en liten stund og har så langt tenkt på Peachtree Grand Integrated, NAD M2 og Hegel H300(når den kommer). Jeg har hørt de to førstnevnte og likte lyden i begge. Det jeg egentlig da lurer på er om disse er sterke nok til å få ut potensialet i Ref 3.2.

Link til Grand Integrated: Grand Integrated Amplifier - Asynchronous USB DAC | Peachtree Audio

Har sett at det er flere brukere her inne som har/har hatt høyttalerene, så jeg håper på noen gode tips Hører forøvrig mest på prog, både rock og metal, nytt og gammelt. Alt fra dårlig produksjon til veldig god. Blir også litt klassisk, orkestermusikk og mer. Høres oppsettet jeg vurderer bra ut til min bruk? Har ikke hørt på Canton før og vet ikke om noen i nærheten. Lest mye bra om de derimot.

Takknemlig for all hjelp

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hessianpeel
    Heisann.

Jeg lurer veldig på å gå til innkjøp av Canton Reference 3.2 når lommeboken strekker til og lurte på forsterkeri til disse høyttalerene.
    Jeg har bare vært i tenkeboksen i en liten stund og har så langt tenkt på Peachtree Grand Integrated, NAD M2 og Hegel H300(når den kommer). Jeg har hørt de to førstnevnte og likte lyden i begge. Det jeg egentlig da lurer på er om disse er sterke nok til å få ut potensialet i Ref 3.2.

Link til Grand Integrated: Grand Integrated Amplifier - Asynchronous USB DAC | Peachtree Audio

Har sett at det er flere brukere her inne som har/har hatt høyttalerene, så jeg håper på noen gode tips Hører forøvrig mest på prog, både rock og metal, nytt og gammelt. Alt fra dårlig produksjon til veldig god. Blir også litt klassisk, orkestermusikk og mer. Høres oppsettet jeg vurderer bra ut til min bruk? Har ikke hørt på Canton før og vet ikke om noen i nærheten. Lest mye bra om de derimot.

Takknemlig for all hjelp
    Først og fremt, få deg en tur og LYTT! Der er litt penger det er snakk om
    Utover de, peachtree saken.... Litt skeptisk... Det var jo ikke tunge saken da:-/
    Budsjett da? Ville kanskje gått for effekt-/pre :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

Jeg skal lytte når høyttalere er i hus etterhvert, spør kun nå for å være forberedt og ut av nysgjerrighet. Sviggum her på forumet mener nå ihvertfall at canton+hegel funker flott, så h300 kan jo bli veldig aktuelt.

Alt jeg vet om Peachtree-forsterkeren er at den spiller grisegodt og har fått skryt de få stedene jeg har sett den nevnt. Om den matcher bra med canton og om den er kraftig nok er en annen sak. Budsjettet er vanskelig å svare på, i og med at jeg antakeligvis flytter i hus innen slutten av året. Har nå uansett tenkt at 40k er overkommelig. H300 skal vel koste 30k og peachtree 32k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •