Effektforsterker til Dali Concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Dali Concept 6

Hei
    Har i dag ett par Dali Concept 6 fronthøyttalere, og en Rotel RB960BX effektforsterker (2 X 60w). Reciveren er en Yamaha RX-V771.
    Føler at det hjalp bra med effektforsterker, men det ga ikke helt det jeg var ute etter. Vil ha mer punch på lavt volum, klangen og detaljene jeg fikk med rotel er jeg fornøyd med.
    Har subwoofer, som tar alle frekvenser under 80hz.
    Hva skal jeg se etter? Noen med erfaringer?
    Har sett litt på f.eks XTZ Class AP 100, Emotiva XPA 2/3 og lignende.
    Noen som har noen anbefalinger eller konkrete tips?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjomor
    Hei
    Har i dag ett par Dali Concept 6 fronthøyttalere, og en Rotel RB960BX effektforsterker (2 X 60w). Reciveren er en Yamaha RX-V771.
    Føler at det hjalp bra med effektforsterker, men det ga ikke helt det jeg var ute etter. Vil ha mer punch på lavt volum, klangen og detaljene jeg fikk med rotel er jeg fornøyd med.
    Har subwoofer, som tar alle frekvenser under 80hz.
    Hva skal jeg se etter? Noen med erfaringer?
    Har sett litt på f.eks XTZ Class AP 100, Emotiva XPA 2/3 og lignende.
    Noen som har noen anbefalinger eller konkrete tips?
    Personlig ville jeg sett etter bedre høyttalere. F.eks Dali Zensor 7. Da kan du kjøre effektforsterkeren videre på disse.

Newcomer dav-a sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan effektforsterker bruker du om jeg kan spørre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjører her Vincent sp331 på forgjengeren til dine høyttalere.
    Det funker knall, med bra trykk og ren lyd når det trengs. Er Dali blå 104 jeg har.
    Kjører selv en Yamaha rx-v667 som pre da.
    Hva med en større Rotel, og jobbe med plassering? Kan få masse ut av det da.
    Husk at en ikke skal stole helt blindt på hva andre sier, er jo ørene dine som skal leve med dette.
    Jeg har ihvertfall en effekt jeg kommer til å ha lenge framover nå, blir heller høyttalere som byttes først. Men det er det jo mange andre som sier om andre merker og modeller og da. Det vi har selv er alltid "best"

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Xtz og kan anbefale den varmt. Masse kraft til prisen. Kl A og AB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Personlig ville jeg sett etter bedre høyttalere. F.eks Dali Zensor 7. Da kan du kjøre effektforsterkeren videre på disse.
    Har lest en del om Zensor 7. Ser bra ut, men enkelte mener de er tungdrevne?
    Om jeg kommer over ett par som er brukt er det jo bare å prøve.

Etter at rotel'en hadde stått på en drøy uke, og jeg har brukt høyttalerene mye, virker det som om det har "løsnet" litt. Litt mer trykk i bassen, og "høyere oppløsning" av lyden generelt.
    Har også prøvd meg litt frem med romkorreksjonen som fulgte med Yamahaen, så har nok hatt en del innvirkning det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei.
    Kjører her Vincent sp331 på forgjengeren til dine høyttalere.
    Det funker knall, med bra trykk og ren lyd når det trengs. Er Dali blå 104 jeg har.
    Kjører selv en Yamaha rx-v667 som pre da.
    Hva med en større Rotel, og jobbe med plassering? Kan få masse ut av det da.
    Husk at en ikke skal stole helt blindt på hva andre sier, er jo ørene dine som skal leve med dette.
    Jeg har ihvertfall en effekt jeg kommer til å ha lenge framover nå, blir heller høyttalere som byttes først. Men det er det jo mange andre som sier om andre merker og modeller og da. Det vi har selv er alltid "best"
    Kraftigere forsterker vil vel sannsynligvis hjelpe, har planer om å bruke den jeg har nå som brokoblet til center, eller til å drive bakhøyttalerene.
    Er forsåvidt fornøyd med det jeg har nå, men man higer jo alltid etter det lille ekstra..
    Men når man er på budsjett, må man bare vente til tilbudene dukker opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull å tøys! Consept-serien er mye bedre enn det Zensor er. Spør HFK selv. Fikk tilbud på C6 men spurte pm Zensor 5, og Concept 6 er mye bedre. Concept 8 og 10 er ikke like bra igjen. Zensor 7 er også dårligere enn Concept 6 er. Høres også bedre ut.

Rotel er bra. Hvorfor bytte ut den? NAD 275BEE(?) er jo en bra effektforsterker. Anbefaler deg å skjekke ut den. ^^

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Tull å tøys! Consept-serien er mye bedre enn det Zensor er. Spør HFK selv. Fikk tilbud på C6 men spurte pm Zensor 5, og Concept 6 er mye bedre. Concept 8 og 10 er ikke like bra igjen. Zensor 7 er også dårligere enn Concept 6 er. Høres også bedre ut.

Rotel er bra. Hvorfor bytte ut den? NAD 275BEE(?) er jo en bra effektforsterker. Anbefaler deg å skjekke ut den. ^^
    Mye tullprat på deg.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Mye tullprat på deg.
    +1

Hvorfor i alle dager ville Dali lansert en ny budsjettserie, om den gamle var bedre? Tror nok heller selger vil tømme lageret for gamle ting, før de selger ut det nye. Concept er en serie jeg aldri har hatt sansen for, men zensor har imponert meg gang etter gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Mye tullprat på deg.

Ja, må være det på meg, ja. Var sikkert på fylla. ;;

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Hvorfor i alle dager ville Dali lansert en ny budsjettserie, om den gamle var bedre? Tror nok heller selger vil tømme lageret for gamle ting, før de selger ut det nye. Concept er en serie jeg aldri har hatt sansen for, men zensor har imponert meg gang etter gang.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Men altså: hvorfor vil selger anbefale C6 framfor Zensor 5 og 7 når de er dyrere? Og hvorfor sier de at C6 er en bedre allrounder enn Zensor-serien når Concept er billigere? Var sikkert ikke helt i vater da jeg skrev dette, og tar selv kritikk for det. Har ikke sammenlignet C6 mot Z5 og Z7, men har hørt begge og C6 hørtes mye bedre ut i mine ører også. ^^

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men altså: hvorfor vil selger anbefale C6 framfor Zensor 5 og 7 når de er dyrere? Og hvorfor sier de at C6 er en bedre allrounder enn Zensor-serien når Concept er billigere? Var sikkert ikke helt i vater da jeg skrev dette, og tar selv kritikk for det. Har ikke sammenlignet C6 mot Z5 og Z7, men har hørt begge og C6 hørtes mye bedre ut i mine ører også. ^^
    Du har ikke sammenligna dem, men du har hørt dem begge, og meine C6 e bedre? Så da HAR du sammenligna da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Du har ikke sammenligna dem, men du har hørt dem begge, og meine C6 e bedre? Så da HAR du sammenligna da?

Hørte Z5 en dag tidligere og dagen etter ville jeg høre på C6, og synes på dagen at C6 hørtes bedre ut.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Z5 en dag tidligere og dagen etter ville jeg høre på C6, og synes på dagen at C6 hørtes bedre ut.
    Så du HAR sammenligna da? Og konkludertvmed at C6 e bedre?
    Eller, hørte du bare grovt på dem med den evt randome forsterkeren som var tilkoblet, så du kunne konkludere med, sist hørt huskes best?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du HAR sammenligna da? Og konkludertvmed at C6 e bedre?
    Eller, hørte du bare grovt på dem med den evt randome forsterkeren som var tilkoblet, så du kunne konkludere med, sist hørt huskes best?

Var NAD på Z5 og Cambridge på C6, og hørtes bedre ut som jeg husker med C6. Men så har jo forsterker mye å si på hva som er best også, da. Jeg synes iallefall at C6 låt best. Men så er det jo mere den type lyd jeg liker også. ^^ Men har vel egentlig sammenligna de, bare fra en annen dag. Mine ører kom iallefall fram til at C6 låt best.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var NAD på Z5 og Cambridge på C6, og hørtes bedre ut som jeg husker med C6. Men så har jo forsterker mye å si på hva som er best også, da. Jeg synes iallefall at C6 låt best. Men så er det jo mere den type lyd jeg liker også. ^^ Men har vel egentlig sammenligna de, bare fra en annen dag. Mine ører kom iallefall fram til at C6 låt best.
    Hehe...
    Men en sammenligning bør vel skje med samme elektronikk, samme rom/plassering, og helst samme musikk, for kunne ta en direkte sammenligning, og trekke en konklusjon:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Men en sammenligning bør vel skje med samme elektronikk, samme rom/plassering, og helst samme musikk, for kunne ta en direkte sammenligning, og trekke en konklusjon:-D

Føler meg dum nå. xD Var Katie Melua på begge oppsettene iallefall. Samme sangen, If I Where A Sailboat. ^^

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler meg dum nå. xD Var Katie Melua på begge oppsettene iallefall. Samme sangen, If I Where A Sailboat. ^^
    Hehehe

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •