Effektforsterker til Dali Concept 6 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Var NAD på Z5 og Cambridge på C6, og hørtes bedre ut som jeg husker med C6. Men så har jo forsterker mye å si på hva som er best også, da. Jeg synes iallefall at C6 låt best. Men så er det jo mere den type lyd jeg liker også. ^^ Men har vel egentlig sammenligna de, bare fra en annen dag. Mine ører kom iallefall fram til at C6 låt best.
    Wow, du har vist klart å finne to stikk motsatte forsterkere. Cambrigde er vel noe av det mest åpne, oppløste og detaljerte som finnes til prisen, men med litt lite watter. Fare for "for" lys diskant..

NAD er mest kjent for masser av watt og strømreserver, men kanskje ikke verdens mest musikalske når det kommer til oppløsning og detaljer.

Synes det ikke er noe rart at du hørte forskjell der. De største Concept høytalerne gir nok sikkert mer lyd enn feks Z5. Men jeg tipper lydkvaliteten til Zenzor er litt bedre enn concept serien.

Concept er greit bruk for budgett.. Men da er det også mye annet som er rimeligere og bedre.. (mitt syn)

Feks har du Dynavoice, Proson, Xtz, Jamo,

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Wow, du har vist klart å finne to stikk motsatte forsterkere. Cambrigde er vel noe av det mest oppløste og detaljerte som finnes til prisen, men med litt lite watter. Fare for "for" lys diskant..

NAD er mest kjent for masser av watt og strømreserver, men kanskje ikke verdens mest musikalske når det kommer til oppløsning og detaljer.

Synes det ikke er noe rart at du hørte forskjell der. De største Concept høytalerne gir nok sikkert mer lyd enn feks Z5. Men jeg typper lydkvaliteten til Zenzor er litt bedre enn concept serien.

Concept er greit bruk for budgett.. Men da er det også mye annet som er rimeligere og bedre.. (mitt syn)

Feks har du Dynavoice, Proson, Xtz, Jamo,

Bra at det faktisk er noen her på forumet som synes at Proson er greit. Skal ta meg en tur imårra å høre de samme høyttalerne på samme forsterkerne. ^^

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det faktisk er noen her på forumet som synes at Proson er greit. Skal ta meg en tur imårra å høre de samme høyttalerne på samme forsterkerne. ^^

Ikke noe galt med Proson, billige høytalere med mye lyd. Jeg putter de i samme bås som Cerwin Vega. Billige høytalere med mye "trøkk".

Typisk budgett eller ungdomshøytaler. Finnes også mange gamle ungdommer sef...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ikke noe galt med Proson, billige høytalere med mye lyd. Jeg putter de i samme bås som Cerwin Vega. Billige høytalere med mye "trøkk".

Typisk budgett eller ungdomshøytaler. Finnes også mange gamle ungdommer sef...

Har hatt mye Proson. Synes det spiller veldig bra til prisen og litt til. Er enig med deg der, putt de i samme bås som Cerwin. ^^ Mye lyd og artige festhøyttalere. Har hatt det mye artig med Proson på fest og ellers.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mye Proson. Synes det spiller veldig bra til prisen og litt til. Er enig med deg der, putt de i samme bås som Cerwin. ^^ Mye lyd og artige festhøyttalere. Har hatt det mye artig med Proson på fest og ellers.
    Hadde et mellomstopp på Proson i mine tidligere dager jeg også... Absolutt verd pengene:-D En "morsom" høytaller

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Hadde et mellomstopp på Proson i mine tidligere dager jeg også... Absolutt verd pengene:-D En "morsom" høytaller

Har alltid hatt et godt forhold til Proson. Kan være for at min bror har hatt Proson i alle de år. Digger fremdeles subben jeg hadde, (Reality 8.1) som står i familiens hjemmekino. ^^ Proson har vel vært innom de "fleste" hjem. Solgte mine Twin 5.10 pga. det lekket luft og ødela lyden i med det jeg skulle dra på. Samtidlig som at det var amatørlodding fra delefilter til elementene. Hørte masse ulyder, tilslutt så gikk jeg lei og satte på kabelsko og TARA-labs kabler innvendig. Skal ikke kvitte meg med HFC10 jeg har til han far, nei. ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del endring av innstillinger blir det stadig bedre. Endret innstillinger på BD-spilleren så jeg nå har Hdmi lyd direkte inn i recevieren.
    YPAO romkorreksjonen kjører bare auto oppsett, og setter alle HT til large, og subben til 40hz. Fått endret tilbake alt til small og sub til 80hz.
    Litt i tvil om jeg egentlig trenger en annen forsterker, kan heller prøve å finne en monoforsterker til center. Noen som har noen tips? Gjerne brukt til en 2-3000 kroner. Hva med f.eks embla eana?

Tror jeg må stikke en tur til HFK og lytte på concept6 og zensor7 på det samme oppsettet :???:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •