Marantz PS2100 - vær snill med en som ikke har peiling...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz PS2100 - vær snill med en som ikke har peiling...

Hei

La meg være den første som sier det, jeg har ikke peiling på HI-FI men liker å tenke at når jeg skal kjøpe noe så vil jeg ha litt kvalitet for pengene mine.

For noen år siden kjøpte jeg en ny forsterker uten å ha peiling. Jeg gikk inn på ei entusiast sjappe i Stavanger og kom ut med en Marantz PS2100 på anbefaling fra selgeren for mitt bruk. Denne har forsåvidt funket greit uten at jeg har noe å sammenligne det med, men nå ønsker jeg noen høyttalere med litt mer futt i men uten å vite om denne forsterkeren kan drive de?

Jeg har lest litt testet rundt omkring, og ut ifra mitt bruk (litt film, mye musikk av type rock/singer songwriter/etc) virker det som om Klipsch Reference RF-62 mkII både passer lommeboken og bruken.

Men jeg får vel ikke låne disse hjem for å teste fra butikken? Jeg må høre de i butikken koblet til en annen forsterker med en selger som sier "de er fantastisk", men uten å vite hvordan de passer med den jeg har.

Kan noen svare på:
    a) Er Marantz Ps2100 noe å samle på? Tror jeg betalte 3.990,- i butikk for et par år siden.
    b) Kan de drive høyttalere av typen RF-62 (eller lignende)?
    c) Hvor mye har kabler å si EGENTLIG i denne situasjonen? Funker billige kabler fra Clas Ohlson? Vil JEG høre forskjell om jeg kjøper noen på hifhi klubben feks?
    d) Eneste lydkilde er en PC, koblet via AUX. Er det denne pluggen dere bruker normalt?

Som sagt: Jeg har ikke peiling, dette er kanskje dumme spørsmål å stille, men jeg har ikke lyst å kjøpe noe som ikke passer...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke til forsterkeren din, men på HFK kan du iallefall ta med deg forsterkeren din og høre på høyttalerne med din forsterker der. Hvis du er veldig interessert så kan det være en mulighet for hjemlån, er iallefall det på HFK i Trondheim da jeg er veldig interessert. Klipsch er jo relativt lettdrevne, og kan nok få mye glede ut av de med forsterkeren din tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter litt googling det er 5x45W, det holder for RF-62II?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eooon
    Ser etter litt googling det er 5x45W, det holder for RF-62II?
    B) Det holder som regel.

Men å få utnyttet hele potensialet i RF62II kan du ikke regne med å klare. Var jeg deg ville jeg vurdert F20 også, om du har tenkt å beholde forsterkeren en stund. Og heller kjøpt en sub for å hjelpe litt.

Ellers går Marantz for å være en god match med Klipsch.

C) Claes kabler fungerer lenge.

D) Man kan bruke denne. Bruker du da hodetelefon-utgangen? I så fall ville jeg vurdert en usb dac rimelig fort om jeg var deg.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •