En liten åpenbaring eller bare psykisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten åpenbaring eller bare psykisk?

Hei alle sammen

Har fri for tiden, og da bruker jeg mye av tiden på å høre på musikk og se film, men isted fikk jeg en ide. Hadde liggende en relativt gammel stereoforsterker av merket kenwood ka-1030, som jeg tenkte jeg kunne koble til fronthøyttalerne via surroundforsterkeren som er en yamaha dsp a-595

Gjorde da dette, og nå når jeg hører på musikk så syns jeg det spiller enda bedre og mer kontrollert på en måte, utenom bassen som jeg sliter med....men det er en annen sak.

Vil det være helt naturlig siden stereoforsterkeren tar seg av frontene nå og det vil være flere krefter? Dette var uansett en (liten) åpenbaring for meg som er relativt ny med lyd!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du da koblet via Pre Out, og bruker Kenwooden som re Effekt forsterker?

I de fleste tilfeller vil dette gi bedre lyd, da høyttaleren får en egen stereoforsterker som tar seg av dem. Ser den leverer 150Watt, så burde gi bedre trøkk en Yamaha Recieveren.

Gratulerer med en hakk nærmere lyd-nirvana
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Regner med du da koblet via Pre Out, og bruker Kenwooden som re Effekt forsterker?

I de fleste tilfeller vil dette gi bedre lyd, da høyttaleren får en egen stereoforsterker som tar seg av dem. Ser den leverer 150Watt, så burde gi bedre trøkk en Yamaha Recieveren.

Gratulerer med en hakk nærmere lyd-nirvana
    Ja, koblet via pre-out. Ser surroundforsterkeren har pre-out til bakhøyttalere og center også. Får høre med onkler og andre bekjente om de ikke har noen eldre forsterkere som ligger og støver bort, for dette var gøy!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •