Preamp til Parasound A21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Preamp til Parasound A21

Endte opp tomhendt etter googling og søking, så jeg lager liksågodt en tråd.

Planen var å bruke en P3 sammen med A21'en, men etter å ha lest rundt så har jeg sett at mange er ufornøyde med denne og at den har et generelt "dårlig rykte". At den låter komprimert og smålig har jeg sett flere ganger rundt om. Og jeg som så fram til å få den i hus.

Så kanskje jeg burde se etter noe annet. Noe i samme prisklasse helst, en JC2 er ikke aktuell for å si det sånn, og med balanserte inn- og utganger så jeg kan få brukt Hegel DAC'en sine balanserte utganger og kaste ut RCA kablene en gang for alle.

Takker for all hjelp

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kunne vært behjelpelig med sin kunnskap her? Er i villrede om dette.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 preampen er jo kanon. . Anbefales ifra min side iallefall. til 10k er det vel få som gir så mye golyd som denne.

P7 er dog i en anna liga, pris og ytelsesmessig . Synd P3 ikke har pass thru .

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har P3, er veldig fornøyd med den! Det jeg ikke liker med den er litt støy på tomgang. Pass thru? Har hvertfall to inganger som heter Direct?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har p7 og er fornøyd jeg gikk for denne, Pass trough/bypass. Ikke noe støy, god og fin lyd!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Har P3, er veldig fornøyd med den! Det jeg ikke liker med den er litt støy på tomgang. Pass thru? Har hvertfall to inganger som heter Direct?
    Forsvinner den hvis du trykker mute? Det gjør det hos meg... eller i det minste mye av den.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Forsvinner den hvis du trykker mute? Det gjør det hos meg... eller i det minste mye av den.
    Den forsvinner når jeg trykker på Mute ja!

Problemet hos meg er at Oberon på tomgang gir bittelitt sus, P3 på tomgang gir sus. Så er høytalerne mine relativt lettdrevne med sine 102dB på 1 watt, blir ikke noe bedre av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Den forsvinner når jeg trykker på Mute ja!

Problemet hos meg er at Oberon på tomgang gir bittelitt sus, P3 på tomgang gir sus. Så er høytalerne mine relativt lettdrevne med sine 102dB på 1 watt, blir ikke noe bedre av det.
    Jeg har ikke forsket så mye på det, men har "sett" det samme. Mener at det også forsvant når jeg koblet vekk alt i fra inngangene til P3. Jeg har ikke prøvd balansert input, eller dyre kabler (har ARGON? RCA, hvite fra HK).

For meg så virker det som at "synderen" er DacMagic når USB fra PC er koblet til...
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til Parasound angående problemet med statisk elektrisitet i volumknappen, og fikk følgende svar:
    We made a change to the P 3, primarily to improve its ability to tolerate static electricity on dry winter days.
    You should find a P 3 with a serial number above 02000. This is the 5 digit number that is below the bar code on the bottom of the set.
    Any seller that will not tell you the serial number should not be trusted in any case.
    You should also confirm that the seller has the original carton/foam inserts so it can be shipped safely.

Kind regards,

Richard Schram
    Går ut ifra at dette kan være litt skyld i at noen folk har dårlig erfaring med de første som var i produksjon.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke hegel kan du gå for en hd20, da vi vel den funke bra som dac og pre

Hegel HD20 DAC D/A-konverter - Sort

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Hvis du skal bruke hegel kan du gå for en hd20, da vi vel den funke bra som dac og pre

Hegel HD20 DAC D/A-konverter - Sort
    Jo, ja. Tenker littegrann for syns skyld også da, en P3 og A21 ser jo så fine ut sammen.. men egentlig så vet jeg ikke om jeg er helt overbevist om at en DAC virkelig er et fullverdig alternativ. Fremmedfrykt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har prøvd Parasound Halo C2 som pre med den innebygde dac-en vs C2 som pre+HD10 som dac.
    Det bunner mye ut på smak.
    C2 som dac er mye varmere i klangen og fyldigere i bassen. Rett og slett mer morsom og behagelig.
    HD10 er mer detaljert, åpen og strammere i bassen. Samtidig blir den mer slitsom å høre på.
    Dette gjelder på test med PL200 til MA. Effekttrinn var A51. Veldig lik din A21, men med 5 kanaler og større strømforsyning.
    C2-en har jeg forresten enda.
    Jeg har også testet Parasound NC2250 og Hegel H200 som pre på MA GS60. Dette var et fyrverkeri av en kombo. Vanskelig å forklare, men det ble en crispy lyd som var utrolig morsom og med plenty punch uten å bli slitsomt i det hele tatt.
    H200 alene eller som effektforsterker låt elendig på disse høyttalerene.

Mulig jeg er helt tett i ørene, men synes faktsik at receivere som pre/dac gjør en ganske god jobb. Spesielt hvis du snakker om ca 10.000 så kan du få mange gode receivere til under den prisen på brukten.
    Tar man f.eks NC2100 pre-en til Parasound så var den til min smak sjangseløs mot predelen til Yamaha 3067. En romkorreksjon kan hjelpe deg til bedre lyd også hvis du er heldig. Pluss at f.eks Yamaha lar deg tune lyden slik du ønsker med Eq. Ingen dårlig løsning i det hele tatt spør du meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •