Yamahas varme klang = Denon varme?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg oppfatter yamaha som litt mer varm enn nøytral, men ikke like varmt som denon og marantz. Syns dog Yamaha er mye mer engasjerende på film. Dette er såklart bare min personlige mening

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Denon blir vel som oftest satt i den nøytrale/kalde klassen, Yamaha har som regel blitt regnet for å ha litt varme i klangen (Uten romkorreksjon med "Flat" satt som modus).

What? Denon forsterkeri i den nøytrale/kalde klassen? Både Denon og Marantz har etter min erfaring en varm/fyldig lydsignatur på sin elektronikk.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jeg oppfatter yamaha som litt mer varm enn nøytral, men ikke like varmt som denon og marantz. Syns dog Yamaha er mye mer engasjerende på film. Dette er såklart bare min personlige mening
    Jeg er av noenlunde samme oppfatning, så +1.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Denon sin 10 serie og tidligere var de vel kjent for å være for varme i klangen, nesten til det for kjedelige. Dette rettet de opp igjen fra 11 serien og oppover.
    Jeg prøvde min Denon A1 til musikk uten effektforsterker og ble svært positivt overrasket, og fant ikke den spesielt varm eller lys, og bassen var overraskende stram. Jeg kunne levd en god stund med bare denne.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet 3312 og den ble for varm og litt tam etter min smak så derfor jeg er interessert i hvilken type "varme" om man kan si det slik, Yamahas Aventage serie har
    Jeg ser det er litt ulike meninger og det er egentlig bare en ting å gjøre og det er å lytte selv
    YeOlde: Hvilke høyttalere har du? Kan Onkyo være en grei match til Dali Fazon LCR, syns ikke jeg har sett noen med den matchen??

Takker for innspill.

Mvh.

Jimbeam

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har B&W cm8, hadde tidligere QLN 603, testet på begge to.

Edit: Hørt cm8 på NAD 375 flere ganger, og det synes jeg låter knall. Liker dynamikken og veldig engasjerende synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha vs Onkyo

Hei. Har nå prøvd en Onkyo 876 reciever hos meg på Dali 104, og uten effekt låt det ok synes jeg, litt kjedelig. Når effekten ble tilkoblet, så ble den for lys.
    Koblet til Yamaha`en igjen som pre, og lyden ble litt mørkere uten å miste informasjon i toppen. Har Vincent sp331 effekt.
    Hos meg ble Yamaha behagelig uten å bli lyttetrett som jeg ble litt av på Onkyo med effekt.
    Men rommet har og mye å si, så en fasit kan en aldri gi..
    Elkjøp har jo 30 dagers retur, så verd å prøve.
    Lykke til med ditt valg, og husk at uansett så er det dine ører som skal bestemme.
    Håper du ble litt klokere, og ja, er veldig forsiktig med å anbefale noe bombastisk...
    Alle er forskjellige, og takk for det.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei. Har nå prøvd en Onkyo 876 reciever hos meg på Dali 104, og uten effekt låt det ok synes jeg, litt kjedelig. Når effekten ble tilkoblet, så ble den for lys.
    Koblet til Yamaha`en igjen som pre, og lyden ble litt mørkere uten å miste informasjon i toppen. Har Vincent sp331 effekt.
    Hos meg ble Yamaha behagelig uten å bli lyttetrett som jeg ble litt av på Onkyo med effekt.
    Men rommet har og mye å si, så en fasit kan en aldri gi..
    Elkjøp har jo 30 dagers retur, så verd å prøve.
    Lykke til med ditt valg, og husk at uansett så er det dine ører som skal bestemme.
    Håper du ble litt klokere, og ja, er veldig forsiktig med å anbefale noe bombastisk...
    Alle er forskjellige, og takk for det.
    Takk for fint svar, det er som du sier mine egne ører som bestemmer og i løpet av neste uke når jeg finner et par huller i kalenderen blir det demo og evt en liten bursdagspresang med hjem til far

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si min radiatorovn er mye varmere enn denon, yamaha. Ikke minst mer effektiv

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •