Hvordan koble dac til Pioneer LX55??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble dac til Pioneer LX55??

Hei hei,

Jeg har en Hegel HD2 dac som jeg gjerne vil koble til receiveren min. Bruker Mac Mini som kilde og har denne plugget i HDMI 1. Slik jeg ser det så er det ikke en analog "motpart" til denne inngangen.

Hva er den beste måten å koble til dac`en på? Må jeg ty til dvd-inngangen eller er det mulig å "assigne" feks cd-in til hdmi 1?

Setter stor pris på alle svar. Har brukt masse tid på å bla igjennom alt som er av menyer, men er søren ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre dette.. :roll:

Bak en LX55: http://www.pioneer.eu/images/product...-rear_zoom.jpg
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI har jo lyd også, og bruker DACen i LX55, hvorfor skal du bruke en annen dac samtidig med HDMI?
    Om det er mulig å fortelle receiveren at den skal ta bilde fra HDMI og lyd fra en annen analog inngang, og hva det i tilfelle vil gjøre med sync av lyd/bilde aner jeg ikke.

Newcomer ArildE. sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo steike mye bedre lyd i Hegel`en enn i i den innebygde dac Om det skulle bli kluss med sync så kan jeg velge å sende lyd over hdmi på Mac`en, men tror ikke dette skal være noe problem. Er mest til musikk det er aktuelt å bruke Hegel`en.
    Dali Mentor 1 - Dali Mentor Vokal - B&W M1 Surround - XTZ sub 10" - Pioneer LX55 - Emotiva XPA5 - Panasonic 65" ST60 tv - Panasonic BDT500 blurayspiller

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel to muligheter. ved begge er det usb ut, enten til en av de 4 rca du har inn. eller du kan kjøre digital coax ut fra HD2 til reciever. da anntar jeg du seriekobler 2 DAC'er. så må du selv høre hva som gir best resultat

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler en usb kabel imellom Mini og HD2, da kobler du analog ut fra HD2 til analog inngang på din receiver. Det kan være hvilken som helst, CD, Aux el. lign. Ferdig.
    Til filmbruk, I receiverens meny kan du kanskje kombinere bildet fra hdmi inngangen med lyden fra den analoge inngangen du bruker fra dac.
    Er dog usikker på om dette går. men sjekk.
    Er det bare til musikk er det jo ikke noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •