Hjelp til valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer olehad sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av forsterker

Hei!

Jeg har veldig lyst å kjøpe B&W dm683 høyttalerne, og var innom Hi-Fi klubben i Bergen og hørte på dem. Jeg syns de var topp klasse på alle punkter, utenom at de krever (eller fortjener ) en kraftig forsterker. De anbefalte meg NAD c375bee, men den var litt dyr. Har penger til begge deler, men lurer på om dere kan anbefale en annen i samme prisklasse eller eventuelt litt lavere. Ser gjerne på brukte forsterkere, hvis noen vet om noe

Håper på svar!

Mvh en som er veldig opptatt av musikk og i tillegg driver med musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Harman/Kardon HK-980? Har selv hatt den, og var utrolig bra. Kjenner jeg angrer meg for at jeg solgte den... Den anbefales fra min side i allefall.

PS! Koster kun 3-laken på Soundgarden nå!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kjøper brukt så kan du får mer for pengene,og da kan du få en god amp + de B&Wene. Hvilke andre høyttalere har du hørt på? Sjekk på avtorget og på finn.no etter brukte forsterkere.

Vil anbefale deg å ta "runden" i sentrum for å høre litt. Da blir du litt kjent med hva som er ute, og kanskje du finner en som du liker bedre. Soundgarden ligger ca ved kløverhuset.

Bergen Musikkhandel, BMH ligger ca ved teateret. Det samme gjør Musikk Magazinet. Siden du driver med musikk så vet du vel det fra før
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olehad
    Hei!

Jeg har veldig lyst å kjøpe B&W dm683 høyttalerne, og var innom Hi-Fi klubben i Bergen og hørte på dem. Jeg syns de var topp klasse på alle punkter, utenom at de krever (eller fortjener ) en kraftig forsterker. De anbefalte meg NAD c375bee, men den var litt dyr. Har penger til begge deler, men lurer på om dere kan anbefale en annen i samme prisklasse eller eventuelt litt lavere. Ser gjerne på brukte forsterkere, hvis noen vet om noe

Håper på svar!

Mvh en som er veldig opptatt av musikk og i tillegg driver med musikk.

Jeg syns du bør droppe den nevnte NAD forsterkeren, og ikke bare grunnet prisen ift ditt budsjett.C375 er ikke noen lydmessig gunstig match for B&W, ei eller ikke for dm683. Det finnes langt gunstigere alternativer.

Å lete på brukten etter forsterker, syns jeg er en svært god ide. Du halverer ofte summen ift nypris på brukten i prisklassen du ser etter forsterker. Når det er sagt så er 683 tricky å få til skikkelig, og har vel rykte på seg for å være blant de mest komplekse høyttalerne å få til klaff på ift elektronikk.

Du har slik jeg ser det to muligheter:

1) Få tak i en habil receiver på brukten, hvor disse synker som et blylodd i pris, og kaste på et bruktbart effekttrinn i tillegg for å få nok krefter.

2) Gå for en integrert stereoforsterker av god kvalitet, kanskje 840A v2 fra Cambridge hvis noe slikt skulle dukke opp, eller Hegel H100 for å nevne to konkrete eksempler.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg syns du bør droppe den nevnte NAD forsterkeren, og ikke bare grunnet prisen ift ditt budsjett.C375 er ikke noen lydmessig gunstig match for B&W, ei eller ikke for dm683. Det finnes langt gunstigere alternativer.

Å lete på brukten etter forsterker, syns jeg er en svært god ide. Du halverer ofte summen ift nypris på brukten i prisklassen du ser etter forsterker. Når det er sagt så er 683 tricky å få til skikkelig, og har vel rykte på seg for å være blant de mest komplekse høyttalerne å få til klaff på ift elektronikk.

1) Få tak i en habil receiver på brukten, hvor disse synker som et blylodd i pris, og kaste på et bruktbart effekttrinn i tillegg for å få nok krefter.

2) Gå for en integrert stereoforsterker av god kvalitet, kanskje 840A v2 fra Cambridge hvis noe slikt skulle dukke opp, eller Hegel H100 for å nevne to konkrete eksempler.

Takk for svar alle sammen!

Så det jeg kan gjøre er å kombinere en receiver med en effektforsterker? Se litt på soundgarden og spesielt på nett for å finne brukte forsterker/receivere. Har vært mye inn på finn.no og lett, men har ikke kommet frem noe ennå. Men skal jeg se etter brukte dm683 også, eller er det tryggest å kjøpe dem nye?

Mvh!

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva med Harman/Kardon HK-980? Har selv hatt den, og var utrolig bra. Kjenner jeg angrer meg for at jeg solgte den... Den anbefales fra min side i allefall.

PS! Koster kun 3-laken på Soundgarden nå!

Så på Harman/Kardon HK-980 inne på soundgarden.no, og den så flott ut! Tror du den vil funke bra på såpass tunge høyttalere som dm683 er da? Var så sjokkerende å se en så "billig" forsterker at det nesten må være for godt til å være sant hehe.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen!

Så det jeg kan gjøre er å kombinere en receiver med en effektforsterker? Se litt på soundgarden og spesielt på nett for å finne brukte forsterker/receivere. Har vært mye inn på finn.no og lett, men har ikke kommet frem noe ennå. Men skal jeg se etter brukte dm683 også, eller er det tryggest å kjøpe dem nye?

Mvh!

Eksakt, du kan kombinere reciever med effekttrinn En mye brukt løsning blant entusiaster her på forumet.

Se gjerne etter brukte 683 også, de fleste på avtorget og brukten på hifisentralen tar meget godt vare på tingene sine. Jeg kjøpte både forsterkeren min og høyttalerne mine brukte, og har ikke angret et sekund. Sparte masse penger på det, og fikk mye bedre lyd for pengene enn jeg ellers ville fått

Bare vær nøye med å gjøre researchen din når du handler brukt. Legg merke til utseende og tilstanden på produktet du vil kjøpe. Prøvelytt selvsagt alt du kjøper for å kunne kontrollere at komponentene fungerer som de skal.(personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å få produktet tilsendt over post over lengre avstander, fordi jeg ikke får prøvelyttet i forkant). Og bruk den "sjette sansen" i møte med selger. Virker vedkommende oppriktig? Er det noe som skurrer? Virker vedkommende troverdig? Følger du disse enkle forholdsreglene kan jeg varmt anbefale å kjøpe brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Harman/Kardon HK-980 inne på soundgarden.no, og den så flott ut! Tror du den vil funke bra på såpass tunge høyttalere som dm683 er da? Var så sjokkerende å se en så "billig" forsterker at det nesten må være for godt til å være sant hehe.
    Den vil nok drive de. Har selv brukt den jeg hadde på et par utorlig tungdrevne Tannoy Revolution R3, og merket ikke at den slet noe særlig. Tror den skal holde på dine B&W. Dne har jo også Pre-Out så du kan jo koble på en effektforsterker etterhvert.

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dersom du kjøper brukt så kan du får mer for pengene,og da kan du få en god amp + de B&Wene. Hvilke andre høyttalere har du hørt på? Sjekk på avtorget og på finn.no etter brukte forsterkere.

Vil anbefale deg å ta "runden" i sentrum for å høre litt. Da blir du litt kjent med hva som er ute, og kanskje du finner en som du liker bedre. Soundgarden ligger ca ved kløverhuset.

Bergen Musikkhandel, BMH ligger ca ved teateret. Det samme gjør Musikk Magazinet. Siden du driver med musikk så vet du vel det fra før
    Jeg har ikke hørt på så mange andre høyttalere, er vell egentlig bare de jeg nevnte. Men skal ta turen i sentrum og se videre Kanskje det dukker opp noe annet Foreløbig er det hvertfall dm683 jeg vil ha, har lest mye om de og sett tester og anmelderser på mange andre også da, men ikke hørt de

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksakt, du kan kombinere reciever med effekttrinn En mye brukt løsning blant entusiaster her på forumet.

Se gjerne etter brukte 683 også, de fleste på avtorget og brukten på hifisentralen tar meget godt vare på tingene sine. Jeg kjøpte både forsterkeren min og høyttalerne mine brukte, og har ikke angret et sekund. Sparte masse penger på det, og fikk mye bedre lyd for pengene enn jeg ellers ville fått

Bare vær nøye med å gjøre researchen din når du handler brukt. Legg merke til utseende og tilstanden på produktet du vil kjøpe. Prøvelytt selvsagt alt du kjøper for å kunne kontrollere at komponentene fungerer som de skal.(personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å få produktet tilsendt over post over lengre avstander, fordi jeg ikke får prøvelyttet i forkant). Og bruk den "sjette sansen" i møte med selger. Virker vedkommende oppriktig? Er det noe som skurrer? Virker vedkommende troverdig? Følger du disse enkle forholdsreglene kan jeg varmt anbefale å kjøpe brukt.

Okei, takker for svar

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Den vil nok drive de. Har selv brukt den jeg hadde på et par utorlig tungdrevne Tannoy Revolution R3, og merket ikke at den slet noe særlig. Tror den skal holde på dine B&W. Dne har jo også Pre-Out så du kan jo koble på en effektforsterker etterhvert.
    Høres bra ut! Takk for svar

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant en kul en da..

Pioneer SC-LX85 Surroundreceiver

Denne virker jo veldig bra da! Kanskje jeg invisterer i en sånn først, og heller høyttarne etterhvert

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se hva jeg fant på brukten her Disse er til salgs i Trondheim området!

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/89728

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Eneste problemet er at jeg bor i Bergen, så Trondheim er kanskje litt langt å dra. Men får se, var jo veldig bra takk for hjelp!

Medlem siden
    May 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kunne du kommet med en liste over hvilke forsterkere jeg burde kikke på som er bra til 683? Jeg har ca 10 000 til rådighet på forsterker/receiver. Var inne på soundgarden og så en surroundreceiver på tilbud fra 20 000 til 12/13 tusen. Slike tilbud kan jeg også strekke meg etter. Det hadde hjulpet meg veldig med noen råd, er virkelig usikker nå... :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •