Yamaha RXv-1067 / pure direct vs "straight"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXv-1067 / pure direct vs "straight"

Jeg har nettopp koblet opp en RXv 1067 til høytalerne mine, men har litt problemer med lyden.

Tingen er altså at når jeg setter forsterkeren i "Pure Direct", så er lyden veldig fin og oppløst, men når jeg setter forstkeren i "Straight", så blir lyden ganske mørk og lite oppløst (føler jeg).

Problemet hadde jo vært løst om det bare var å ha forstkeren i Pure Direct, men da spiller den uten subwoofere, så da er ikke det noen mulighet.

Jeg har byttet ut min litt eldre RXv1800 med denne, og da var det ingen forskjell på oppløsningen fra "Pure Direct" vs "Straight".

Noen som vet hva som kan være feilen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Jeg har nettopp koblet opp en RXv 1067 til høytalerne mine, men har litt problemer med lyden.

Tingen er altså at når jeg setter forsterkeren i "Pure Direct", så er lyden veldig fin og oppløst, men når jeg setter forstkeren i "Straight", så blir lyden ganske mørk og lite oppløst (føler jeg).

Problemet hadde jo vært løst om det bare var å ha forstkeren i Pure Direct, men da spiller den uten subwoofere, så da er ikke det noen mulighet.

Jeg har byttet ut min litt eldre RXv1800 med denne, og da var det ingen forskjell på oppløsningen fra "Pure Direct" vs "Straight".

Noen som vet hva som kan være feilen ?
    Jeg vet ikke hvordan rx-v1067 fungerer i pure direct, men når jeg spiller feks en BD film i pure direct på min rx-v3067 så spiller subwooferen for fulle mugger. Er det musikk eller film du har spilt av? Er kilden kodet med sub så skal den vel egentlig spilles av.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tonekontrollene står på 0 ?