Valgets kvaler, Nad VS yamaha vs pioneer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns egentlig lydsignaturen hørtes meget likt ut, om noe så kom bassen i frontene ørlite mere fram, kan i alle fall ikke tro at nad t777 er noen dårlig reciever, om noe er jeg mere overbevist om at nad kan slå over sin pris klasse. Nad er vel og en smule enklere i oppsett og bruk.

Jeg gikk selv for lx85 siden jeg ikke kunne finne noe spessielt annet enn lovnader på den samt at jeg var nysgjerrig på noe annet enn nad siden jeg aldri har hatt noe annet i voksen livet
    Og en par små ting som at jeg lurer på og sette den i eget skap eller i et annet rom og da kommer Rf kontrollen flott ut, og jeg planlegger og bruke sonene altså 5.x i stua også kan jeg sette opp noen stereo høytalere til pcn og på kjøkkenet og kjøre alt fra samme boksen.

også føles det litt komiskt at dustin selger lx85 til 26 000 når soundgarden har den til 13 000 :-p

Kort sagt jo mere kjent jeg blir med pioneern jo mer fornøyd blir jeg med den.
    Men kan ikke fatte at NAD er noe dårlig alternativ, eller yamaha for den saks skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generellt er vel NAD langt fremme hva lyd angår! De var dessuten litt sene med å impletere f. eks romkorreksjon og HD lyd, og dette er nok også litt av grunnen til at andre merker er bedre likt..

Det er vel også få produkter som er direkte dårlige, men det er forskjeller som gjør at f. eks match er avgjørende..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje også nevne at nad'n har ny tjeneste som forsterker hos svogern min.

syns han har fått merkbart bedre klarhet i hele lydbildet og mer styrke i bassen på sine paradigm høytalere.
    Men nå har han hittil hatt en gammel stereo reciever fra denon (DRA-375RD om det sier noe) på knapt 2-3kg.

Endring:

Denon DRA-375RD - AV receivers - CNET Archive

ok rett under 7 kg da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Gratulerer med en grom forsterker!

Hvis noen andre fortsatt vurderer Yamaha, selger de RX-A3010 til 10995 kr hos Stereofil i Oslo...

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Mvh Riceman
    Hei. Hvor god vil den være til å dra 2 stk cerwin vega ve12? Ser den ikke støtter 4k upscaling. Men usikker på hvor viktig det er å ta med seg nå..

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Plus modus på subben ja, syntes enda det hørtes tamt ut så flippa fase også, og da kom god 'dunken' på plass ja.

:-D :-D :-D
    Et muligens dumt spørsmål, men jeg tar sjansen:
    Hva mener du med "flippa fase"? (Jeg har en 2 år gammel Pioneer, og synes den mangler "punch'en" i bassen som min enda eldre Pioneer hadde rikelig av. Skulle derfor gjerne visst hva/hvor innstillingen til "flippa fase" er, så jeg får testet )

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okidoki13
    Et muligens dumt spørsmål, men jeg tar sjansen:
    Hva mener du med "flippa fase"? (Jeg har en 2 år gammel Pioneer, og synes den mangler "punch'en" i bassen som min enda eldre Pioneer hadde rikelig av. Skulle derfor gjerne visst hva/hvor innstillingen til "flippa fase" er, så jeg får testet )

Det skulle være en bryter/knob bak på subben, spessielt når man sender bass dobbelt ut av både frontene og sub så kan lydbølgene kolidere i hverandre og de kanselerer seg ut og det oppleves rett og slett helt eller delvist dødt i bånn.

Jeg har bare hatt denne ene subben men hos min så er dette en enkel flip bryter merket 'phase' med en 0 posisjon eller 180 grader.

Dette var jo sånn sett også bare noe jeg merket når subben stod i plus modus og spillte sammen med frontene, merket ikke noe mangel på bass når den spilte for seg under crossover punktet, men hadde jeg hatt flere subber som spiller der nede så er nok phase innstillingene på de individuelle subbene viktig.

Newcomer okidoki13 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jeg har et hjul på sub'en som kan justeres trinnløst 0-180. Skal teste den.

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med med ny receiver, driver med samme opplegget som du gjorde.
    Men her tror jeg det ender og lander på en yamaha Aventage RX-A3010, har kjøpt meg B&W 804s og da er en jo litt i gang
    Ser at neste serie som kommer snart ( RX-A3010 ) har 4K men vet ikke helt om jeg trenger dette til å starte med, ellers så er de relativt like. Er du nå like fornøyd med LX85 etter litt bruk, eller er det noe du savner? Hvilken blu-ray spiller har du? Uansett så gratulere med nytt utstyr og at dette gir deg mange gode stunder

Arild

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktiskt mer og mere fornøyd med den og den 'skarpheten' jeg har hatt med daliene mine (blei tv istedet for nye fronter) har jeg fikset helt ved og justere EQ til og dempe en smule i 4k hrtz området til ca -1.5/-2 db avhengig av kanalene.

Og dette har helt fjernet de skarpe 'sch' lydene ifra en del kvinnelig skuepillere/voice overs spessielt.

Som blueray spiller har jeg enda bare en gammal ps3 (fete varianten) men er nok fullt mulig en ny en ikke er så veldig langt unna, det blir nok i så fall bare en standard samsung/pana til rundt tusen lappen.

Har enda ikke testa noe en yamaha reciever men tviler absolutt ikke på at 3010 er en av de beste recieverne og få tak med mindre man mange dobler budsjettet

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    ...
    Har enda ikke testa noe en yamaha reciever men tviler absolutt ikke på at 3010 er en av de beste recieverne og få tak med mindre man mange dobler budsjettet
    Budsjett er bare for de som ennå ikke har mistet vettet helt ennå
    Personlig så går jeg kun på større budsjettsprekker med full overlegg. 8)

Lettere med tilgivelse enn tillatelse, for tillatelse får en som oftes ikke :twisted: men vurderer stort på om jeg skal vente til Yamaha RX-A3020 receiver kommer.

Hehe det blir nok lyd her til slutt etter at ørna får presentert budsjettsprekken selv om jeg regner med en kort liten utblåsning med litt blafring av fjøra, før en får ja. 8)

Arild

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •