Yamaha - Hva skjer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thenuts
    Det vil aldri stå DTS e.l. på TVen. men på selve displayet på receiver, da må du trykke "Info"-knappen til det står "decoder" først, deretter vil receiver vise infomasjon om hvilket format som spilles av. Som standard vil displayet på receiver vise DSP-modus (straight/movie standard etc.) - ikke lydformat.

Hvis det står DTS i displayet når du spiller DVD fra PCen, men ikke fra DVD-spiller må det være noe galt med innstillinger i DVD-spiller.

Øyvind

Jeg får ikke opp DTS på TV-en, men på displayer på receiveren. Hvor er info-knappen, da? Fant ikke noe på fjernkontrollen. Mulig jeg er helt på jordet nå...
    Nå står det PCM og DDPL2x på displayer til venstre på receiveren. Er jeg på rett vei da?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde vel vært å kjøpe en BluRay spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Det beste hadde vel vært å kjøpe en BluRay spiller.
    Da gjør jeg det. :-) Takker for innspill allesammen!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray-spillere - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

med bd spiller

Reciveren din støtter trolig 1080p 24 passthrogh (ikke bare 1080i som mange gamle recivere)
    Reciveren decoder ikke HD lyd men spilleren gjør det å vil sende dette som multichannel pcm til reciver (hdmi)
    Reciveren kan mota DD/DTS HDMI for decoding (bitstream hdmi fra spiller)
    så ingen problem med BD spiller koplet HDMI fra spiller til reciver for så HDMI reciver til tv
    (HD lyd(mpcm)/DD/DTS eller 1080p (fra film eller scalert opp fra SD(dvd)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg deg rett, Hygen, i at 661 receiveren kan ta imot PCM når det er ferdig dekodet multichannel lyd via HDMI, men ikke SD ukodet lydsignaler (DD/DTS) - dette må gå via optisk/coax??

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke få HD-lyd via HDMI med denne receiveren, men hvis du kjøper en litt påkostet Blurayspiller (3-4000)med 5.1/7.1 analog ut så kan du koble rca fra blu-ray til receiver og få PCM i fullverdig hd-kvalitet.

MEN, da ville jeg heller kjøpt en ny receiver som denne Komplett.no - Yamaha RX-A810 hjemmekinoreceiver
    til 4 lapper og fått støtte for hd-lyd-formatene først som sist.

Det er så mye å hente på å gå over til hd-lyd i seg selv at det alene løfter filmopplevelsen mange hakk uavhengig av hvor kraftig/bra receiveren er, men a810 er definitivt en meget kompetent receiver i sin prisklasse. I tillegg får du 2 hdmi-utganger, støtte for 3D, flere hdmi-innganger og bedre romkorrekson.

Øyvind

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Jeg skrev
    ......Reciveren kan mota DD/DTS HDMI for decoding (bitstream hdmi fra spiller)
    +
    jeg skrev
    ......Reciveren decoder ikke HD lyd men spilleren gjør det å vil sende dette som multichannel pcm til reciver (hdmi)

Så da kan man mota DTS / DD / Multichannel PCM over HDMI

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp - og da er det merkelig at han ikke får til DD/DTS med den Toshiba spilleren. Den står på PCM i sin interne meny, og han må vel da få til å endre dette til bitstream.
    Så kan han nyte DVD filmer i ekte surround,

Om han vil ha HD lyd og bilde, så er BluRay spiller et must, uansett om han velger å beholde 661 eller kjøpe ny receiver.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke få HD-lyd via HDMI med denne receiveren,
    Øyvind
    Man få HD lyd ja

Der disc har Multichannel PCM vil dette overføres fra spiller til reciver som multichannel PCM over HDMI

Der HD lyd er Dolby ThrueHD , DTS HD , DTS HD MA vil Blu Ray spiller decode dette til multichannel PCM og sende lyden til reciver over HDMI

661 Reciver har HDMI 1.2a

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nettopp - og da er det merkelig at han ikke får til DD/DTS med den Toshiba spilleren. Den står på PCM i sin interne meny, og han må vel da få til å endre dette til bitstream.
    Så kan han nyte DVD filmer i ekte surround,

Om han vil ha HD, så er BluRay spiller et must, uansett om han velger å beholde 661 eller kjøpe ny receiver.
    Leste manual og stusset over

>>>>>• No sound will be output from the HDMI cable if the digital out
    is not set to PCM..............................å pcm vil si stereo

står på side 13
    http://www.toshiba-om.net/DVD/PDF/En...90-English.pdf

Tror ikke alle HDMI DVD spillere har bitstream audio over HDMI som valg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var sant.
    Da er det vel bare å koble til en coax/optisk og sette i menyen på 661 at på HDMI inngang x skal lyden hentes fra coax/optisk. Det skal være mulig å definere slik.

Men da er vi tilbake til start - han trengte egentlig ikke HDMI kabling via receiver; kun bytte ut lakris med coax/optisk og la bilde gå direkte i HDMI fra spiller til TV.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte feil å har endret siden jeg postet...

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ja, det var sant.
    Da er det vel bare å koble til en coax/optisk og sette i menyen på 661 at på HDMI inngang x skal lyden hentes fra coax/optisk. Det skal være mulig å definere slik.
    Vet ikke hvordan 661 er men ikke alle recivere kan passtrough bilde å ta lyd optisk/coax samtidig

Er vel ingen nødvendighet med HDMI til reciver men bare direkte fra spiller til tv..coax fra spiller til reciver
    (sitter neppe så vidunderlig scalerer i reciver annet enn tv eller dvd spiller sansynligvis kan gjøre jobben like bra..sansynligvis da jeg ikke vet tv eller bildebehandlingen på dvd spiller)

Men da er vi tilbake til start - han trengte egentlig ikke HDMI kabling via receiver; kun bytte ut lakris med coax/optisk og la bilde gå direkte i HDMI fra spiller til TV.
    Ja (coax da spiller bare har det ut)............HDMI fra DVD til TV

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare stikke inn et spm i denne tråden om jeg får lov...?
    Har Panasonic DMP-BDT210 og Yamaha RX-V671, og når jeg kjører BD så kommer det opp PCM i displayet på receiver. Mulig jeg er mindre opplyst, men hvorfor kommer det ikke opp f.eks. DTS HD Master Audio eller lignende?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil uansett ikke få HD-lyd via HDMI med denne receiveren, men hvis du kjøper en litt påkostet Blurayspiller (3-4000)med 5.1/7.1 analog ut så kan du koble rca fra blu-ray til receiver og få PCM i fullverdig hd-kvalitet.

MEN, da ville jeg heller kjøpt en ny receiver som denne Komplett.no - Yamaha RX-A810 hjemmekinoreceiver
    til 4 lapper og fått støtte for hd-lyd-formatene først som sist.

Det er så mye å hente på å gå over til hd-lyd i seg selv at det alene løfter filmopplevelsen mange hakk uavhengig av hvor kraftig/bra receiveren er, men a810 er definitivt en meget kompetent receiver i sin prisklasse. I tillegg får du 2 hdmi-utganger, støtte for 3D, flere hdmi-innganger og bedre romkorrekson.

Øyvind
    Jo du får HD lyd i pcm, hadde en slik før selv og det gikk greit så lenge blurayspilleren kunne dekode og sende dette gjennom HDMI. De fleste spillere kan dette idag, selv de billigste.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinar S
    Har Panasonic DMP-BDT210 og Yamaha RX-V671, og når jeg kjører BD så kommer det opp PCM i displayet på receiver. Mulig jeg er mindre opplyst, men hvorfor kommer det ikke opp f.eks. DTS HD Master Audio eller lignende?
    Fordi receiveren din støtter hd lyd dersom blurayspilleren kan dekode dette og sende det som PCM samme som med 661 jeg hadde.

Dette fordi receiveren ikke har innebygd dekoder for HDlyd, men det trengs heller ikke egentlig da de fleste spillere dekoder og sender hdlyd som PCM=HDlyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinar S
    Ikke kjent med spilleren din men har du bitstream valg for HDMI lyd så velg det i spiller meny (ikke PCM)

Du har et valg i BD spilleren din som heter secondary audio......den setter du til off

671 har HD lyd decodere for de ulike HD lyd codec
    (671 decoder dts hd , dts hd ma , dolby thrue hd når en bd spiller bitstreamer lyden hdmi til reciver)
    Yamaha RX-V671 produktinformasjon - Hjemmekino.no

Fra manual

Digital Audio Output
    Press [OK] to show the following settings:

Dolby D/Dolby D +/Dolby TrueHD
    DTS/DTS-HD
    Select the audio signal to output.

≥ Select “PCM”, when the connected equipment cannot
    decode the respective audio format. This unit decodes
    the audio format and transmits to the connected
    equipment.
    ≥ Not making the proper settings may result in noise

Ikke velg PCM
    ≥ If “Off” is selected, the unit outputs the primary audio
    only.

Velger man å blande primær/sekundær lyd vil normalt en bd spiller decode hd lyd codec til multichannel PCM.........å da gi lyden ut bd spiller hdmi til reciver som multichannel PCM
    (som vil vises som PCM i reciver å ikke dts hd , dts hd ma , dolby thruehd)
    derfor velg.......BD-Video Secondary Audio ...OFF...som en sikkerhet at ikke det er årsak til pcm i reciver

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi på'n igjen med Yamaha. Når jeg våkna opp og skule fortsette på filmen Goodfellas, så ville ikke HDMI-signalet komme opp. Byttet kabler også. Tror ikke jeg har fått til å kommet borti noe i løpet av natta med mindre jeg har dratt fram TV-benken. Noen som vet hva som skjer?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •