Hvilken pris for en Denon PMA S10-II?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hvilken pris for en Denon PMA S10-II?

Hei!

Jeg har en Denon PMA S10-II stereoforsterker som begynner å få noen år på baken. Jeg bruker den kun som et effekttrinn til fronthøyttalerne mine (dynabel euforia). Jeg er veldig fornøyd med den, skikkelig trøkk, og den veier masse hehehe. Men nå er det en her på forumet som er veldig interessert i å kjøpe den. Så da tenkte jeg å høre her om det er noen som kan anslå en riktig pris på denne?
    Den har en liten bulk i toppen av lokket, samt at source velgeren tar seg en tur på egenhånd av og til. Ellers ok.
    Den kostet 15000 når den var ny...er 5000 kroner mulig å forlange?

Så kommer spørsmål nummer 2...får jeg et brukt effekttrinn i tilsvarende kvalitet for den denne prisen? Hvis jeg ikke kan erstatte den med en like god forsterker for samme pris, synes jeg ikke det er vits å selge den.

Hjelp mottas med takk!

MVH

Tommy

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du se på PM?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bruker du den som effekttrinn?

Er jo ikke noe effektforsterker inngang på den, bruker du tape monitor eller noe og stiller volumkontrollen sånn høvelig riktig i forhold til de andre kanalene, eller bruker du bare effekttrinnet i en 2 kanalsløsning? I så fall hvorfor bruker du ikke bare forforsterkeren i PMA S10 II?

Har en PMA S10 II jeg kunne tenkt å bruke sammen med en AVC-A10SE surround amp. Men blir ikke så greit å få lydnivået mellom kanalene riktig om jeg skal bruke tape monitor som inngang.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pma s10 ii

Bruker denne som effekttrinn og yamaha rx-a3010 som pre-amp. Bruker AUX-inngangen på Denon og stiller volum til kl 12. setter på "source direct".Kjører så romkorreksjon på receiver for å justere lydnivå. Blir juster med max 1db hos meg.

Om det blir bra i stereo eller ikke kommer mye an på receiver. Hvis receiver har dårlig pre bruker du DAC fra PC eller cd-spiller feks på de andre inngangene i s10. Du må da justere lyden til kl 12 på s10 hver gang du skal kjøre multikanal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •