Kjøpe Yamaha RX-A3010 nå, eller vente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe Yamaha RX-A3010 nå, eller vente?

Skal begynne å kjøpe inn utstyr til et hjemmekino anlegg, og har ingenting enda, men tenkte jeg skulle begynne med å kjøpe inn Reciever og side-høyttalere.

Maks pris er 14.000, og jeg har bestemt meg for RX-A3010, men jeg kommer ikke til å koble opp noenting før alt er kjøpt inn, å det blir ikke før til neste år, så spørsmålet er om det kommer nye Yamaha recievere innen året er omme, er det noen vits å vente? Jeg vil tro att jeg uansett kommer til å bli knall fornøyd med 3010, men jeg kan godt vente om det verdt det

Jeg sitter på "kjøp knappen" for å si det sånn

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin
    Skal begynne å kjøpe inn utstyr til et hjemmekino anlegg, og har ingenting enda, men tenkte jeg skulle begynne med å kjøpe inn Reciever og side-høyttalere.

Maks pris er 14.000, og jeg har bestemt meg for RX-A3010, men jeg kommer ikke til å koble opp noenting før alt er kjøpt inn, å det blir ikke før til neste år, så spørsmålet er om det kommer nye Yamaha recievere innen året er omme, er det noen vits å vente? Jeg vil tro att jeg uansett kommer til å bli knall fornøyd med 3010, men jeg kan godt vente om det verdt det

Jeg bruker RX-A3010 selv om er ganske fornøyd. Jeg syntes den står seg godt til prisen.

Om du ikke skal bruke den på en stund ville jeg ventet. Enten på lagertømming når ny modell kommer, eller en rimelig brukt.

Uansett kan denne anbefales.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke hva du har å tjene på å kjøpe den allerede nå. Det er en god receiver, som du blir fornøyd med. Den vil dog sikkert synke i pris når vi skriver 2013.

Den eneste grunnen til å kjøpe nå, må være dersom du er dårlig til å spare penger, og bruker dem opp dersom du ikke investerer dem i noe. Da er det bedre å ha en receiver i hus, enn tom konto neste år. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når kommer Yamaha med nye recievere? og er det verdt å vente på?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når kommer Yamaha med nye recievere? og er det verdt å vente på?
    De nye kommer vel nå i disse dager!
    Men når det gjelder toppmodellene,så blir vel ikke disse lansert før ut på høsten som regel!

Uansett,så skjønner jeg ikke vitsen med å kjøpe en nå,og ikke bruke den før neste år ??

Da er jo garantien halveis utgått,uten at du har fått brukt den en gang!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo være bedre å:
    1. Spare pengene tilndu har råd til alt på en gang, sliter du med å la være å bruke de, la noen andre passe påmde (f.eks foreldre el)
    2. Begynn i det minste med høytallerne, da gjerne brukt. Da holder verdien seg mye bedre, og det kommer ikke så mye nytt/nye modeller som nødvendigvis utgjør noen store lydmessige forskjeller. For deretter å kjøpe egnet receiver eller pre/effekt som utgjør en god match til valgte høytallere, og evt av nyeste modell

Mye kan skje, og meninger forandres på ett år, så det beste er å spare opp ca de du har tenkt å investere i hjemmekino, og kjøpe det hjertet og ørene begjærer når den tid kommer:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg det med å kjøpe litt til siden , det jeg er ute etter å vite er om Yamaha kommer med nye recievere, har sett de har kommet med 3 stk, men det var vel mainstream greier..

Har det kommet noe navn eller info om ny toppmodell?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nye vil heite RX-A3020. Tror den vil komme i september. Vist du ser litt på nettet så finner du litt info om den. Har bare sett raskt over og det ser ikke ut som det er så veldig store forandringen mellom 3010 og 3020.
    Vist du følger med så er det av og til tilbud på 3010 til rundt 10.000-11.000kr.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig mye nytt og "bra" er det vel ikke med det nyeste utstyret.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble lansert denne uka, her er noe av det nye. Ingen store overraskelser. Så om du ikke skal ha 4K innen noen år er 3010 et like godt valg tror jeg. Vent til du finner et skikkelig grisetilbud. Nåværende pris er kun noen hundrelapper over innkjøpspris+moms.

* 4K Pass-Through
    * 4K/full HD 1080p video upscaling from analog and HDMI input
    * AirPlay
    * Zone HDMI
    * Dialouge level adjustment
    * Dialouge lift (no Presence speakers required)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Den ble lansert denne uka, her er noe av det nye. Ingen store overraskelser. Så om du ikke skal ha 4K innen noen år er 3010 et like godt valg tror jeg. Vent til du finner et skikkelig grisetilbud. Nåværende pris er kun noen hundrelapper over innkjøpspris+moms.

* 4K Pass-Through
    * 4K/full HD 1080p video upscaling from analog and HDMI input
    * AirPlay
    * Zone HDMI
    * Dialouge level adjustment
    * Dialouge lift (no Presence speakers required)

Usikker på hva 4k oppskalering betyr i praksis. Men at Yamaha omsider implementerer Airplay er en klar fordel over 3010. Airplay er såpass essensielt at jeg ville ikke kjøpt 3010 på grunn av denne mangelen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-A3010 har AirWired i stedet for AirPlay. AirWired er trådløs overføring fra en fysisk dokk for iPod eller iPhone. Fordelen er helt ukomprimert overføring, hvor AirPlay komprimerer alt til Apple Lossless før det sendes videre gjennom luften. Ulempen er at du er avhengig av en dokk. En av gutta på Stereofil foretrakk AirWired over AirPlay.

Oppskalering til 4K er egentlig ikke nødvendig tror jeg, da de fleste 4K skjermer oppskalerer dette selv. Mulig at noen receivere gjør jobben bedre enn enkelte 4K skjermer, vet ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •