Airplay mister kontakt med Pioneer receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Airplay mister kontakt med Pioneer receiver

Hei

Nå er det et nytt problem. Gikk til anskaffelse av Ipad 3 som jeg styrer receiveren fra og når jeg spiller via airplay mister jeg av å til lyden, samt at airplay iconet på Ipaden blir borte.

Noen som har en formenig på dette?

Modemet jeg bruker regner jeg med er av billigste sort som kom med fra brebådnsleverandør

Takk på forhånd

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Hei

Nå er det et nytt problem. Gikk til anskaffelse av Ipad 3 som jeg styrer receiveren fra og når jeg spiller via airplay mister jeg av å til lyden, samt at airplay iconet på Ipaden blir borte.

Noen som har en formenig på dette?

Modemet jeg bruker regner jeg med er av billigste sort som kom med fra brebådnsleverandør

Takk på forhånd

Det hender en sjelden gang airplay faller ut og symbolet blir borte. På enkelte apper med airplay vises det heller ikke normalt.

Du må dobbeltklikke på "hjem" knappen til venstre for å komme fram til mutitaskbaren nederst. Der finner du igjen airplaysymbolet. Hvis ikke må du slå iPad helt av -og på igjen.

I multitaskbaren finner du også alle aktive program. For å slå dem av holder du fingeren på appen til den vibrer. Deretter trykker du på krysset for å slå dem av. Kan være lurt for å spare strøm
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for et godt å kjapt svar Ultima

Mye nytt å sette seg inn i for en gammel Android bruker.

Har lest litt på nett å ser at det anbefales å bruke en router/modem av god kvalitet, så over helga skal jeg se om jeg får tak i noe bedre enn det jeg har, som sikkert er av dårligste kvalitet

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket modem?

Telenor zYxel har hatt noen issues med Kommunkiasjon mot f.eks AirPort Express, men da ber man Telenor sende over siste software versjon så ordner alt seg.

Men i ditt tilfelle kan det vel være noe i receiveren. Er den kabler eller wifi?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet og det er pga Altibox ruteren ikke takler det, noe dem har sagt selv og prøver å løse. Er nok det samme som skjer for deg.

Om en kjøper en AirPort Extreme-basestasjon så vil det nok fungere 100%.
    AirPort Extreme-basestasjon - Apple Store (Norge)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hvilket modem?

Telenor zYxel har hatt noen issues med Kommunkiasjon mot f.eks AirPort Express, men da ber man Telenor sende over siste software versjon så ordner alt seg.

Men i ditt tilfelle kan det vel være noe i receiveren. Er den kabler eller wifi?
    Mange takk for svar

Yepp det er akkurat det det er, et zyxel modem. Nå har jeg byttet til en annen leverandør, men bruker fremdeles zyxel modemet. Det andre fra min nåværende leverandør har jeg ikke hentet ennå, men jeg får kanskje gjøre det å se om det er bedre. Belkin anbefales jo mye på nett ser jeg.

Apropos feil i receiveren, så mener ekspertene at det ikke er der feilen generelt ligger, men hos routeren/modemet

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har samme problemet og det er pga Altibox ruteren ikke takler det, noe dem har sagt selv og prøver å løse. Er nok det samme som skjer for deg.

Om en kjøper en AirPort Extreme-basestasjon så vil det nok fungere 100%.
    AirPort Extreme-basestasjon - Apple Store (Norge)
    Yepp det er nok i routeren problemet ligger å ikke i reciveren.

Hva er AirPort Extreme basestasjon?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for et godt å kjapt svar Ultima

Mye nytt å sette seg inn i for en gammel Android bruker.

Har lest litt på nett å ser at det anbefales å bruke en router/modem av god kvalitet, så over helga skal jeg se om jeg får tak i noe bedre enn det jeg har, som sikkert er av dårligste kvalitet

Var litt plaget med dropouts da jeg hadde en billig D-link trådløs router. Det bedret seg imidlertid når jeg flyttet den nærmere iPad og Airport Express - som jeg hadde til å begynne med.

Etter at jeg fikk ny Thompson router fra min bredbåndsleverandør, så er nettet dønn stabilt. Ingen dropouts.

Men forsøk gjerne å flytte routeren nærmere receiver. Kanskje det er nok.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din tid igjen

Har prøvd å flytte modemet litt opp i høyden, har vært stabilt i et par timer iallefall. Uansett skal jeg få tak i nytt modem

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for din tid igjen

Har prøvd å flytte modemet litt opp i høyden, har vært stabilt i et par timer iallefall. Uansett skal jeg få tak i nytt modem
    Zyxel og Pio her også og velkjente problemer.... - i routeren

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Zyxel og Pio her også og velkjente problemer.... - i routeren
    Se der ja, enda godt det ikke er Pioneern sin feil. Blir nok bra med et nytt modem tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skift til en router som kjører på 5ghz. (dual band) - Mye bedre på streaming, men litt kortere rekkevidde. Hvertfall det som løste problemet her. Om jeg kjører 2.4ghz faller alltid spotify/apple tv2 (xbmc) ut.

Men, min Pioneer's LX75 kjører kun på 2.4ghz, så, kjører faktisk ikke streaming til den lenger, men bruker Apple tv2 boksen, som støtter 5ghz.

My five cents...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, enda godt det ikke er Pioneern sin feil. Blir nok bra med et nytt modem tenker jeg
    Nei jeg har *bank i bordet* ikke hatt annet problem med Pioneer produktene opp igjennom, enn at jeg ikke var flink nok til å sette opp hjemmenettverket!

Det som skjer her er at det mister nettverket, trykker bare "back" på fj. kontroll og så finner den nettverk igjen med en gang..

Nettradio fungerer uten problemer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert padden med siste ios, men syns jeg gikk fra vondt til værre angående airplay.

Andre som har samme erfaring?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdatert padden med siste ios, men syns jeg gikk fra vondt til værre angående airplay.

Andre som har samme erfaring?
    Nei, absolutt ikke. Har to hus med zYxel i hvert, men med siste software nedlastet av Telenor i primærboligen.

Har ingen "brudd" og kjører AirPort Express i sekundærbolig og både AE og Apple TV i primærboligen. Bruker både iPad, iPhone og PC (enten iTunes eller Spotify men da med Airfoil).

iPad/iPhone iOS 5.1.1 (9B206)

Hadde masse trøbbel før nyeste software kom ned i primærboligen.
    I sekundærboligen har det vært siste software fra da jeg fikk modemet i januar og har aldri opplevd problemer i det huset. Men der står router ca 4 meter fra AE, i samme rom.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i allverden laster man ned å innstallerer firware til et zyxel modem???

Dessuten bruker jeg ikke Telenor lenger...bare zyxel modeme deres

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i allverden laster man ned å innstallerer firware til et zyxel modem???
    Man ringer 05000 om man er kunde hos Telenor.
    De kjører en nedlasting og du blir sannsynligvis bedt om å restarte router etterpå.

Om du har en annen bredbåndsleverandør så regner jeg med at de kan kjøre samme oppdating.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok mange takk for svar

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jeg har også slitt med ustabilitet på airplay til Pioneer receiver. Etter siste IOS og nyeste Spotify ser ting mye bedre ut. Men iPad er følsom på wireless tilkoblingen, måtte få antennen på ruteren frigjort bedre og det hjalp. Gode tips på firmware oppdatering av ruter :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med airplay skulle ikke være enkelt nei. Prøvde det modemet som brebåndsleverandøren hadde, noe som het Inteno, og der kom ikke airplay ikonet overhodet frem, prøvde så en TP-Link router og et D-Link moden med så langt god dekning. Har prøvd noen timer og har fått airplay iconet frem hver gang på Ipaden.

Jeg leverte også inn mitt gamle Zuxel modem fra Telenor som de hadde tatt siste firmware oppgradering på, så hvis dette virker like bra beholder jeg nok det, fremfor å betale rundt 350kr for det andre alt som virker bra sålangt

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •