Mye problemer med ulike receivere eller bare uheldige kjøpere??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye problemer med ulike receivere eller bare uheldige kjøpere??

Etter å ha lest ulike tester og fora på nettet inkl. Avforum syns jeg det blir vanskeligere og vanskeligere å beslutte meg:cry: Jeg regner ikke med jeg er den eneste som har opplevd denne snikende paranoia jo nærmere jeg kommer kjøpet
    Jeg har sett mye på NAD T757, CA 551R og Yamaha RX-A2010/3010 de siste 6-8 mdr. ( liker å researche og være grundig før jeg beslutter meg:-D ) Da 3010 ligger over budget blir det ikke denne og jeg venter ikke 5 mdr til før den kanskje kan fåes for 8000kr.
    Vet det er veldig subjektivt hvilke erfaringer folk har men det ser ut til at flere har hatt en del utfordringer med NAD T757 og CA 551R, men det er en av disse jeg vil ha.....hva gjør jeg? Kan det virkelig passe at det er så mye feil og utfordringer med anerkjente merker som disse eller er det bare uheldige kjøpere?
    Noen erfaringer som kan berolige meg før jeg kjøper:-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Etter å ha lest ulike tester og fora på nettet inkl. Avforum syns jeg det blir vanskeligere og vanskeligere å beslutte meg:cry: Jeg regner ikke med jeg er den eneste som har opplevd denne snikende paranoia jo nærmere jeg kommer kjøpet
    Jeg har sett mye på NAD T757, CA 551R og Yamaha RX-A2010/3010 de siste 6-8 mdr. ( liker å researche og være grundig før jeg beslutter meg:-D ) Da 3010 ligger over budget blir det ikke denne og jeg venter ikke 5 mdr til før den kanskje kan fåes for 8000kr.
    Vet det er veldig subjektivt hvilke erfaringer folk har men det ser ut til at flere har hatt en del utfordringer med NAD T757 og CA 551R, men det er en av disse jeg vil ha.....hva gjør jeg? Kan det virkelig passe at det er så mye feil og utfordringer med anerkjente merker som disse eller er det bare uheldige kjøpere?
    Noen erfaringer som kan berolige meg før jeg kjøper:-D

Jeg mener bestemt det er mye ukyndige kjøpere/brukere. Og når de ikke får det helt til i første forsøk (uten å ha lest manual) så lirer de av seg i mye rart i forum som dette. Men husk at bak disse er det masser av fornøyde brukere som ikke skiver i diverse AV-forum.

Skulle jeg f.eks. lagt til grunn alt det som skrives om den receiveren jeg nettopp har kjøpt (Pioneer SC LX75), så var det knapt noen av dem som fungerte. Slik er det selvsagt ikke. Jeg har aldri hatt noen funksjonsfeil (faktisk) med noen AV-produkter jeg har kjøpt. Det betyr selvsagt ikke at feil aldri forekommer, men at det som oftest er brukeren som ikke har satt seg inn i produktets virkemåte, før de klager sin nød.

Jeg er ikke skeptisk til kvaliteten på noen av de anerkjente merkene, men heller til lydkvaliteten og manglende nyttefunksjoner jeg anser for å være essensielle, hehe.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer du deg uten 3d og kan kjøpe brukt, så bør du se etter Denon 3808 eller tilsvarende. Har alt du trenger, utenom 3d.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg mener bestemt det er mye ukyndige kjøpere/brukere. Og når de ikke får det helt til i første forsøk (uten å ha lest manual) så lirer de av seg i mye rart i forum som dette. Men husk at bak disse er det masser av fornøyde brukere som ikke skiver i diverse AV-forum.
    Skulle jeg f.eks. lagt til grunn alt det som skrives om den receiveren jeg nettopp har kjøpt (Pioneer SC LX75), så var det knapt noen av dem som fungerte. Slik er det selvsagt ikke.
    Litt av samme tanker jeg har vært inne på Men kunne disse fornøyde brukere ikke legge ut en tråd eller to om hvor bra og stabilt produktet er.
    Jeg skal nok lese manualen haha:wink:
    Takker for fint innspill

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har konkrete erfaringer med nevnte modeller som vil bidra med litt tanker og erfaringer?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Skulle jeg f.eks. lagt til grunn alt det som skrives om den receiveren jeg nettopp har kjøpt (Pioneer SC LX75), så var det knapt noen av dem som fungerte. Slik er det selvsagt ikke. Jeg har aldri hatt noen funksjonsfeil (faktisk) med noen AV-produkter jeg har kjøpt. Det betyr selvsagt ikke at feil aldri forekommer, men at det som oftest er brukeren som ikke har satt seg inn i produktets virkemåte, før de klager sin nød.

Jeg er ikke skeptisk til kvaliteten på noen av de anerkjente merkene, men heller til lydkvaliteten og manglende nyttefunksjoner jeg anser for å være essensielle, hehe.

Helt helt enig i dine betraktninger Ultima. Spot on som vi sier. Jeg ville ikke nølt et sekund med å kjøpe noen av disse recieverne, både NAD og Cambridge har svært gode produkter med lav feilmargin såvidt jeg kjenner til.

Hifiklubben yter også god service ved eventuelle problemer, og man har jo full garanti, bare ta vare på kvittering. Så jeg forstår ikke helt bekymringene til TS her må jeg innrømme.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultima 1+

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    jeg forstår ikke helt bekymringene til TS her må jeg innrømme.
    Som du sikkert vet er det første gang jeg skal kjøpe receiver og er helt ny innen denne "verden" og i min research har jeg sett folk med uheldig erfaring og selvom de er få, så var bare en siste ting jeg måtte ha ut av systemet før jeg handler:-D Klart det må være flere fornøyde enn misfornøyde brukere av disse produkter ellers var bransjen vel død:-D Jeg setter stor pris på dine konkrete innspill tidligere (Gilmour) og andre som bidrar med mye erfaring og svarer seriøst på alle mine spørsmål:-D
    Nedtellingen til kjøp er igang........
    Takk

Mvh
    Jimbeam

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kjøpe en brukt bil?
    Designet, og størrelsen på Nad gjør at jeg overhodet ikke har lyst på den i det hele tatt. Da betyr det lite at den kanskje er veldig god.
    Som noen nevner bør du kanskje gå igjennom nyttefunksjonerne til de du ser på, alt for ofte kjøper noen et produkt for da å oppdage at den ikke har de funksjonene man trodde.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Designet, og størrelsen på Nad gjør at jeg overhodet ikke har lyst på den i det hele tatt. Da betyr det lite at den kanskje er veldig god.
    Har det omvendt jeg bryr meg ikke så mye om design men er mer opptatt av lyden. Den skal bare brukes til film og har derfor ikke behov for diverse tillegsfunksjoner. Takk for svar:-D

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Som du sikkert vet er det første gang jeg skal kjøpe receiver og er helt ny innen denne "verden" og i min research har jeg sett folk med uheldig erfaring og selvom de er få, så var bare en siste ting jeg måtte ha ut av systemet før jeg handler:-D Klart det må være flere fornøyde enn misfornøyde brukere av disse produkter ellers var bransjen vel død:-D Jeg setter stor pris på dine konkrete innspill tidligere (Gilmour) og andre som bidrar med mye erfaring og svarer seriøst på alle mine spørsmål:-D
    Nedtellingen til kjøp er igang........
    Takk

Mvh
    Jimbeam

Ikke meningen å være krass mot en "newbie" altså, beklager hvis det ble oppfattet slik

Verd å tenke på at HFK som sagt yter utrolig god service ved problemer. Bare den gangen jeg skulle kjøpe Cambridge 751 BD hos dem, og den måtte bestilles, noe som tok 5-6 virkedager. Så fikk jeg låne en rimeligere blu-ray spiller fra dem vederlagsfritt, slik at jeg ikke skulle være uten spiller i mellomtiden Dette var klubbens eget forslag, noe jeg syns er imponerende god service faktisk.

Som Ultima også påpekte: jeg har heller aldri opplevd noen som helst tekniske problemer med noen av mine lydprodukter. Det være seg høyttalere, forsterkere, eller spillere av noe slag. Her er det min sterke mistanke at mange av de som opplever feil nettopp gjør det grunnet feilaktig bruk, manglende kunnskap og ikke minst "herjing" med utstyret. (Kjører på overdrevent høyt volum eksempelvis uten fornuft).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen har nevnt før : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=89583&cat=13
    Da får du råd til en effektforsterker, subwoofer eller hva nå du kunne tenke deg også.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Ikke meningen å være krass mot en "newbie" altså, beklager hvis det ble oppfattet slik
    Går fint ble ikke oppfattet slik, jeg ville bare presisere hva jeg mente i innlegget etter
    Takker for innspill med erfaringene dine fra HFK:-D

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Som noen har nevnt før : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=89583&cat=13
    Da får du råd til en effektforsterker, subwoofer eller hva nå du kunne tenke deg også.
    Takker for link men har hørt Denon 3312 mot NAD T757 og der var jeg mer til NAD, derfor valget står mellom nevnte receivere:-D Regner med det har vært litt lydmessige justeringer siden 3808 men 3312 var bare ikke så bra som NAD T757. Dette var selvsagt min subjektive opplevelse.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •