Tygger på oppgradering av forsterkeri til CM7: Pre/effekt VS Integrert forsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du ha ekstremt mye krefter og lyd som virkelig får ut potensialet i høyttalerne dine, kjøper du en T+A Powerplant Balanced(den nye).

Dette er en vanvittig bra forsterker som knuser H200 ned i støvlene med både kraft og god lyd.

Jeg hadde selv H200 for et par uker siden, og solgte den fordi jeg skulle kjøpe meg T+A PB, men jeg fikk pengetrøbbel, og plutselig hadde jeg bare halvparten av det den kostet, og gikk heller til innkjøp for en rimeligere Burmester Rondo 991.

Har selv hørt denne forsterkeren mange ganger, og den låter vanvittig bra, og er en klar referanse i 20-30k prisklassen til integrerte forsterkere. Jeg spurte Geir T. På OHC hva som trengtes for å drive Kef Blade godt med god bass og litt volum, og han svarte at T+A Powerplant Balanced greide det veldig bra.

Her er en link til overnevnte forsterker:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - T+A Powerplant Balanced

Dette er den gamle modellen, den nye er svart der den gamle er sølv, og sølv der den gamle er svart, og MYE bedre!

Lykke til!

Edit:

De som står bak disse fantastiske forsterkerne på T+A har målt denne forsterkeren oppi 2*750 watt per kanal i 8ohm!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Skal du ha ekstremt mye krefter og lyd som virkelig får ut potensialet i høyttalerne dine, kjøper du en T+A Powerplant Balanced(den nye).

Dette er en vanvittig bra forsterker som knuser H200 ned i støvlene med både kraft og god lyd.

Jeg hadde selv H200 for et par uker siden, og solgte den fordi jeg skulle kjøpe meg T+A PB, men jeg fikk pengetrøbbel, og plutselig hadde jeg bare halvparten av det den kostet, og gikk heller til innkjøp for en rimeligere Burmester Rondo 991.

Har selv hørt denne forsterkeren mange ganger, og den låter vanvittig bra, og er en klar referanse i 20-30k prisklassen til integrerte forsterkere. Jeg spurte Geir T. På OHC hva som trengtes for å drive Kef Blade godt med god bass og litt volum, og han svarte at T+A Powerplant Balanced greide det veldig bra.

Her er en link til overnevnte forsterker:

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - T+A Powerplant Balanced

Dette er den gamle modellen, den nye er svart der den gamle er sølv, og sølv der den gamle er svart, og MYE bedre!

Lykke til!

Edit:

De som står bak disse fantastiske forsterkerne på T+A har målt denne forsterkeren oppi 2*750 watt per kanal i 8ohm!

Hørtes voldsomt ut hvor mye den har blitt målt til Denne fanget ikke interessen min sånn på stedet, men takk for tipset uansett.

H200 ligger godt ann i løypa, den blir en het kandidat. Har vært nysgjerrig på de bedre Hegel modellene lenge, og tilbakemeldingene for hvordan de låter på CM serien er jo kanon. Spesielt siden jeg øyner muligheten til et varp på brukten når mange skal ha seg den nye H300

Kan nevne andre tanker jeg også har hatt, Primare er et merke jeg lenge har vært nysgjerrig på, og har sett at deres pre/effektsett har fått svært svært gode tilbakemeldinger. Designen på Primare produkter er også ekstremt delikat og tiltaler meg virkelig. Hvordan tror dere Primare elektronikk gjør seg på B&W?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle jeg likt å fått skriftlig.

Geir Arne

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig også siklet mye på Cambridge 851A som kommer i handelen nå, men føler vel at den blir for lite oppgradering og et for lite hakk opp på stigen når jeg først tenker på oppgradering. Så har på mange måter slått fra meg den faktisk.

Hadde virkelig vært heftig om Cambridge lanserte et godt for og effekttrinn igjen, på linje med det sykt gode settet som ble tatt ut av produksjon såvidt jeg vet. Iallfall har HFK fjernet det fra sine produktsider for lengst.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon eller Harman/Kardon er min favoritt på litt "penere" høyttalere. Har bl.a hørt HK-990 (ikke 980) på CM7 og synes det låt ganske bra. Men hvis du ikke vil ha all verden med bass, er jo Cambridge utrolig bra på B&W. Mitt tips er at du drar å hører selv hva dine ører liker. Har du kamerater med litt forskjellig, så lån gjærne med deg hjem. Har hørt at Soundgarden har lånt ut litt, har ikke lånt noe selv, men går jo alltids an å høre med de. Kan jo hende at HFK låne ut litt også.
    Selv hadde jeg nok valgt Electrocompaniet.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at Hifiklubben endelig har greid å få inn Cambridge 851A på lager,den nye integrerte toppmodellen til engelskmennene.

Ser virkelig frem til å få sjekket denne ut nærmere iløpet av kort tid, og om den kan være en seriøs kandidat til min neste forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror ikke dette er noe dårlig valg, og gjør ingenting at den ser noenlunde ut også :P

du får si ifra hvordan du blir fornøyd med dette da :P

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jammen store ord, det har ikke noe med smak og behag, eller matching med høyttalere og andet å gjøre, altså?
    Jeg har egentlig til gode å høre en forsterker i tilnærmet samme prisklasse som er i nærheten av å knuse H200, i det hele tatt, hvis man ser bort fra matching.
    Men så klart, tester man på anlegget til junior (med Kappa 6.2i) så får H200 grisebank av hans Densen B100/Rotel RB991BX-kombo, rett og slett fordi den ikke passer sammen med Kappa 6.2i i det hele tatt.
    Så hvilke høyttalere har du testet både H200 og den T+Aen på, som bygger oppunder den bastante påstanden?

Hvis det er noen som helst sannhet i den skal jeg nemlig ned på OHC til uka og kjøpe meg ny forsterker!

De som står bak disse fantastiske forsterkerne på T+A har målt denne forsterkeren oppi 2*750 watt per kanal i 8ohm!*
    Ok, men de oppgir den til 2x140W i 8 ohm?
    Jeg har hørt eventyr om beskjedne produsenter, altså, men hallo?

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Det var jammen store ord, det har ikke noe med smak og behag, eller matching med høyttalere og andet å gjøre, altså?
    Jeg har egentlig til gode å høre en forsterker i tilnærmet samme prisklasse som er i nærheten av å knuse H200, i det hele tatt, hvis man ser bort fra matching.
    Men så klart, tester man på anlegget til junior (med Kappa 6.2i) så får H200 grisebank av hans Densen B100/Rotel RB991BX-kombo, rett og slett fordi den ikke passer sammen med Kappa 6.2i i det hele tatt.
    Så hvilke høyttalere har du testet både H200 og den T+Aen på, som bygger oppunder den bastante påstanden?

Hvis det er noen som helst sannhet i den skal jeg nemlig ned på OHC til uka og kjøpe meg ny forsterker!

Ok, men de oppgir den til 2x140W i 8 ohm?
    Jeg har hørt eventyr om beskjedne produsenter, altså, men hallo?
    Jeg står for mine ord, for jeg fikk helt sjokk når jeg hørte den første gang! Den som er på nettsidene til Oslo Hifi Center er den gamle versjonen. Den nye er svart og har fått en ekstremt kraftig oppgradering!

Det første som slo meg var den enorme tilstedeværelsen og det "ekte" lydbilde som ikke finnes i Hegel H200. Den var også mye kraftigere, og hadde mye bedre ro i lydbildet, samt den klokkeklare lydgjengivelsen som jeg trodde H200 hadde, før jeg fikk høre T+A. Jeg angrer faktisk på at jeg kjøpte Burmesterforsterkeren i stedet for T+A, for den er virkelig ektremt bra for prisen. Det er definitivt min neste forsterker!

Som Geir T. sier: "T+A ville bare bevise at de er best".

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står for mine ord, for jeg fikk helt sjokk når jeg hørte den første gang! Den som er på nettsidene til Oslo Hifi Center er den gamle versjonen. Den nye er svart og har fått en ekstremt kraftig oppgradering!

Det første som slo meg var den enorme tilstedeværelsen og det "ekte" lydbilde som ikke finnes i Hegel H200. Den var også mye kraftigere, og hadde mye bedre ro i lydbildet, samt den klokkeklare lydgjengivelsen som jeg trodde H200 hadde, før jeg fikk høre T+A. Jeg angrer faktisk på at jeg kjøpte Burmesterforsterkeren i stedet for T+A, for den er virkelig ektremt bra for prisen. Det er definitivt min neste forsterker!

Du svarer jo ikke på noe av det jeg stiller spørsmålstegn ved, du bare gjentar at du synes denne er dritgod.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg må innrømme at jeg deler skepsisen til Limpalot her på endel områder. Hegel H200 er en så anerkjent forsterker av mange seriøse bransjeaktører, at jeg har svært vanskelig for å tro på ditt nærmest ekstreme skryt av denne T+A forsterkeren.

Hvis så skulle stemme så er det liten tvil om hva som burde bli min kommende forsterker til CM7.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du svarer jo ikke på noe av det jeg stiller spørsmålstegn ved, du bare gjentar at du synes denne er dritgod.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limpalot sitat: "Du svarer jo ikke på noe av det jeg stiller spørsmålstegn ved, du bare gjentar at du syntes den er dritgod."

Ok, jeg beklager at jeg ikke svarte på spørsmålene dine, men da jeg skrev innlegget hadde jeg nettopp kommet hjem fra flyplassen, og det gikk kanskje litt fort i svingene...

Da prøver jeg å svare så godt jeg kan på dine spørsmål:

Jeg syntes det ikke har så veldig mye med smak og behag å gjøre, fordi de er såpass like i lyden, bare at T+A er mer "high-end", hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg har testet både H200 og T+A på Kef R500, som er en kjent høyttaler for meg(pappa har den i kinoen).

Det er den gamle modellen som er oppgitt til 2*140W i 8ohm. Det var Geir T. som fortalte det, og jeg tok det kanskje litt for bokstavelig, men den sitter inne med en rå kraft!

Ta deg en tur innom OHC da, så skal vi se hvem som har rett

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at Kappa 6.2i er en kjent høyttaler for meg, junior har dem på rommet, og på dem har han bedre forsterker enn meg, med god margin.
    Kanskje T+A passer bedre til den høyttaleren enn H200?
    Og nei, jeg skjønner ikke hva du mener med at den låter mer "high end", sorry.

Jeg har ikke hørt den aktuelle forsterkeren, så jeg påstår ingenting om hvordan den låter, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at den banker H200 på den måten du beskriver, da H200 etter mitt skjønn er en vannvittig bra forsterker i prisklassen, og jeg ville ha hørt dem begge på en del forskjellige høyttalere før jeg hadde turt å uttale meg så bastant om så god margin.

Men jada, jeg skal reise og høre på den.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at Kappa 6.2i er en kjent høyttaler for meg, junior har dem på rommet, og på dem har han bedre forsterker enn meg, med god margin.
    Kanskje T+A passer bedre til den høyttaleren enn H200?
    Og nei, jeg skjønner ikke hva du mener med at den låter mer "high end", sorry.

Jeg har ikke hørt den aktuelle forsterkeren, så jeg påstår ingenting om hvordan den låter, men jeg stiller meg sterkt tvilende til at den banker H200 på den måten du beskriver, da H200 etter mitt skjønn er en vannvittig bra forsterker i prisklassen, og jeg ville ha hørt dem begge på en del forskjellige høyttalere før jeg hadde turt å uttale meg så bastant om så god margin.

Men jada, jeg skal reise og høre på den.
    Det jeg mener med at den låter mer "high-end" er at den har et mye bedre nærvær til musikken(instrumenter, vokaler, osv.), den spiller meget bra på middelmådige innspillinger, den låter mye mer oppløst og finpolert(ikke misforstå, den låter ikke som en bløt tube-amp), og den er mye mer musikalsk.

Jeg var også like skeptisk som deg da jeg fikk høre om den nye T+A forsterkeren, da eide jeg også en Hegel H200, og jeg tvilte sterkt på at T+A'en var så mye bedre enn H200'en, men etter at jeg fikk høre den, forandret jeg meningen min

Du får komme med tilbakemelding etter du har fått hørt litt på den.

Edit: jeg må si meg enig i at jeg bør ha testet begge forsterkerne på flere forskjellige høyttalerpar, men jeg mener at Kef R500 er en såpass god og nøytral høyttaler at den passer til det meste. Jeg kjenner jo Hegel H200 utrolig godt fra før(det er den forsterkeren jeg har hørt flest høyttalerpar på), og den var slett ikke noen dårlig match på R500.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Hegel H200 og H100 er knallbra på CM serien! Men i mine ører syns jeg faktisk H100 spilte bedre på CM9 enn hva H200 gjorde.... var liksom mer fylde i H100..

Ellers er jeg veldig svak for Krell KAV400ix på BW generelt, mye pga dens brutale strøm reserve.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mulighet for å teste noe fra Rotel, leste mye om dette merket før og passet veldig godt til B&W. Om du har mulighetene så er Hegel et fint merke som kan passe godt også, den har greit med strømreserver så jeg ville nok lånt med meg noe hjem og prøvd litt. Er altfor mye der ute og spørs hvor mye du vil legge ned i dette med det første.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er også mulighet for å teste noe fra Rotel, leste mye om dette merket før og passet veldig godt til B&W. Om du har mulighetene så er Hegel et fint merke som kan passe godt også, den har greit med strømreserver så jeg ville nok lånt med meg noe hjem og prøvd litt. Er altfor mye der ute og spørs hvor mye du vil legge ned i dette med det første.

Takk for innspill Waters

Jeg er også svært lysten på Hegel, og spesielt da H200, særlig grunnet kreftene, den er svært mye kraftigere enn min nåværende Marantz.

At alle mener den er en kanonmatch med CM serien, og det at jeg har sett flere på brukten til svært god pris gjør at denne antagelig er favoritten nå når det gjelder å bli min neste forsterker.

Ikke minst er H200 også bra nok/kraftig nok til å ta seg av CM9, som nok kommer til å bli min neste høyttaler.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test : Cambridge Azur 851-serie !

Hei

Her har vi en liten test av nye Cambridge 851-serie!

Link : http://www.cambridgeaudio.com/assets...1_June2012.pdf

Ellers legger jeg merke til at 840A v.2 yter enda litt mer enn nye 851A, 851 har lavere forvrengning, 851W effektforsterker på trappene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Her har vi en liten test av nye Cambridge 851-serie!

Link : http://www.cambridgeaudio.com/assets...1_June2012.pdf

Takk for link til test!

Fikk jo en meget god test, og sterke anbefalinger. Utrolig moro for Cambridge

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •