Får ikke Onkyo tx-nr709 til å spille i DTS HD/Dolby True hd ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke Onkyo tx-nr709 til å spille i DTS HD/Dolby True hd ?

Hei,

Jeg kjøpte meg en Onkyo tx-nr709 for en måneds tid siden, men jeg får den ikke til å spille av blu-ray filmer i DTS HD eller Dolby True HD.

Noen som har samme reciever som vet hvordan man gjør dette eller noen som vet svaret uansett ? Jeg kjører 5.1 system.

Eneste alternativene jeg får opp når jeg går inn på Reciever->Movie/tv eller mode, så får jeg opp bare mono, multichannel, thx cinema, all ch stereo, full moino, theatre dimensional, direct etc. men verken DTS hd eller Dolby true hd

Har forsøkt å sett i manualen, men har ikke klart å bli no klokere på hvorfor jeg ikke kan velge disse lydformatene.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke onkyo selv, men jeg har min på direct. sender blu-ray spilleren ut bitstream dts-hd eller dolbythd skal recieveren dekode det.
    på yamaha trykker jeg på info på fjernkontroll og velger at surround-decoder skal vises i display´et, og da får jeg opp en av de to avhengig av film.
    står det pcm eller lpcm er det dekodet i kilden, så du må huke av for bitstream i bluray spilleren..

de modusene du snakker om der er vel bare jukse surround/ stereo i alle kanaler osv. lydmoduser ikke kodeker

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray-spilleren på bitstream og så kan du prøve og trykke på Move/TV knappen på fjernkontrollen til receiveren
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Wulfgari
    Hei,

Jeg kjøpte meg en Onkyo tx-nr709 for en måneds tid siden, men jeg får den ikke til å spille av blu-ray filmer i DTS HD eller Dolby True HD.

Noen som har samme reciever som vet hvordan man gjør dette eller noen som vet svaret uansett ? Jeg kjører 5.1 system.

Eneste alternativene jeg får opp når jeg går inn på Reciever->Movie/tv eller mode, så får jeg opp bare mono, multichannel, thx cinema, all ch stereo, full moino, theatre dimensional, direct etc. men verken DTS hd eller Dolby true hd

Har forsøkt å sett i manualen, men har ikke klart å bli no klokere på hvorfor jeg ikke kan velge disse lydformatene.
    Onkyo er tydeligvis ikke lett å få til, det var en annen inne her for en stund siden med samme problem: Men: når du spiller en Blu-ray film på din Blue-ray spiller så skal den stå på bitstream ut, og da vil din Onkyo dekode lyden helt alene for seg selv og vise deg f. eks DTS HD i displayet. De innstillingen du roter med er for f. eks vanlige stereo signaler fra TV osv....og tror vel at din Onkyo skal stå på Direct...Lykke til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene Det hjalp meg til å finne ut at Blu-ray spilleren min, som er en gammel Sony BDP S300 ikke støtter bistream visstnok, og dermed får jeg ikke HD lyd.

Jeg bytta "Audio(hdmi)" fra PCM til Auto, og da fikk jeg ihvertfall opp Dolby Digital på Onkyo'en. Men altså ikke HD.

Er vel kanskje noen her som kan bekrefte at Blu-ray spilleren rett og slett ikke støtter Dolby True HD og DTS HD ?

EDIT: Eller kanskje ikke allikevel, driver å legger inn ny firmware update, som kanskje gjøre at den kan sende ut disse lydformatene.

EDIT 2: Funket ikke det heller, så da må det vel en ny BD spiller til :P

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det kan faktisk se ut som om spilleren din ikke har ha HD lyd ut, som du sier:
    BDP-S300 | Blu-ray Disc™ Player | Sony | Sony Store USA

Det er jo ikke dyrt å skaffe en spiller som er HD kompatibel da, hvis du ønsker det. Finner helt sikkert noe på brukten her til en tusenlapp eller to

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM er HD-lyd.

Ikke bruk bitstream om din nåværede spiller kun kan sende DD/DTS gjennom den.

Om du vil at det skal stå DTS HD etc i displayet, kan du få det til allerede i denne prisklassen

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser USA modellen har fått Dolby ThrueHD decoding i sin firmware (ikke bitstream mulighet)
    UPDATE_BDPS300_VER0620.EXE
    Date: 4/12/2012 Version: 6.20
    •Compatibility with BD-R/RE discs burned by the Click to Disc™ and Click to Disc™ Editor software included with some VAIO® computers.
    •Adds Dolby® TrueHD and Dolby Digital Plus Audio decoding functionality.
    •Compatibility with the BD-R/RE format (BDMV).

(det vil si at spiller decoder Dolby ThrueHD og gir den ut som multichannel PCM)

Europa version 6.20 firmware er ikke Dolby ThrueHD decoding nevnt (bitstream er uansett ikke mulig)
    Sony : BDP-S300 updates | Download updates for BDP-S300
    (thruehd decoding kan være lagt inn uten at de har nevnt det så man må bare prøve)

Decode eller bitstreame DTS HD , DTSHD MA kan ikke spilleren

Det som skjer da en spiller ikke kan bitstreame eller decode en hd lyd codec

DTS HD , DTS HD MA........spilleren vil velge DTS Core sporet.
    DTS core er vanligvis på ca 1500 kbps å "bedre" enn den vanlige DTS som normalt er på DVD som har 768 kbps.(få DVD har DTS 1536 kbps som er tilsvarende beste DTS Core)
    står spiller som bitstream vil den sende DTS core til decoding i reciver...som PCM vil spiller decode Core lyden

Dolby ThrueHD........decoder ikke spilleren Thrue HD etter nyeste firmware vil spilleren velge Core i ThrueHD lyden.
    Det vil si Dolby digital....bitrate vil variere fra film til film men er 384 , 448 eller 640 kbps (samme bitrate man finner til Dolby på DVD plater.(få dvd har 640 kbps)
    Står spiller som bitstream vil den sende Dolby Digital til reciver for decoding...som PCM vil spiller decode Core lyden.

Alle filmer som har Multichannel PCM som HD lyd vil bli sendt fra spiller som multichannel PCM (sanynligvis må spiller stå som PCM for ellers tror jeg andre lydspor (dårligere) velges fra disc)

Da vet du mere om din spiller og lyd
    En ny spiller uansett merke vil ikke ha begrensninger for lyd enten den bitstreames eller decodes i spiller.
    (alle nye spillere takler alle HD lyd formater til Blu-Ray)
    Bilde har forbedret seg mye med nyere spillere(selv om s300 langt fra er dårlig til alder å være)
    Nye spillere er raske (oppstart/load) å har mange funksjoner/fil/format avspillingsmuligheter osv

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker nok en gang for svar Da blir det nok investert i en litt nyere BD spiller.

Den er som du sier Hygen, helt utrolig treig å starte en BD disc. Nesten trippel Loading og et kvarter før den starter filmene :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •