Problem med streaming fra android tlf til Pioneer LX85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med streaming fra android tlf til Pioneer LX85

Hei folkens

Har akkurat hentet en LX85 og fått satt den sånn passelig opp, men har problem med at LX85 ikke kan streame fra min android tlf(Htc One X). Dette hadde jeg overhodet ingen problem med på en Onkyo 1009 som jeg også har testet. Jeg bruker Pioneer icontrolav appen fra Pioneer. Når jeg testet Onkyoen og brukte Onkyo remote kom både musikk fra pc og tlf frem på tlf og det var ingen problem med avspilling. På Pioneers app kommer kun musikkfiler fra pcn og ikke noe fra tlf.

Noen som kan hjelpe?

Takk på forhånd

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig ingen som vet?. Du verden hvor mye enklere å mer brukervennlig Onkyo er enn Pioneer

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at det er merkelig du ikke får svar på dette, ettersom de fleste her inne, virker det som, bruker mye tid på å snakke nedsettende om Apple produkter og deres Airplay.

For å være ærlig visste jeg ikke før nå at man kunne streame Spotify og Wimp direkte fra android telefon og nettbrett - til receiver via DLNA. Altså ingen PC påslått.

Håper du får svar.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tydelig at det er få android brukere til LX85, men håper noen kan hjelpe meg før jeg sender den tilbake å kjøper et noe mer brukervennlig produkt

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der virkelig ingen her inne med en Pioneer receiver som streamer med droid?.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble så forbannet at jeg gikk ut å kjøpte en Ipad 3, så nå spiller jeg via airplay...funker som fjell, men likevel er det noe som mangler

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ble så forbannet at jeg gikk ut å kjøpte en Ipad 3, så nå spiller jeg via airplay...funker som fjell, men likevel er det noe som mangler
    Hva da?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har en lx83.
    Når jeg er i det late hjørnet fyrer jeg opp min galaxy s2 eller.galaxy tab og streamer musikk over blåtann forbindelsen. Funker som fjell for meg.
    Og nå tilbake til ufc på canal plus

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett å slett det at på Onkyo(som jeg elsker) kan du på både medfølgende fjerkontroll og android app spille det som både Pcn og tlf har av musikk, på Pioneer kun pcn. Så Onkyo er mye mer fullkomment. Når det er sagt, er fjernkontrollen på Ipaden mye mer brukervennlig å oversiktelig enn android appen.

Så her er det litt ta å gi. Men nå er det sjanse for at jeg beholder LX85, selv om jeg syns Onkyo 1009 er mye mer for pengene

Dessuten må jeg si at Onkyo spiller bedre på HDMI, mens Pioneer spiller bedre på streaming som nettradio

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Rett å slett det at på Onkyo(som jeg elsker) kan du på både medfølgende fjerkontroll og android app spille det som både Pcn og tlf har av musikk, på Pioneer kun pcn. Så Onkyo er mye mer fullkomment. Når det er sagt, er fjernkontrollen på Ipaden mye mer brukervennlig å oversiktelig enn android appen.

Så her er det litt ta å gi. Men nå er det sjanse for at jeg beholder LX85, selv om jeg syns Onkyo 1009 er mye mer for pengene

Dessuten må jeg si at Onkyo spiller bedre på HDMI, mens Pioneer spiller bedre på streaming som nettradio
    Skjønner, men når du har iPad så mangler jo ikke dette. Den strømmer musikk rett fra iPad til receiver, eller via delt musikkbibliotek på PC.

En annen sak er at du kan strømme Wimp og Spotify direkte fra iPad til receiver via Airplay, det kan du vel ikke med DLNA?

Etter at jeg tok i bruk iPad, så er det enten Wimp eller Spotify fra iPad eller direkte CD avspilling på spiller. Orker ikke drive å legge CD inn på PC eller iPad. Skjønner egentlig ikke vitsen med dette, hvis man ikke absolutt vil strømme egne CD'er.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Skjønner, men når du har iPad så mangler jo ikke dette. Den strømmer musikk rett fra iPad til receiver, eller via delt musikkbibliotek på PC.

En annen sak er at du kan strømme Wimp og Spotify direkte fra iPad til receiver via Airplay, det kan du vel ikke med DLNA?

Etter at jeg tok i bruk iPad, så er det enten Wimp eller Spotify fra iPad eller direkte CD avspilling på spiller. Orker ikke drive å legge CD inn på PC eller iPad. Skjønner egentlig ikke vitsen med dette, hvis man ikke absolutt vil strømme egne CD'er.
    Jeg må innrømme at jeg er temmelig grønn på dette ,å må få "satt"meg litt.
    Jeg hadde fra før en Onkyo 905 som jeg var temmelig fornøyd med borstett fra for få HDMI kontakter.

Jeg har tenkt å anskaffe meg en Oppo 95 for bedre 2 kanals kvalitet,men etter hva jeg forstår er det mange i min problemstilling som rett å slett bare legger inn CDne på PCn å konverterer de til "flac",da får du jo den beste kvalitet etter hva jeg forstår.

Som sagt jeg er grønn på dette området

En Oppo 95 koster over 10 store lapper så det er jo noe å spare på å legge de inn på PCn

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Har en lx83.
    Når jeg er i det late hjørnet fyrer jeg opp min galaxy s2 eller.galaxy tab og streamer musikk over blåtann forbindelsen. Funker som fjell for meg.
    Og nå tilbake til ufc på canal plus
    Ja greit nok, men på Onkyo fungerer dette altså med medfølgende fjernkonrtroll, å du trenger ikke noe blåtann

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen

Når jeg bruker blåtann overføringen, så streamer jeg direkte fra Spotify, og der har jeg 99% av musikken jeg hører på.
    Har tidligere brukt noen apper som jeg ikke husker helt navnet på, mulig det var Bsplayer, som plukket opp all musikken som lå NAS'en og streamet direkte via blåtann forbindelsen det også. Fjellstøtt.

Dette var med lx83, mulig lx85 har tilgang til apper fra Pioneer som ikke jeg har tilgang til, men ser lite behov enn de jeg bruker for å høre på musikk nå.

Hmm, merkelig, jeg føler meg fornøyd med det jeg har, må være syk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •