Yamaha RX-A3010 + Klipsch RF-82+RC-62+RS-52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-A3010 + Klipsch RF-82+RC-62+RS-52

Hei!

Jeg har planer om å etterhvert å til innkjøp av hjemmekino, har tenkt på en Yamaha RX-A3010 reciever og Klipsch RF-82 mk1 + RC-62 senter og RS-52 bak.

Jeg ser folk kjører både effektforsterkere og forforsterkere, vil dette være nødvendig på mitt oppsett? eller vil Yamahaen holde?

Jeg har lite peiling hjemmekino..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer ann på hvor høyt du er tenkt å spille. 3010 kommer du langt med, men vil du ha det lille ekstra er effekforsterker i tilleg veien å gå.
    Har nedgradert fra rf83 til rf82 mk2, og var så dum at jeg solgte emotiva xpa-2 samtidig, så har ikke fått prøvd med/uten effekt på disse høytalerene.
    på rf83 ble det litt mer punch i bassen, og en kunne spille litt høyere med effekt.men selv om xpa-2 har nå dobble effekten av 3010 så spiller den ikke dobbelt så bra.
    rf 82 er lettere å drive,men er nok litt å hente her også med effektforsterker.

Noen som har prøvd diverse effekter på yamaha 3067/3010 og rf82 og har noen synspunkter.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en A3010+rf82 mk2+rc62+FX4 og syntes egentlig ikke den har store problemene med dette.
    Du skal spille ganske høyt før du merker forskjellen med effekt er min mening.

Har selv en L25D effekt som skal i teorien yte 250W i 8ohm pr kanal så det er helt greit med effekt til rf82´ene men den xpa-2 har vel kanskje en nyanse mer krafft fordi om det den bare er oppgitt med 50W mer pr kanal.

Altså jeg MERKER forskjell, men ikke nok til at jeg hadde investert 5-10k i en effekt.

Hadde også en V771 før som koster ca 1/3 av A3010 og merket virkelig at lydbildet ble noe helt annet. Man fikk mye mer detaljer og punch i forhold, men skulle vel bare mangle

Bare mine tanker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så i bunn å grunn, så vil jeg klare meg med kun 3010'en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Simkin
    Ok, så i bunn å grunn, så vil jeg klare meg med kun 3010'en
    Nja, vis du ikke vil ha det siste ekstra så holder det ganske lenge syntes jeg personlig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •